Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

lientje69 schreef op 05-12-2025 om 09:52:

Er zit vooruitgang in mijn genezingsproces ! Ik kan langzaamaan steeds meer en heb vanmorgen zelfs 1300 van de 1900 meter zonder stokken gelopen!

Hartstikke fijn Lientje!

Er zit vooruitgang in mijn genezingsproces ! Ik kan langzaamaan steeds meer en heb vanmorgen zelfs 1300 van de 1900 meter zonder stokken gelopen!

Wat fijn zeg dat je zulke duidelijke vooruitgang ziet! Dat moet motiverend werken.

Bellebelle schreef op 05-12-2025 om 09:31:

[..]

Ik werd ook blij van, maar tegelijkertijd ook verdrietig. Amerika is één van de rijkste landen ter wereld, maar slaagt er tegelijkertijd niet in om de zwakkeren te beschermen. Sociale zekerheid is er niet bestaand. In sommige opzichten lijkt het wel een ontwikkelingsland.

Precies!  Bedrijf waar hij werkte failliet, geen recht meer op opgebouwd pensioen.  Echtgenote ziek, alleen de eerste 10.000 van behandeling vergoed door verzekering, de rest zelf betalen.  Wat ben ik blij dat ik in west-europa woon!

Wat een heerlijk bericht! 

Dat de Backstreet boys hebben aangekondigd volgend jaar 6 shows te geven in Düsseldorf!!  nu nog tickets zien te scoren volgende week!

amarna schreef op 05-12-2025 om 10:25:

[..]

Precies! Bedrijf waar hij werkte failliet, geen recht meer op opgebouwd pensioen. Echtgenote ziek, alleen de eerste 10.000 van behandeling vergoed door verzekering, de rest zelf betalen. Wat ben ik blij dat ik in west-europa woon!

Dat zou je denken, maar ook in Nl gebeuren dit soort dingen. NL heef geen wettelijk pensioenplicht. Je bouwt niet bij elke werkgever pensioen op als je niet onder een CAO valt, of in een sector waar dat is afgesproken. Dan heb je hier gelukkig wel aow...maar toch. 

Yumi schreef op 05-12-2025 om 16:22:

[..]

Dat zou je denken, maar ook in Nl gebeuren dit soort dingen. NL heef geen wettelijk pensioenplicht. Je bouwt niet bij elke werkgever pensioen op als je niet onder een CAO valt, of in een sector waar dat is afgesproken. Dan heb je hier gelukkig wel aow...maar toch.

In Nederland kan het natuurlijk gebeuren, maar de kans is veel kleiner. En je krijgt in ieder geval AOW. 

Bellebelle schreef op 05-12-2025 om 16:43:

[..]

In Nederland kan het natuurlijk gebeuren, maar de kans is veel kleiner. En je krijgt in ieder geval AOW.

Dat je aow krijgt dat schreef ik al, dat de kans kleiner is betwijfel ik na 45 jaar werken....Het merendeel van mijn werkgevers had geen pensioenregeling.

ik liep net nog even een rondje door de wijk, en ik werd blij van alle mooie versieringen ♥️

van m’n paardrijles. Ik had helemaal niet gedacht dat ik ooit weer zou gaan rijden maar ik deed recent een paar buitenritten en vond toen dat ik ook weer even wat les moest (paar lesjes dacht ik, opfriscursus) maar nu vind ik het weer zó leuk en er valt zo oneindig veel te leren…. Voorlopig gaan we dus nog maar even door..

Erg blij van: Sinterklaas vieren met mijn volwassen kinderen, mer alle fraaie gedichten die geschreven worden en persoonlijke cadeautjes, zoals een muismat met een foto gemaakt door mijn zoon en een schort met een cavia erop geborduurd, gemaakt door mijn dochter.
Niet zo blij:als mijn dochter en verloofde inderdaad gaaan emigreren zoals het plan is, waarschijnlijk de laatste keer zo vieren samen? 

Auwereel schreef op 05-12-2025 om 22:21:

Erg blij van: Sinterklaas vieren met mijn volwassen kinderen, mer alle fraaie gedichten die geschreven worden en persoonlijke cadeautjes, zoals een muismat met een foto gemaakt door mijn zoon en een schort met een cavia erop geborduurd, gemaakt door mijn dochter.
Niet zo blij:als mijn dochter en verloofde inderdaad gaaan emigreren zoals het plan is, waarschijnlijk de laatste keer zo vieren samen?

Dat klinkt heel gezellig  

Gaan ze ver weg emigreren?

HAHA!wait..what schreef op 06-12-2025 om 19:03:

[..]

Dat klinkt heel gezellig

Gaan ze ver weg emigreren?

Verderweg kan niet, naar Nieuw Zeeland, waar haar verloofde vandaan komt.

Auwereel schreef op 06-12-2025 om 19:07:

[..]

Och jeetje! Lijkt me een heel dubbel gevoel dan.. Je zal vast heel blij voor ze zijn maar lijkt me ook heel moeilijk!

Auwereel schreef op 06-12-2025 om 19:07:

[..]

Dat is niet  leuk Auwereel. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.