Huiskamer
Lollypopje
12-04-2022 om 14:25
Waar werd je vandaag blij van? - deel 2
Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier 
Duufje
05-03-2025 om 09:12
Van het weer en de weersvooruitzichten.
Ik ben erg gevoelig voor somber weer, zit het echt uit en ik voel mezelf gewoon opknappen nu. Zo enorm fijn om weer lekker buiten te kunnen zijn zonder dat je drijfnat wordt en jezelf eerst helemaal in moet pakken. De wereld ziet er zoveel mooier uit dan ineens weer.
Koettie
05-03-2025 om 09:13
Nog maar twee dagen werken, ben zo toe om even een week niet met werk bezig te zijn!
Dolfje
05-03-2025 om 12:02
Koettie schreef op 05-03-2025 om 09:13:
Nog maar twee dagen werken, ben zo toe om even een week niet met werk bezig te zijn!
hier ook nog 2 dagen werken en dan 2 weken op vakantie!
Ginevra
05-03-2025 om 13:01
De was weer buiten hangen. Zo'n vrolijk gezicht, het wappert nu in de wind en de zon en ik verheug me al op de frisse geur en het zachte gevoel, daar kan geen wasverzachter tegenop.
lientje69
05-03-2025 om 14:22
Ik heb mijn telefoongebruik de afgelopen week met ruim 30 procent terug weten te brengen. Van 34 uur naar 21 uur. Ik ga voor onder de 20 deze week. Krant lezen , bankieren en mail doe ik ook op de telefoon net als WhatsApp en Facebook. En het forum. Dus nog lager gaat me niet lukken. Maar vooralsnog zeer tevreden .
Bakblik
05-03-2025 om 15:31
Dat de Syrische jongen (analfabeet ook in zijn eigen taal) waar ik vorig jaar mee ben begonnen letters te verklanken nu kan lezen en hier en daar begrijpt waar het verhaaltje over gaat. De eerste helft van dit schooljaar was ik in een ander lokaal aan het helpen dus heb hem al die tijd niet gehoord.
Hij vraagt zelfs uitleg wat bepaalde woorden/zinnen betekenen.
Heel jammer dat er dan in een lesje met woorden die allemaal eindigen op .......lijk het woord aanvankelijk staat. De meeste woorden kan ik goed uitleggen of duidelijk maken. Belangrijk, duidelijk, moeilijk, eigenlijk, opzettelijkzijn allemaal woorden in het normale taalgebruik van alledag maar aanvankelijk? Wie gebruikt dat nog en kan de betekenis goed uitleggen.
Iemand?
Schoondochter
05-03-2025 om 15:36
Bakblik schreef op 05-03-2025 om 15:31:
Dat de Syrische jongen (analfabeet ook in zijn eigen taal) waar ik vorig jaar mee ben begonnen letters te verklanken nu kan lezen en hier en daar begrijpt waar het verhaaltje over gaat. De eerste helft van dit schooljaar was ik in een ander lokaal aan het helpen dus heb hem al die tijd niet gehoord.
Hij vraagt zelfs uitleg wat bepaalde woorden/zinnen betekenen.
Heel jammer dat er dan in een lesje met woorden die allemaal eindigen op .......lijk het woord aanvankelijk staat. De meeste woorden kan ik goed uitleggen of duidelijk maken. Belangrijk, duidelijk, moeilijk, eigenlijk, opzettelijkzijn allemaal woorden in het normale taalgebruik van alledag maar aanvankelijk? Wie gebruikt dat nog en kan de betekenis goed uitleggen.
Iemand?
Eerst, in eerste instantie? Soms is 'toen' ik van toepassing, bij aanvankelijk het een en daarna het ander.
Ginevra
05-03-2025 om 17:09
Bakblik schreef op 05-03-2025 om 15:31:
aanvankelijk? Wie gebruikt dat nog en kan de betekenis goed uitleggen.
Iemand?
ik zou het dan koppelen aan het woord aanvang, dat helpt misschien het te begrijpen. Aanvang is de start, dat iets begint, dus aanvang van de voorstelling hoor je nog wel eens, of aanvang van het evenement. Aanvankelijk is dus in het begin.
Bakblik
06-03-2025 om 07:30
Schoondochter schreef op 05-03-2025 om 15:36:
[..]
Eerst, in eerste instantie? Soms is 'toen' ik van toepassing, bij aanvankelijk het een en daarna het ander.
