Huiskamer
Lollypopje
12-04-2022 om 14:25
Waar werd je vandaag blij van? - deel 2
Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier 
lientje69
18-04-2025 om 19:57
Friezinnetje schreef op 18-04-2025 om 19:53:
Succes Lientje met je sollicitatie. Er wordt overal personeel gezocht, dus je hoeft niet te blijven zitten, als je je daar niet meer fijn voelt
Dat zeker. In mijn vakgebied kom ik echt wel weer snel aan de slag.
Broodjebrie
18-04-2025 om 20:04
lientje69 schreef op 18-04-2025 om 19:57:
[..]
Dat zeker. In mijn vakgebied kom ik echt wel weer snel aan de slag.
Hier idem. Ik ga ook ander werk zoeken straks, eerst therapie helemaal afronden en dan solliciteren. Ben voorzichtig al aan het rondkijken. Tot die tijd nog vol zien te houden op huidige werk. Ik doe het nog voor de cliënten, met mijn werkgever ben ik echt klaar na een akkefietje van deze week.
Bakblik
18-04-2025 om 20:12
Lientje en Brie succes met de sollicitaties, gaat wel goed komen denk ik.
Zelf helemaal blij, omdat mijn echtgenoot er in poging 2 in is geslaagd om de oven te reanimeren. We moeten een nieuwe keuken maar willen dat niet doen voordat er aan de overkant geheid is. De oven schoot steeds in de oververhittingsbeveiliging en dan kon ik er niks mee tot hij helemaal was afgekoeld. Dat was niet handig met een lasagne of ovengerecht. Vanmiddag heeft man hem buiten uit elkaar gehaald en nu doet dat ding het weer goed.
lientje69
18-04-2025 om 20:16
Broodjebrie schreef op 18-04-2025 om 20:04:
[..]
Hier idem. Ik ga ook ander werk zoeken straks, eerst therapie helemaal afronden en dan solliciteren. Ben voorzichtig al aan het rondkijken. Tot die tijd nog vol zien te houden op huidige werk. Ik doe het nog voor de cliënten, met mijn werkgever ben ik echt klaar na een akkefietje van deze week.
Groot gelijk broodjebrie. In " onze " tak " van sport is zó veel werk. Gelukkig. En dat laatste is tevens ook wat je moet worden van je werk. Je werkt voor je levensonderhoud maar het moet ook nog een beetje plezierig zijn.
lientje69
18-04-2025 om 20:16
Bakblik schreef op 18-04-2025 om 20:12:
Lientje en Brie succes met de sollicitaties, gaat wel goed komen denk ik.
Zelf helemaal blij, omdat mijn echtgenoot er in poging 2 in is geslaagd om de oven te reanimeren. Weer moeten en nieuwe keuken maar willen dat niet doen voordat er aan de overkant geheid is. De oven schoot steeds in de oververhittingsbeveiliging en dan kon ik er niks mee tot hij helemaal was afgekoeld. Dat was niet handig met een lasagne of ovengerecht. Vanmiddag heeft man hem buiten uit elkaar gehaald en nu doet dat ding het weer goed.
War fijn bakblik!
Broodjebrie
18-04-2025 om 20:29
lientje69 schreef op 18-04-2025 om 20:16:
[..]
Groot gelijk broodjebrie. In " onze " tak " van sport is zó veel werk. Gelukkig. En dat laatste is tevens ook wat je moet worden van je werk. Je werkt voor je levensonderhoud maar het moet ook nog een beetje plezierig zijn.
Precies.. en ik heb fijne cliënten hoor, gelukkig. Door hun word ik meer gewaardeerd voor mijn gevoel, dan door werkgever. Die probeert het rooster rond te krijgen en dat snap ik, maar op de manier hoe ze het doen...
Maar goed, ik probeer het nu even los te laten. Ik wil mijn weekend niet laten verpesten door wat er op werk speelt. Genoeg afleiding komende dagen, dat scheelt.
Bakblik
18-04-2025 om 21:38
lientje69 schreef op 18-04-2025 om 20:16:
[..]
War fijn bakblik!
