Huiskamer
Lollypopje
12-04-2022 om 14:25
Waar werd je vandaag blij van? - deel 2
Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier 
Malibu2
23-07-2025 om 07:23
Een vriendin en ik hadden een totaal tegenovergestelde mening over een bepaalde gevoelige kwestie. Dat had wel effect op de vriendschap.
Gisteravond hadden we weer afgesproken. Ik begon er expres niet over, maar zij begon me er vragen over te stellen op een heel open manier. Bleek dat ze was gaan twijfelen aan haar eigen standpunt, maar in een bubbel zit met mensen die hetzelfde denken als zij eerst. Het begon met één domino steentje die omviel en dat maakte dat ze over de gehele kwestie ging twijfelen. Dit keer luisterde ze naar mijn verhaal, stelde vragen en ik merkte het verschil.
Ik push haar niet, ze moet haar eigen mening vormen, maar aan haar vragen merkte ik dat ze op hetzelfde spoor als ik was beland. En daar ben ik heel blij mee.
vrouw92
23-07-2025 om 21:50
Zie mijn eerdere topic over de zomervakantie. Ik merk dit jaar echt al een verschil in hoe ik ermee omga, wat ervoor zorgt dat ik iets liever voor mezelf ben en de dagen wat beter doorkom. Wat ik vandaag heb gedaan:
- 2 rondjes van 40 minuten gelopen zonder pijn. Dit jaar helaas uitgevallen tijdens de Nijmeegse Vierdaagse. Dus fijn dat ik al zo goed herstel.
- Mijn kledingkast voor een deel opgeruimd en schoongemaakt
- Een was gedaan
- Snelle ronde in de badkamer
- Tot 9.30 in bed gelegen
- Mijn broertje belde en ik kwam iemand tegen onderweg waar ik toch al gauw 20 minuten mee heb staan kletsen.
- Gezond gegeten.
Tuinfluiter
23-07-2025 om 22:26
vrouw92 schreef op 23-07-2025 om 21:50:
Zie mijn eerdere topic over de zomervakantie. Ik merk dit jaar echt al een verschil in hoe ik ermee omga, wat ervoor zorgt dat ik iets liever voor mezelf ben en de dagen wat beter doorkom. Wat ik vandaag heb gedaan:
- 2 rondjes van 40 minuten gelopen zonder pijn. Dit jaar helaas uitgevallen tijdens de Nijmeegse Vierdaagse. Dus fijn dat ik al zo goed herstel.
- Mijn kledingkast voor een deel opgeruimd en schoongemaakt
- Een was gedaan
- Snelle ronde in de badkamer
- Tot 9.30 in bed gelegen
- Mijn broertje belde en ik kwam iemand tegen onderweg waar ik toch al gauw 20 minuten mee heb staan kletsen.
- Gezond gegeten.
Fijn dat je een goede dag hebt gehad en je blessure goed herstelt.
Tuinfluiter
23-07-2025 om 22:30
Ik was blij met een rondje golf zonder regen. Voor ik de baan in ging was er een flinke bui en net klaar begon het te stort regenen.
Vind de regen trouwens wel fijn het waterpeil is hier momenteel nog veel te laag.
Elmie
23-07-2025 om 22:38
Ik ben dankbaar voor een goede dag vandaag zonder al te veel paniek en genoeg afleiding en voldoening door de dingen die ik kon doen. En voor het eerst weer alleen met zoon en dat ging goed en was zelfs fijn 🥰
Moosey
23-07-2025 om 22:55
Perfecte vakantiedag gehad met een sup-tocht, twee vaartochtjes en een prachtig oud plaatsje bekeken. Nu lekker nog even in de campingstoel naast de tent met een glaasje wijn. Ik hoor telkens een behoorlijk groot dier in de rietkraag maar ik kan m niet zien, t zal vast de otter niet zijn..
Evaluna
23-07-2025 om 22:59
Fijn voor iedereen die een goede dag gehad heeft!
Ik denk dat de sterren goed stonden, want ik voelde me ook een stuk beter dan voorgaande dagen. Met dochter een stuk van haar kamer opgeruimd en s middags in mijn eentje naar mijn volkstuin geweest. Het tomatenplanten oerwoud een beetje ontward, de tijd was snel om.
Yumi
24-07-2025 om 13:15
Tijdens mijn wandelingen kom ik regelmatig langs een oud winkelpand. Binnen is het een ongeorganiseerd bende, het staat vol met rommel en het is vuil. Daartussen staat in het donker een smerige kooi met een kaketoe. Ik word er altijd verdrietig van, en net als meerdere buurtbewoners heb ik dit weleens gemeld bij de dierenpolitie, er veranderde echter niets.
Tot vandaag, de kooi was leeg! Iemand die een paar huizen verderop naar buiten kwam gevraagd wat er aan de hand was. Hij is in beslaggenomen door de politie 
Hoop zo dat hij goed terechtkomt en de eigenaar geen 2de kans krijgt. Blij voor dat arme dier dat jaren zo heeft moeten leven
Herfstappeltaart
24-07-2025 om 13:49
Yumi schreef op 24-07-2025 om 13:15:
Tijdens mijn wandelingen kom ik regelmatig langs een oud winkelpand. Binnen is het een ongeorganiseerd bende, het staat vol met rommel en het is vuil. Daartussen staat in het donker een smerige kooi met een kaketoe. Ik word er altijd verdrietig van, en net als meerdere buurtbewoners heb ik dit weleens gemeld bij de dierenpolitie, er veranderde echter niets.
Tot vandaag, de kooi was leeg! Iemand die een paar huizen verderop naar buiten kwam gevraagd wat er aan de hand was. Hij is in beslaggenomen door de politie
Hoop zo dat hij goed terechtkomt en de eigenaar geen 2de kans krijgt. Blij voor dat arme dier dat jaren zo heeft moeten leven![]()
![]()
Wat goed dat jullie dat gemeld hebben!
HAHA!wait..what
24-07-2025 om 14:06
Wat fijn Yumi! Ik hoop dat ie nou op een mooi en fijn plekje zit 
En heel goed dat jullie die meldingen hebben gedaan!
MissHolmes
24-07-2025 om 15:41
Met mijn werk, wat heel erg dankbaar werk is. Ik had twee invaladressen vanmorgen (daar zijn er deze periode genoeg van..) waarvan 1 echt omhoog zat omdat collega niet op was komen dagen. Anyway weer twee mensen blij gemaakt 🙂.
En ik heb inmiddels alweer weekend, de tijd gaat snel bij fysiek werk.
rionyriony
24-07-2025 om 18:53
Ik liep vandaag wel makkelijk, na maandenlang gestumper met mijn voeten en daarna nog twee weken een dikke knie en vandaag zette ik stappen buiten de deur, verwachtte overal pijn (tenminste een van de twee aandoeningen) maar nope: ik liep als een kievit.
Duurt nooit lang hoor, maar het was pure verrassing vandaag. 
Heerlijk!