Dank je! Daar had ik zo even niet aan gedacht. Ik had al zoveel woorden zitten uitleggen. Dat is een makkelijke manier om het uit te leggen. Volgende week zal ik die oefening doen met 2 andere kinderen dus ik heb er zeker wat aan.
Moosey
06-03-2025 om 08:46
Ik wordt altijd blij van posts over je vrijwilligerswerk Bakblik!
En ik ben zelf heel blij met de hormoontherapie die ik voorgeschreven heb gekregen. Dacht vorige week even dat het toch niet zo goed werkte want ik voelde me ineens weer ellendig, maar toen bleek dat er nog wel wat vocht uit mijn oestrogeen-verstuiver kwam maar dat ik m al bijna twee weken langer aan het gebruiken was dan er gegarandeerde doses inzitten. Dus t was juist bewijs dat het wel werkt. Een nieuwe verstuiver aangebroken en ik voel me weer heerlijk, energie, vrolijk, goed slapen, prima concentratie, minder pijntjes. Hoera!
Netherfield
06-03-2025 om 09:56
Ja, de zon! Thuis aan het werk en straks een rondje wandelen in mijn lunchpauze. De was hangt ook al buiten en er draait een nieuwe. De zonnepanelen wekken daar de stroom voor op, heerlijk. En dochter heeft deze week hard gewerkt zodat ze vandaag (deadline) haar dingen op school kan inleveren. Die moesten vandaag af anders mag ze geen examen doen. Had ik stress van, maar vriendje heeft haar geholpen, de schat.
Beterlaat2021!
06-03-2025 om 11:56
Ik snap niets van POST NL. Je kunt nu niet meer zien hoe laat een bus is geleegd. Gisteravond een brief op de post gedaan, met het idee dat die vrijdag zou aankomen.
Is die brief nu al bezorgd, 265 km bij mij vandaan....! Ook goed hoor.
Bakblik
06-03-2025 om 12:05
Moosey schreef op 06-03-2025 om 08:46:
Ik wordt altijd blij van posts over je vrijwilligerswerk Bakblik!
En ik ben zelf heel blij met de hormoontherapie die ik voorgeschreven heb gekregen. Dacht vorige week even dat het toch niet zo goed werkte want ik voelde me ineens weer ellendig, maar toen bleek dat er nog wel wat vocht uit mijn oestrogeen-verstuiver kwam maar dat ik m al bijna twee weken langer aan het gebruiken was dan er gegarandeerde doses inzitten. Dus t was juist bewijs dat het wel werkt. Een nieuwe verstuiver aangebroken en ik voel me weer heerlijk, energie, vrolijk, goed slapen, prima concentratie, minder pijntjes. Hoera!
Dank je!
Ik heb het idee dat ik af en toe om iets in het blij topic moet posten, omdat ik ook vaak in het ergernissentopic post. Het is ontzettend mooi werk om te doen en als ik zie dat er echt vorderingen gemaakt worden ben ik daar ook echt blij over. Helaas hebben we zeker bij de fietslessen ook wel te maken met negatieve reacties van mensen om ons heen.
Iedereen heeft begrip voor de vader die met de kleuter op een eigen fietsje tegen DE BRUG hier in het dorp op fietst maar als ik met cursisten fiets krijg ik soms veel narigheid over me heen.
Mama-Inge
06-03-2025 om 12:14
Bakblik schreef op 06-03-2025 om 12:05:
[..]
Dank je!
Ik heb het idee dat ik af en toe om iets in het blij topic moet posten, omdat ik ook vaak in het ergernissentopic post. Het is ontzettend mooi werk om te doen en als ik zie dat er echt vorderingen gemaakt worden ben ik daar ook echt blij over. Helaas hebben we zeker bij de fietslessen ook wel te maken met negatieve reacties van mensen om ons heen.
Iedereen heeft begrip voor de vader die met de kleuter op een eigen fietsje tegen DE BRUG hier in het dorp op fietst maar als ik met cursisten fiets krijg ik soms veel narigheid over me heen.
Zou dat misschien kunnen komen omdat Nederland een grote fiets cultuur heeft en dat bijna iedereen ervan uit gaat dat volwassenen al wel moeten kunnen fietsen. Waar een kind dit in hun ogen vanzelfsprekend nog moet leren en daar dus dan de ruimte voor krijgt?