Hij kan vaak dingen repareren, hij doet veel met elektrotechniek. Meestal in hele grote machines. Dat kleine priegelwerk vindt hij ook leuk. Het is vaak trial and error, omdat er geen reparatiehandleidingen bestaan voor zulke apparaten. Sommige trucjes vind hij op een forum voor reparaties van huishoudelijke apparaten. Dat is dan proberen en kijken of het werkt en als t niet werkt iets anders zoeken.
lientje69
18-04-2025 om 21:42
Bakblik schreef op 18-04-2025 om 21:38:
[..]
Hij kan vaak dingen repareren, hij doet veel met elektrotechniek. Meestal in hele grote machines. Dat kleine priegelwerk vindt hij ook leuk. Het is vaak trial and error, omdat er geen reparatiehandleidingen bestaan voor zulke apparaten. Sommige trucjes vind hij op een forum voor reparaties van huishoudelijke apparaten. Dat is dan proberen en kijken of het werkt en als t niet werkt iets anders zoeken.
Ik heb ook zo'n handige man. Die kan echt alles. Auto's repareren. Elektra. Loodgieterswerk. Timmeren. Heerlijk hoor zo'n handige man. Afgelopen jaar hebben we samen ( nou ja ik voor de hand en spandiensten) samen de complete kamer en keuken gerenoveerd. Is echt mooi geworden. Bloed zweet en tranen maar toch. Volgend project wordt dd badkamer.
Bakblik
18-04-2025 om 22:09
lientje69 schreef op 18-04-2025 om 21:42:
[..]
Ik heb ook zo'n handige man. Die kan echt alles. Auto's repareren. Elektra. Loodgieterswerk. Timmeren. Heerlijk hoor zo'n handige man. Afgelopen jaar hebben we samen ( nou ja ik voor de hand en spandiensten) samen de complete kamer en keuken gerenoveerd. Is echt mooi geworden. Bloed zweet en tranen maar toch. Volgend project wordt dd badkamer.
Mijn Amerikaanse vriendin zegt altijd tegen mij: Catering and logistics that's your job!
En dat is ook zo ik rij naar de bouwmarkt of de verfwinkel. Ik zorg voor wat lekkers bij de koffie en maak die koffie. Wij zijn het trappenhuis aan het doen op dit moment. Zolder tot de voordeur. Vandaag een paar gaten dichtgesmeerd van verplaatste stopcontacten. Dat moet even goed drogen. Morgen een verjaardag in de middag en 2e Paasdag heeft man een reünie. Eerste Paasdag is klussen niet echt leuk voor de buren dus het is weer even klaar voor dit weekend.
Misschien is er eerste Paasdag tijd om het statief van dochter passend te maken voor haar telefoon. Hij paste op een foto camera maar ze moet/ wil ook af en toe filmen met de telefoon.
Koettie
19-04-2025 om 04:37
Deze avond is op de goede manier gierend uit de hand gelopen, zo gelachen
Mama-Inge
19-04-2025 om 06:15
weekend 🤩 en pas woensdag weer werken
En ik realiseerde me net dat ik komende week maar 2 dagen hoef te werken
rionyriony
20-04-2025 om 08:51
Echt een heel mooie dag vandaag! Het toetje is al klaar.
De planten ook al gedaan. De paaslichtjes zijn al aan. Was ze haast vergeten maar de oude houten paashaas is aan het schitteren met zijn mandje eieren achter zich. 
Romir
20-04-2025 om 11:19
Ik mocht even blijven liggen en mijn man heeft samen met de kinderen het paasontbijt helemaal gemaakt en klaargezet. Normaal ben ik degene die dat doet. Heerlijk!
Koettie
20-04-2025 om 11:22
Bouwmarkt was uitgestorven, was bang dat het mega druk zou zijn. Vandaag eindelijk plinten leggen! En via marktplaats een prachtige gepo lamp opgehaald voor boven de eetkamertafel. Nu nog even wat spullen halen bij vriend en daarna kan hij even rommelen en plannen terwijl ik paasontbijt/lunch in elkaar knutsel.