Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

lientje69 schreef op 26-04-2026 om 16:37:

Dat het me ondanks mijn lage energielevel gelukt is een dierbaar familielid de laatste verzorging te geven. Misschien een beetje gek om hier blij om te zijn ?

Gecondeerd Lientje. Het is mooi dat je dit nog voor je dierbare kon betekenen, dus ik vind het niet gek dat je dit als een soort blij gevoel ervaart.

lientje69 schreef op 26-04-2026 om 16:37:

Dat het me ondanks mijn lage energielevel gelukt is een dierbaar familielid de laatste verzorging te geven. Misschien een beetje gek om hier blij om te zijn ?

Gecondoleerd Lientje.

Fijn dat je de laatste zorg hebt kunnen doen.

Dankbaar voor de lieve mensen om ons heen.
Kind heeft genoten van zijn verjaardag en is goed verwend.

Dank jullie  wel!

Vanmiddag heerlijk gewandeld, genoten van de mooie omgeving en het zonnetje.
En weer een x aantal km meer dan dat ik normaal loop.

Gisteren Henna kastanjebruin van de Holland and Barett in mijn grijze uitgroei en deels nog geverfde haar gedaan. Was een gok, voor hetzelfde geld wordt het grijze haar oranje. Morgen is toch Koningsdag 
Maar lijkt precies goed gegaan te zijn🙂

Kocht vandaag een moederfiets via Marktplaats en kreeg voor bijna niets een fietsstoeltje, een triptrapstoel en een peuterbed bij, ik ben weer helemaal voorzien voorlopig, echt heel blij mee, zo aarfig!

Nehalennia schreef op 26-04-2026 om 22:26:

Kocht vandaag een moederfiets via Marktplaats en kreeg voor bijna niets een fietsstoeltje, een triptrapstoel en een peuterbed bij, ik ben weer helemaal voorzien voorlopig, echt heel blij mee, zo aarfig!

Oh wauw, dat is fijn zeg! Jouw dag kon niet meer stuk denk ik

De documentaire: Hermanos por Accidente, op Netflix. Wat een plaatje van een docu. Prachtig. 
In een notendop: een jongen uit Colombia komt erachter dat er in de wijk een jongen rondloopt die precies op hem lijkt, identiek zelfs. Nu heeft hij al een tweelingbroer (niet identiek) en na wat verder onderzoek blijkt dat de jongen die op hem lijkt een broer heeft die identiek lijkt op zijn "broer." 
Met andere woorden: ze komen erachter dat ze wel degelijk een identieke tweeling waren, maar twee broers zijn in het ziekenhuis verwisseld en gingen dus naar huis met de verkeerde familie. Dus twee identieke tweelingen groeiden op met een broer die niets op hen leek, terwijl hun tweelingbroer bij een ander gezin zat. Zo bizar en ontroerend dat ze elkaar gevonden hebben en nu eigenlijk een setje van vier zijn. Wat een mooi verhaal. Vooral prachtig dat ze nu zo'n warme band hebben en zo gek zijn op elkaar. 

Ik ben er altijd wat jaloers op, mensen die ineens ontdekken dat ze een tweeling zijn. Ik droomde daar als kind altijd al over, dat er een tweelingzus of broer van me rondliep die me wel begreep. Mijn broertje en ik waren nooit echt maatjes. Dat er iemand was met wie je meteen klikte, die je door en door kende. Ik ben daar wel jaloers op, die band. En niet alle tweelingen zullen dat hebben hoor maar toch. Een vriendinnetje van mij had een moeder die een eeneiige tweeling was, maar zij en haar zus hadden ook niets met elkaar. Maar zo'n band als Fred en George uit HP, ja, dat was mijn ideaal vroeger, haha. 
Maar echt een aanrader, deze docu. Bijna net zo mooi als My Octopus Teacher of Tell Me Who I Am. 

Klinkt prachtig Jujubee, misschien ga ik die wel kijken zo

Moosey schreef op 27-04-2026 om 20:44:

Klinkt prachtig Jujubee, misschien ga ik die wel kijken zo

Leuk! Laat me maar weten wat je ervan vond. Ik vind het echt een aanrader. Het lijkt een beetje op Three Identical Strangers, maar net even anders. Ik moest af en toe even goed slikken, maar ik ben dan ook een softie.  

Meteen gekeken, vond m heel mooi! Ik vond vooral Carlos heel ontroerend. 

Moosey schreef op 27-04-2026 om 22:27:

Meteen gekeken, vond m heel mooi! Ik vond vooral Carlos heel ontroerend.

Ja, dat vond ik ook. Daar herkende ik mezelf erg in, qua karakter. Ook de angst om zijn broer te verliezen aan de "echte" tweelingbroer, vond ik erg ontroerend. En dat hij zijn biologische moeder geen mam wilde noemen omdat zijn adoptiemoeder al overleden was. Het lijkt me zo psychisch ingewikkeld, als je erachter komt dat je bij de verkeerde familie opgegroeid bent. Maar ik vond het zo prachtig dat ze het precies zo zagen zoals ik er naar keek: ze hadden er twee broers bij gekregen. Ik vond het echt mooi dat ze zo hecht waren met zijn vieren. 

Leuke koningsdag gehad gister, was er wel accuut klaar mee dus op tijd thuis. Heb ik wel vaker. Rest van de groep is wild brak dus geen spijt van. 

En vandaag kwam mn loopband binnen! Eindelijk, zou vorige week al komen maar steeds vertraagd. Heb mn 10.000 stappen easy gehaald vandaag, heel fijn. Hopelijk tijdens ochtenddienst van vriend lekker uurtje wandelen in de ochtend met muziek of nieuws aan. Ben dan altijd al 5:30 wakker en hoef pas 7:50 de deur uit. 

Dat ik vandaag voor een redelijke prijs jonge rabarber kon kopen en ook tijd had om er compote van te maken. Zo lekker als bijgerecht bij een gewoon avg'tje.😋

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.