Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Damoontje schreef op 07-09-2026 om 16:46:

[..]

En waarschijnlijk weet de buurvrouw over 10 jaar nog hoe fijn het was dat jij dit even aanbood. Ik word blij van je post.

Dat is lief. Ik word er verlegen van.

Yes! Tickets gescoord voor het enige concert in Nederland van The Rumpled . De  Italiaanse Keltische folk-rock band die vorig jaar net niet de Italiaanse afvaardiging werd naar het Eurovisie Songfestival (ze werden 2e). Inmiddels zijn ze heel succevol met oa hun hit "You get me so high'. En is de viool solo van Patrizia Vaccari op 1.50 al 1 van de meest gedownloade ringtones van dit moment. Niet zo heel raar als je dit hoort.Zoals iemand al schreef..."this violin is on fire"❤️     

https://www.youtube.com/shorts/XKkNV9QVkpk

Haha mijn moeder heeft nog extremer: Tijdens haar eerste kraamtijd zei mijn tante dat ze schoenen aan moest doen omdat het te koud was om op slippers te lopen. 
Ze heeft het er nog steeds over. Zoiets kleins maar het geeft de betrokkenheid aan. 

Heel blij. Lang verhaal. 
Ik kijk op de site van de Septemberweken van mijn oude dorp. Was vroeger heel erg leuk maar het was helemaal ingekakt met alleen nog wat pensionado's die druk waren met een evenement waar steeds minder belangstelling voor was. 
Hebben ze gewoon alles vernieuwd. Nieuw bestuur, nieuwe website, nieuwe activiteiten. Maar het leuke is, ik ken de jongen die de kar trekt, ik ken m heel goed ooit deden we samen heel veel vrijwilligerswerk. Ik vind het leuk om te zien hoe hij alles oppakt. Destijds heel veel aan elkaar gehad en van elkaar geleerd. 

Kreeg echt hele fijne kritische feedback van een collega. Echt spot on, voel me heel gezien. Morgen even bedanken. 

hier dankbaar voor behulpzame buren (willen open doen voor bouwvakkers), voor lieve vriendin, voor een heel bijzonder project waar ik lijdend voorwerp voor ben (doodeng) en voor nu even buiten zitten met een kop koffie en een toetje

t heerlijke weer, volop van genoten. 
50 km gefietst en lekker in de tuin gezeten 
Ws de laatste mooie dag dit jaar😟

Blij met de sfeer op het forum. Jaren terug, 'elders', ging het er vaak zo hard aan toe. 

We hebben nieuwe thee op het werk, hij is lekkerder dan de vorige!

Ik dacht eerst dat dit een post voor het ergernis-topic ging worden: ik vond (bij het uitruimen van een kastje) een paar van die kleine sleuteltjes waar je de slotjes van raamkrukken mee open kunt doen. De enige ramen met zo’n slotje die ik heb zijn boven, dus ik loop naar boven, probeer of dat sleuteltje past, en heb door die handeling de cilinder ingedrukt waardoor de kruk niet meer kan bewegen. En het sleuteltje was natuurlijk NIET van dat raam, dus het kon niet meer open. En over drie weken moet ik dit huis opleveren aan de nieuwe bewoner, dat kan natuurlijk niet met een niet functionerend raam…. Ik heb recent alles in huis opgeruimd/uitgezocht voor de verhuizing, dus op twee laatjes ha kon die sleutel ook nergens liggen. In die laatjes lag ie niet. Ik al googlen naar slotenmakers, slot zelf uitboren etc etc, dacht ik ga nog één keer kijken bij dat slot wat het er precies voor één is en toen zag ik ineens het laatje van mijn nachtkastje, vlak bij dat raam. Die had ik nog niet uitgezocht. En jawel, daar zat ie in 😅

Wat een opluchting Moosey!

Dat was een mazzeltje,  Moosey!

Zeker!

En meer blij: ik begin zin te krijgen in de verhuizing. Blijkbaar werkt dat net zoals hele grote werkprojecten die ik heb gedaan: die hele voorbereiding en planning en alles bedenken is behoorlijk zwoegen, maar op het moment dat het echt gaat beginnen krijg ik een klap energie en heb ik er lol in. Nog maar twee dagen echt werken (en misschien nog een half dagje thuis) en daarna hoef ik alleen hier nog maar over na te denken, dat is fijn. 

Blij dat ik mijn nichtje weer eens gezien heb. Door omstandigheden kon ik haar niet zo vaak zien en ze kent me eigenlijk ook nog niet. Ze is ruim 2,5. 
Ze keek duidelijk de kat uit de boom maar raakte snel aan me gewend. Het is echt een heel mooi meisje. 

Dochter mag als de voorbereidende onderzoeken goed zijn , starten met biologicals! Normaal  moet je eerst het hele rijtje normale reuma medicijnen af maar omdat het bij haar zo agressief is ( ook problemen met het zicht naast veel pijn én huidklachten  )
Hiermee mag ze ook zwanger worden , ze heeft een kinderwens voor de toekomst.  Nu héél hard duimen dat de onderzoeken goed zijn én dat dit middel aanslaat.

Blij van geïnteresseerde studenten die heel goed meededen met het college dat ik gaf. En na twee colleges nog een behoorlijk aantal ook, dus kennelijk redelijk tevreden, anders komen ze niet opdagen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.