Huiskamer
Lollypopje
12-04-2022 om 14:25
Waar werd je vandaag blij van? - deel 2
Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier 
rionyriony
02-02-2026 om 14:27
Ik ben niet blij maar ook niet on-blij. 
Zit te wachten tot mijn rugpijn over is en in tussentijd eet ik maar af en toe wat wachtend op wat het volgende kan zijn. Ik heb nog wat gespikkelde chocoladekoeken maar daarvoor is het te laat.
Gebeurtenissen komen altijd onverwacht. Je komt er soms gewoon niet op, en voilà, heel vindingrijk weer iets wat ik nog niet eerder had beleefd.
Al wachtende zal ik in de komende tijd vier nieuwe hondenvoetzooltjes maken voor de nieuwe pluchen hond, die ga ik wat verfraaien. Dat zijn zestien teentjes en vier zooltjes. Dus maar een zwart lapje gaan zoeken.
Ik heb al een lapje canvas gevonden. Dus blij. Die ga ik insmeren met lijm, bisonkit, patroontje maken, dan die dingetjes tekenen en uitknippen. Door de lijm kan je een mooi strakke lijn knippen. Daarna kijken hoe ik ze vast kan maken; ook met lijm, of met garen, of beide.
Yumi
02-02-2026 om 18:48
krulliebollie schreef op 02-02-2026 om 12:41:
Ik vond het dit jaar jammer dat ze geen studiogasten hadden.. geen laatste verrassingen. Mistte toch iets.
Ik ook, ben blij met meer tempo en dat gedoe op Schiphol en in die bus duurde ook te lang, maar ze worden nog net niet uit die bus geschopt en door...
Broodjebrie
03-02-2026 om 10:00
enorm opgelucht dat de oogmeting bij de oogarts beter was dan bij de opticien!
Opticien had geconcludeerd dat mijn ogen in een half jaar tijd met bijna een punt verslechterd waren. Dus toch maar de oogarts gebeld, maar die had concludeerde dat ze maar iets achteruit waren gegaan.
De oorzaak is waarschijnlijk droge ogen, dus krijg daar oogdruppels voor. Over een half jaar weer controle, en waarschijnlijk hoef ik daarna niet meer naar de oogarts 
Groentetuin
03-02-2026 om 10:15
Broodjebrie schreef op 03-02-2026 om 10:00:
Opticien had geconcludeerd dat mijn ogen in een half jaar tijd met bijna een punt verslechterd waren. Dus toch maar de oogarts gebeld, maar die had concludeerde dat ze maar iets achteruit waren gegaan.
De oorzaak is waarschijnlijk droge ogen, dus krijg daar oogdruppels voor. Over een half jaar weer controle, en waarschijnlijk hoef ik daarna niet meer naar de oogarts
Ik had een tijd geleden oog klachten
Dat is zorgelijk, ik heb alle (andere)medisch dingen die mijn moeder ook had, mijn moeder was ook blind
Maar hier bleek gelukkig weinig aan de hand, oogdruppels en onder controle blijven.
Was ik ook zo blij mee
lientje69
03-02-2026 om 11:09
Ik kan roeien! Nu klinkt dit raar , en hou ik niet van roeien. Maar ik was bij de fysio en mijn brein begreep een maand terug gewoon niet hoe dat moest ondanks duidelijke instructies. Dus een tijdje laten rusten. Vanmorgen wou de fysio het weer proberen met me. En ik dacht nog: man , je wéét toch dat ik dat gewoon niet kan! Maar het ging in een keer goed. Blijkbaar is er in mijn hoofd dus tóch iets vooruitgegaan ondanks dat ik dat verder niet echt merk in mijn dagelijkse dingen. Blij blij blij 
Bailey26
03-02-2026 om 12:00
lientje69 schreef op 03-02-2026 om 11:09:
Ik kan roeien! Nu klinkt dit raar , en hou ik niet van roeien. Maar ik was bij de fysio en mijn brein begreep een maand terug gewoon niet hoe dat moest ondanks duidelijke instructies. Dus een tijdje laten rusten. Vanmorgen wou de fysio het weer proberen met me. En ik dacht nog: man , je wéét toch dat ik dat gewoon niet kan! Maar het ging in een keer goed. Blijkbaar is er in mijn hoofd dus tóch iets vooruitgegaan ondanks dat ik dat verder niet echt merk in mijn dagelijkse dingen. Blij blij blij
Wat fijn Lientje!
En hoe mooi inzichtelijk is deze stap vooruit ook voor jou. Geniet van deze mooie ontwikkeling.
Broodjebrie
03-02-2026 om 12:21
Groentetuin schreef op 03-02-2026 om 10:15:
[..]
Ik had een tijd geleden oog klachten
Dat is zorgelijk, ik heb alle (andere)medisch dingen die mijn moeder ook had, mijn moeder was ook blind
Maar hier bleek gelukkig weinig aan de hand, oogdruppels en onder controle blijven.
Was ik ook zo blij mee
Ja snap ik, bij mijn families komen er ook wat oogproblemen voor dus ik was best bezorgd.
