Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

De bloemen en insecten in mijn tuin het gonst van de bijen. Gisteren een kolibrievlinder, gehakkelde aurelia en distelvlinder gezien en vandaag een koninginnepage.
Verder veel mussen, merels en in de lucht gierzwaluwen we hebben in een jaar tijd een klein paradijsje gerealiseerd. 

Tuinfluiter schreef op 21-06-2025 om 17:51:

De bloemen en insecten in mijn tuin het gonst van de bijen. Gisteren een kolibrievlinder, gehakkelde aurelia en distelvlinder gezien en vandaag een koninginnepage.
Verder veel mussen, merels en in de lucht gierzwaluwen we hebben in een jaar tijd een klein paradijsje gerealiseerd.

Kolibrievlinders

Sportclub van mijn jongste dochter had vandaag een wedstrijd en de club is tweede geworden! Lang geleden dat ze zo goed waren. Trots op! 

Ik heb vandaag Biscoff speculoos ijs ontdekt en daar ben ik heel heel blij van geworden.

QuarterlyDinosaur18

QuarterlyDinosaur18

22-06-2025 om 12:52

De airco in de trein. Het was warm in Maastricht. 

Van dit leuke bericht:
Kinderen van de Bosbessenschool gaan met de Bosbessenbus op pad om te leren in de buitenlucht. Dankzij sponsoring kon men de bus aanschaffen en nu verzorgen ze ritjes naar de buitenlocaties, voor alle scholen in de omgeving. 

Vandaag brengt chauffeur Joop groep 5 van De groene Bogen uit Drunen naar een heuse Herenboerderij.
“We leren op de Herenboerderij over gezond eten. We gaan kijken waar de aardappelen in de grond zitten.”

Walnoten groeien aan bomen
Een vrijwilliger van de Herenboerderij gaat voorop. “Kom, dan laat ik jullie de kippen zien en daarna het voedselbos.”

Groep 5 gaat op pad met deze speciale bus om te leren in de buitenlucht - Omroep Brabant

Mijn puberzoon heeft 7 jaar geleden een paar video’s van hem en zijn broertje gemaakt. Heb ik nooit door gehad en nooit gezien, tot hij er vandaag mee kwam aanzetten. Zo ontzettend leuk om te zien, toen waren ze 8 en 10 jaar. 

Dat is four seasons op Netflix heb gekeken dit weekend. Ik zat soms echt hardop te lachen op de bank.

dat we eindelijk een nieuwe datum hebben voor de efteling. Nu hopen dat het die dag droog blijft

Tuinfluiter schreef op 21-06-2025 om 17:51:

Kom maar niet bij mij in de tuin kijken dan. Ik heb wel veel mooie bloemen in de tuin maar hier hangen ook een paar insectenvangers

QuarterlyDinosaur18

QuarterlyDinosaur18

23-06-2025 om 11:07

Dat het vandaag wat koeler is. Ramen tegen elkaar open. Nooit gedacht dat ik zo’n persoon zou worden die zou klagen om het warme weer maar ziehier. 

Mijn huishoudelijke hulp is vanochtend geweest. Daar word ik altijd al blij van maar vandaag extra blij. Afgelopen zaterdag was de deur van mijn vriezer per ongeluk niet goed gesloten en en de vriezer zat helemaal vol met ijs. 
Zij heeft de vriezer ontdooid en schoongemaakt en ik heb gelijk alles uitgezocht, dingen weggegooid en de rest opnieuw ingedeeld. Een la met groente, een la met vlees/vis/kip en een la met losse dingetjes. 

DGHK schreef op 19-06-2025 om 19:14:

Blij met mijn vooruitziende blik.
Wij wonen op nr 7.
Maandag een briefje in de bus van nr 3 in de bus. Zaterdag 21 juni examenfeest.
Dinsdag een appje van nr 5, zaterdag 21 juni feest in de tuin.
Gister meldde de buurman van nr 9 dat ze zaterdag 21 juni hun housewarming hebben (de straat is zondagmiddag uitgenodigd).
Vandaag een briefje in de bus van de buren van nr 11, zaterdag 21 juni feestje omwille van de geboorte van hun kind.

Wie gaan een weekend weg, in het weekend van 21 juni?
WIJ! In april al geboekt.

Wel fijn dat het allemaal op dezelfde zaterdag is. Beter dan 4 opeenvolgende zaterdagen 

Van een lichtelijke werkcrush Nieuwe collega, zo’n leukerd en meteen zo ontspannen om mee samen te werken, echt een feestje. Ik heb al een leuke vent en ik ben de leidinggevende van de werkcrush dus dat gaat verder nooit een vervolg krijgen (en vanzelf weer over) maar het maakt werken momenteel wel even éxtra leuk

Blij dat de koolmeesjes zijn uitgevlogen zonder opgegeten te worden door de kat van de buren. We hebben een week of 3 een soort beschermende kooi van kippengaas boven/ naast het nestkastje gehad waardoor de kat niet bij het kastje kon komen maar de koolmeesjes wel. Het was steeds opletten om niet aan dat gaas te blijven haken.  Als man morgenavond thuis is maar even samen dat gaas weghalen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.