Huiskamer
Lollypopje
12-04-2022 om 14:25
Waar werd je vandaag blij van? - deel 2
Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier 
Tuinfluiter
21-11-2025 om 09:34
Dorestad schreef op 20-11-2025 om 21:15:
de hulp die mijn kind kreeg van zijn vrienden en aangeboden kreeg van vrienden van ons. Gisteravond heeft hij zijn middenhandsbeentjes gebroken. Vanmorgen ging hij nog op fiets naar huisarts (" het mankeert me niet aan mijn benen"). Maar daarna op fiets naar Martini ziekenhuis was niet handig, ruim 20 km verder. Het hele gebeuren van huisarts tm gips heeft 6 uur geduurd. Vrienden hielden hem gezelschap. Onwijs lief. Wij zitten in Zuid Limburg, vakantie. We nemen extra vlaaien mee voor iedereen...
Fijn dat je zoon steun had van zijn vrienden. Altijd ellendig als je als ouder net op vakantie bent als dat gebeurd.
MissHolmes
21-11-2025 om 09:48
Ik werd heel erg blij wakker naast de liefste man van de wereld die ik sinds 2,5 maand de mijne mag noemen
Het gaat nu al 10 weken zo soepel tussen ons, het is me echt nog niet gelukt om me ook maar aan iets te ergeren en we hebben zo ontzettend veel gemeen... (dat is echt bijna niet leuk meer
)
We zien elkaar nog niet heel erg veel, 1 a 2 x in de week maar wanneer we samen zijn is het zo ontzettend fijn en gezellig en liefdevol en leuk ♥️
Enige nadeel is dat ik nu ben ik bang al wel 10 weken het forum flink onder kwijl met mn vlinders maar dat is vooral jullie probleem... 
Moyrrie
21-11-2025 om 09:57
MissHolmes schreef op 21-11-2025 om 09:48:
Ik werd heel erg blij wakker naast de liefste man van de wereld die ik sinds 2,5 maand de mijne mag noemen
![]()
Het gaat nu al 10 weken zo soepel tussen ons, het is me echt nog niet gelukt om me ook maar aan iets te ergeren en we hebben zo ontzettend veel gemeen... (dat is echt bijna niet leuk meer)
We zien elkaar nog niet heel erg veel, 1 a 2 x in de week maar wanneer we samen zijn is het zo ontzettend fijn en gezellig en liefdevol en leuk ♥️
Enige nadeel is dat ik nu ben ik bang al wel 10 weken het forum flink onder kwijl met mn vlinders maar dat is vooral jullie probleem...
Hihi, ja, je kwijlt flink
. Ik gun het je, ik word blij van jouw berichtjes. Het is leuk om te lezen.
lientje69
21-11-2025 om 10:20
Genoten van een ochtendwandeling vanmorgen vroeg en het lopen ging ook nog eens goed. Zelfs een beetje energie van gekregen. Dat zou volgens de ergo pas als allerlaatste terugkomen dus ik ben aangenaam verrast. Niet dat ik nu gelijk denk dat ik er weer bovenop ben, maar ik voel me nu, op dit moment, even best prettig. En dat is al lang geleden dus 
Bakblik
21-11-2025 om 10:23
lientje69 schreef op 21-11-2025 om 10:20:
Genoten van een ochtendwandeling vanmorgen vroeg en het lopen ging ook nog eens goed. Zelfs een beetje energie van gekregen. Dat zou volgens de ergo pas als allerlaatste terugkomen dus ik ben aangenaam verrast. Niet dat ik nu gelijk denk dat ik er weer bovenop ben, maar ik voel me nu, op dit moment, even best prettig. En dat is al lang geleden dus
Mooi, geniet van het gevoel maar HOU JE RUSTIG! Ik schreeuw even om je toch een beetje af te remmen, jou kennende ga je toch te makkelijk weer over je grens en gaat dan na 1 stapje vooruit weer 3 stapjes terug en gaat moet je nu echt niet doen.
lientje69
21-11-2025 om 10:54
Bakblik schreef op 21-11-2025 om 10:23:
[..]