Herfstappeltaart
03-02-2026 om 12:37
lientje69 schreef op 03-02-2026 om 11:09:
Gefeliciteerd Lientje, een heel positief bericht!
lientje69
03-02-2026 om 13:20
Bailey26 schreef op 03-02-2026 om 12:00:
[..]
Wat fijn Lientje!
En hoe mooi inzichtelijk is deze stap vooruit ook voor jou. Geniet van deze mooie ontwikkeling.
Herfstappeltaart schreef op 03-02-2026 om 12:37:
[..]
Gefeliciteerd Lientje, een heel positief bericht!
Ja dit is echt iets concreets inderdaad. Blijkbaar is er in mijn hoofd, ondanks dat ik stil leek te staan deze maand , toch iets veranderd. Dat geeft weer wat hoop.
Auwereel
03-02-2026 om 17:52
Broodjebrie schreef op 03-02-2026 om 10:00:
Ik had een bril van een jaar oud maar zag niet scherp meer. Het bleek bij mijn rechteroog juist een punt minder negatief. Opeens zo raar, kon ik met mijn rechteroog zonder bril op afstand opeens kleine lettertjes lezen die ik met links niet lezen kon. Terwijl links en rechts daarvoor erg vergelijkbaar waren. Ik heb een nieuwe bril en ik zie weer superscherp.
Broodjebrie
03-02-2026 om 17:54
Auwereel schreef op 03-02-2026 om 17:52:
[..]
Ik had een bril van een jaar oud maar zag niet scherp meer. Het bleek bij mijn rechteroog juist een punt minder negatief. Opeens zo raar, kon ik met mijn rechteroog zonder bril op afstand opeens kleine lettertjes lezen die ik met links niet lezen kon. Terwijl links en rechts daarvoor erg vergelijkbaar waren. Ik heb een nieuwe bril en ik zie weer superscherp.
Gek he, hoe het soms ineens kan lopen.
lientje69
03-02-2026 om 18:14
Ik zie sinds mijn hersenbloedingen wat minder goed. Maar meten heeft nu nog weinig zin. Eerst moeten mijn hersenen weer goed op orde zijn. Het lijkt langzamerhand al wat beter te worden. Eind februari heb ik sowieso een controle in de oogkliniek ivm acute glaucoom dat vorig jaar onverwachts naar boven kwam voor mijn ooglidcorrectie. Geen idee of ze alleen naar dat kijken of dat ik een hele oogtest krijg. Daarbij doet mijn linkeroog weinig, daar ben ik mee geboren. Anders ga ik dat van de zomer maar even laten testen. En eventueel nieuwe bril of glazen.
Broodjebrie
03-02-2026 om 18:18
lientje69 schreef op 03-02-2026 om 18:14:
Ik zie sinds mijn hersenbloedingen wat minder goed. Maar meten heeft nu nog weinig zin. Eerst moeten mijn hersenen weer goed op orde zijn. Het lijkt langzamerhand al wat beter te worden. Eind februari heb ik sowieso een controle in de oogkliniek ivm acute glaucoom dat vorig jaar onverwachts naar boven kwam voor mijn ooglidcorrectie. Geen idee of ze alleen naar dat kijken of dat ik een hele oogtest krijg. Daarbij doet mijn linkeroog weinig, daar ben ik mee geboren. Anders ga ik dat van de zomer maar even laten testen. En eventueel nieuwe bril of glazen.
Ik zou er inderdaad nog even mee wachten.
Mijn vader had ook een tijdje minder zicht, na zijn 1e herseninfarct. Inmiddels heeft hij er al 4 gehad, en is hij inmiddels ook blind. Maar hij heeft ook diabetes wat hij regelmatig verwaarloosde dus wij denken eerder dat het daarmee te maken heeft..
lientje69
03-02-2026 om 18:20
Broodjebrie schreef op 03-02-2026 om 18:18:
[..]
Ik zou er inderdaad nog even mee wachten.
Mijn vader had ook een tijdje minder zicht, na zijn 1e herseninfarct. Inmiddels heeft hij er al 4 gehad, en is hij inmiddels ook blind. Maar hij heeft ook diabetes wat hij regelmatig verwaarloosde dus wij denken eerder dat het daarmee te maken heeft..
Kan beide natuurlijk. Zo , 4 infarcten , heftig hoor.
Broodjebrie
03-02-2026 om 19:13
lientje69 schreef op 03-02-2026 om 18:20:
[..]
Kan beide natuurlijk. Zo , 4 infarcten , heftig hoor.
![]()
Ja, hart en vaatziekten zitten helaas bij hem in de familie. Onze opa had ook hartproblemen en is uiteindelijk overleden aan een hersenbloeding.
Onze pa is echt de pechvogel van de familie wat dat betreft.. en de laatste jaren kampt ie ook nog met hartproblemen dus dat kan er ook nog wel bij. Al heeft ie nu wel een pacemaker dus dat scheelt een stuk, en vooral veel stress bij ons. Zelf is meneer er erg nuchter onder hoor..