Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Yumi schreef op 07-11-2025 om 19:23:

[..]

Lief van jou, dank je. Het schiet inderdaad niet op, soms een hele periode niemand en dan hooguit een paar maanden dezelfde. Ik heb me er bij neergelegd, maar vind het wel vreemd dat de thuiszorgbureaus niet kunnen leveren, maar wel betaald worden? Althans hulp of niet de rekening blijft komen.

Bij mijn werkgever is het dus precies hetzelfde verhaal. Ik heb een paar weken ziek thuis gezeten, ben deze week voorzichtig weer begonnen, maar de cliënt waar ik vanmorgen was heeft ook al die tijd geen hulp gehad. Gelukkig heeft iemand uit haar familie wat kunnen helpen, maar het is echt triest, het personeel tekort. 

Redelijk gesprek met man gehad. Hij maakt zich toch wel wat zorgen . Ik moet meer vragen en moet minder doen. Voorlopig blijft hij sowieso mee gaan voor de weekboodschappen ook.

lientje69 schreef op 07-11-2025 om 20:18:

Redelijk gesprek met man gehad. Hij maakt zich toch wel wat zorgen . Ik moet meer vragen en moet minder doen. Voorlopig blijft hij sowieso mee gaan voor de weekboodschappen ook.

Goed bezig Lientje!! 

Broodjebrie schreef op 07-11-2025 om 19:43:

[..]

Bij mijn werkgever is het dus precies hetzelfde verhaal. Ik heb een paar weken ziek thuis gezeten, ben deze week voorzichtig weer begonnen, maar de cliënt waar ik vanmorgen was heeft ook al die tijd geen hulp gehad. Gelukkig heeft iemand uit haar familie wat kunnen helpen, maar het is echt triest, het personeel tekort.

Het lijkt mij lastig voor jou om hier mee om te gaan, het geeft toch een bepaalde druk dat personeelstekort. Hoop dat je bij anderen niet op een achterstand stuit, dat kan je niet gebruiken nu je net weer beter bent. Zorg goed voor jezelf, en dat je niet overbelast raakt!

Fijn voor je Lientje.

Goedzo.

Yumi schreef op 07-11-2025 om 22:09:

[..]

Het lijkt mij lastig voor jou om hier mee om te gaan, het geeft toch een bepaalde druk dat personeelstekort. Hoop dat je bij anderen niet op een achterstand stuit, dat kan je niet gebruiken nu je net weer beter bent. Zorg goed voor jezelf, en dat je niet overbelast raakt!

Klopt, ik vind het ook lastig om ermee om te gaan. Mijn rug gaat wel wat beter maar ben er nog niet, helaas. Moet van de fysio heel voorzichtig zijn met werk. 

Werkgever hoopt dat ik binnenkort weer volledig kan werken maar heb tegen ze gezegd dat ik nog voorzichtig moet zijn, daar waren ze niet echt blij mee had ik het idee, maar mijn rug heeft nu echt prioriteit. 

Broodjebrie schreef op 08-11-2025 om 08:27:

[..]

Klopt, ik vind het ook lastig om ermee om te gaan. Mijn rug gaat wel wat beter maar ben er nog niet, helaas. Moet van de fysio heel voorzichtig zijn met werk.

Werkgever hoopt dat ik binnenkort weer volledig kan werken maar heb tegen ze gezegd dat ik nog voorzichtig moet zijn, daar waren ze niet echt blij mee had ik het idee, maar mijn rug heeft nu echt prioriteit.

Hou dit vast, niet alleen nu laatst vertelde een medewerkster dat ze 3 cliënten op 1 dag had. Daar ga je toch aan stuk op den duur, is niet vol te houden. Rustig aan, het personeelstekort blijft, ook al ga jij over je grenzen.

Broodjebrie schreef op 08-11-2025 om 08:27:

[..]

Goed van jou broodjebrie! Knap ook dat je dat kunt al op jouw leeftijd. Ik ben een flink stuk ouder maar heb daar helaas nog steeds flink moeite mee. Ik wil daarom ( zeggen anderen allemaal  dus zal wel zo zijn ) te veel en te snel.

Was gister, zo leuke avond met vriend gehad. Stond een spannende avond op de planning maar werd heel grappig, klef en veel knuffelen en kletsen. Zijn zo gek op elkaar

Mijn favoriete bloemist gaat verhuizen maar blijft wel in de buurt, daar ben ik blij mee maar.... Alles 50% behalve plant en bloemen, ik heb mijn slag geslagen en voor de Kerst mooie decoratie gekocht die ik normaal veel te duur zou vinden.

lientje69 schreef op 08-11-2025 om 08:48:

[..]

Goed van jou broodjebrie! Knap ook dat je dat kunt al op jouw leeftijd. Ik ben een flink stuk ouder maar heb daar helaas nog steeds flink moeite mee. Ik wil daarom ( zeggen anderen allemaal dus zal wel zo zijn ) te veel en te snel.

Ik ken het.. 

Yumi schreef op 08-11-2025 om 08:48:

[..]

Hou dit vast, niet alleen nu laatst vertelde een medewerkster dat ze 3 cliënten op 1 dag had. Daar ga je toch aan stuk op den duur, is niet vol te houden. Rustig aan, het personeelstekort blijft, ook al ga jij over je grenzen.

Klopt, ik heb soms ook 1 dag in de week 3 cliënten. Is nu veel te veel, ik doe maar 1 adres per dag momenteel, 2 dagen in de week houd ik nog vrij, want ik moet ook nog naar de fysio.. dus de dag dat ik naar de fysio ga, ga ik ook niet werken want vaak heb ik dan meer pijn..

Dat ik morgen met mijn man een paar dagen weg ga: naar een wellness Hotel in Allgäu. 
Heb afgelopen week veel gedaan op mijn werk; werk in een dagopvang met jonge mannen vanaf 18 jaar die zwaar autistisch zijn...En heb het wel even gehad...

Ted68 schreef op 08-11-2025 om 10:51:

Dat ik morgen met mijn man een paar dagen weg ga: naar een wellness Hotel in Allgäu.
Heb afgelopen week veel gedaan op mijn werk; werk in een dagopvang met jonge mannen vanaf 18 jaar die zwaar autistisch zijn...En heb het wel even gehad...

Wat knap dat je dit kunt. Ik heb veel bewondering voor mensen die dit soort werk doen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.