Mooi, geniet van het gevoel maar HOU JE RUSTIG! Ik schreeuw even om je toch een beetje af te remmen, jou kennende ga je toch te makkelijk weer over je grens en gaat dan na 1 stapje vooruit weer 3 stapjes terug en gaat moet je nu echt niet doen.
Ik heb mezelf nu op de bank languit gedwongen 😅 Iets met zelfkennis idd🤣
Koettie
21-11-2025 om 11:33
Ben paar dagen over tijd en mn lichaam gaat dan in complete getver modus. Maar vandaag ben ik in iedergeval niet meer zo somber! Zon schijnt en mn lichaam is nog brak en gaar maar wel weer energie.
Moosey
21-11-2025 om 13:33
Ben je al ns naar een huisarts geweest met je PMS Koettie? Het wordt steeds serieuzer genomen en er is steeds meer over bekend aan remedies/dingen die helpen (bijv een lichte dosis SSRI slikken in de tweede helft van je cyclus, maar dat is dus slechts en voorbeeld) Ik kan je ook het boek ‘Hormonen en vrouwen’ aanraden.
Koettie
21-11-2025 om 13:52
Moosey schreef op 21-11-2025 om 13:33:
Ben je al ns naar een huisarts geweest met je PMS Koettie? Het wordt steeds serieuzer genomen en er is steeds meer over bekend aan remedies/dingen die helpen (bijv een lichte dosis SSRI slikken in de tweede helft van je cyclus, maar dat is dus slechts en voorbeeld) Ik kan je ook het boek ‘Hormonen en vrouwen’ aanraden.
Ja. Die had nog nooit gehoord van SSRI voor bepaalde periodes en vond dat enorme onzin en verwees me naar een witte oude psychiater zonder enige ervaring of affiniteit.
Heb het over het algemeen redelijk onder controle met leefstijl maar weer begonnen met roken en dat heeft zoooveel invloed merk ik nu. Dus weer een poging om te stoppen en gezonder te eten. Eigenlijk enige wat echt merkbaar effect gegeven heeft. Irritant dat mijn cyclus zo onregelmatig is, kon er eerst beter omheen plannen en gewoon rust nemen, meestal twee dagen wat somber en opgezet, dan dag buikpijn tijdens menstruatie en dan was ik er weer. Maar wordt nu allemaal beetje waziger, zal ook wel de leeftijd zijn (34) dat het nu aan het veranderen is.
Moosey
21-11-2025 om 15:05
Ah men wat balen Koettie, dat je niet meer meewerkende hulpverleners treft.. En inderdaad, mijn ervaring is dat het alleen maar gekker wordt als je richting de overgang gaat (daar ben je op zich nog niet natuurlijk, maar kan echt heel goed dat je al verandering begint te merken)
Misschien dat je toch al ns naar een overgangsconsulente zou kunnen? Daar heb je geen verwijzing voor nodig en die weten als het goed is ook dingen van hormonen die toepasbaar zijn vóór de overgang. Ze mogen zelf niet voorschrijven maar wel advies geven aan huisartsen. Je moet er wel één hebben die bij een bepaalde vereniging staat ingeschreven, even kijken hoor. Oh ja, VVOC. Of gewoon even bellen met zo iemand, misschien heeft ze tips.
Dorestad
21-11-2025 om 17:27
blij dat we een fijne vakantie hebben in Zuid Limburg en België. Anderhalve dag regen gehad in die 10 dagen. Maar overwegend zon of zon met wat bewolking. In totaal ongeveer 100 km gelopen.
Onwijs veel vlaaien besteld om morgen mee te nemen naar huis. Ik geloof 10 of 11. Groot formaat.
Auwereel
21-11-2025 om 21:04
Ik heb vandaag mijn eerste Sinterklaasgedicht geschreven en die is leuk gelukt!
Moosey
21-11-2025 om 23:42
2 heerlijke vrije dagen gehad, gister met lief op stap in onze lievelingsstad en leuk geshopt, lekker gegeten en bij lieve familie langs geweest en vandaag lekker wat thuis gerommeld en eind van de middag naar een andere leuke stad vertrokken, daar lekker gegeten, leuk concert gezien en fijne ex-collega’s tegengekomen. Allemaal heel leuk. Ben helemaal opgeladen.