Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Op mijn fietstocht vandaag heel veel vogels yezien, waaonder een paartje pijlstaarteenden en slobeenden, en een buitelende kievit!
Ik vond het wel knap van mezelf dat ik al fietsend die waarnemingen deed. We zijn telkens even gestopt om de waarneming wat nauwkeuriger te doen en ik bleek het telkens goed gezien te hebben.

Dat de vogels vaak langskomen om de olijven uit mijn boompje te pikken. 

Met zijn 19-en in een klein huisje. Alle verjaardagsvisite kwam tegelijk.  Iedereen heeft zijn natje en droogje gehad , is naar huis, tweede afwasmachine draait en de zooi is weer opgeruimd.  Nu lekker nog even op de bank voor de werkweek weer begint.

Paar weken gelden zag ik een blouse die ik prachtig vond maar zo duur, echt niet te doen. Vandaag liep ik in het centrum, moest toch even kijken of hij er nog was. Ja, en met 60% korting, om eerlijk te zijn nog steeds veel geld maar toen ik hem paste was er geen weg terug   

Yumi schreef op 09-03-2025 om 22:09:

Paar weken gelden zag ik een blouse die ik prachtig vond maar zo duur, echt niet te doen. Vandaag liep ik in het centrum, moest toch even kijken of hij er nog was. Ja, en met 60% korting, om eerlijk te zijn nog steeds veel geld maar toen ik hem paste was er geen weg terug

Oh wat een geluk! Soms heb je dat gewoon he, dan krijg je iets niet uit je hoofd

In slaap vallen en weer wakker worden met zo'n enorm blij gevoel, "joy unspeakable" is de beste beschrijving die ik er ooit van heb gehoord. Nu, een kwartier nadat ik wakker werd, is het nog steeds even sterk aanwezig. 
Zo fijn te weten dat ik het goede doe, ondanks de toenemende weerstand die ik ervaar van anderen. 

Van mijn werk en van mijn beslissing gister om even 3 uurtjes bij te springen op het drukste punt van de dag. Was echt nodig en daardoor kon ik ook meteen een manier van werken uitproberen waarover ik twijfelde of die zou helpen bij de állerdrukste dagen. Het hielp

HAHA!wait..what schreef op 09-03-2025 om 23:04:

[..]

Oh wat een geluk! Soms heb je dat gewoon he, dan krijg je iets niet uit je hoofd

Nou en of, echt blij mee.

Had hem nooit gekocht voor de oorspronkelijke prijs, zelfs de verkoopster zei, toen ie binnenkwam dacht ik ook wat duur. 

Eerst was ik boos, en haastige fietser schoof in ons treintje begeleider 3 leerlingen begeleider op de rotonde. Na een kwart van de rotonde keek hij achterom en besefte zijn "fout". Hij stuurde het gras op en bleef wachten tot ik gepasseerd was. Toen kwam hij naast mij rijden en sprak de wijze woorden:
Sorry, toen ik achterom keek besefte ik dat jullie geen gewone fietsers zijn met al die gekleurde vestjes en helmen.  Ik moest uit dit rijtje. Ik heb hem hartelijk bedankt.  Er zijn dus toch mensen die het snappen! 

Eindelijk een dagje vrij met lekker weer. Héérlijk gewandeld, gesport, in de tuin gewerkt en nu met een biertje en een boek in de zon terwijl lief zo gaat koken. Wat een genot. 

Het leuke jurkje dat vanochtend werd bezorgd. De vriendelijke glazenwasser, al versta ik geen woord van wat hij zegt. De prachtige bomen bij mij in de buurt, ik loop er veel te vaak aan voorbij zonder er aandacht aan te besteden, maar elke keer als ik er bewust naar kijk zie ik weer hoe prachtig ze zijn, elk seizoen opnieuw. 

Ik heb heel erg genoten van de workshop die we voor  studenten hadden georganiseerd en waarvan ik de opdracht had bedacht. De studenten genoten zelf ook. En het gaat verschillende leuke vervolgopdrachten opleveren!

Mn slaapkamer is 'af'. Nog niet helemaal maar goed genoeg. Wat een fijn gevoel. Nu weer verder met de huiskamer. Heb ook eindelijk een kleur gekozen voor de lange wand in de huiskamer. Twijfel in de keuken nog tussen twee kleuren maar komt goed. Hopelijk dit of volgend weekend verven. Vermoed volgend weekend. 

Fijn Koettie! Wanneer heb je de verhuizing gepland?

Dat de belastingaangifte de deur uit is, maakt me dolgelukkig. Ik zit daar altijd zo tegenop te hikken, terwijl het (in onze situatie) echt helemaal niets voorstelt. Maar op de een of andere manier ben ik altijd bang dat ik iets fout doe en dan in de problemen kom. Net zoiets als dat ik altijd heel ongemakkelijk word als ik een politieagent zie, terwijl ik niets op mijn geweten heb

Maar het is nu achter de rug, we krijgen een beetje geld terug en ik ben weer helemaal zen en blij. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.