Huiskamer
Lollypopje
12-04-2022 om 14:25
Waar werd je vandaag blij van? - deel 2
Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier 
Bakblik
07-02-2025 om 19:21
Loulou39 schreef op 07-02-2025 om 13:50:
[..]
Oh heerlijk! Lekker even tijd voor jezelf (en extra lekker als je de “verplichte” klussen al hebt gedaan 👍🏻😁).
@MissHolmes: spannend! 😁
Herfstappeltaart schreef op 07-02-2025 om 13:51:
[..]
Heerlijk, geniet ervan.
Dank dames voor de lieve wensen.
Ik heb genoten.
Normaal heeft mijn man zijn thuiswerkdag op vrijdag en in principe zit hij mij niet in de weg maar dan moet hij ineens lunchen voordat de volgende teamsmeeting is. Of hij komt koffie halen op een moment dat het mij totaal niet uitkomt omdat de oven aan is, de keukenmachine staat te draaien en er deeg op het aanrecht ligt. Wij hebben een vrij klein keukentje.
Nu heb ik mijn koffie/ lunch momenten aangepast aan de soep en het rijzende deeg.
Het resultaat mag er zijn:
- nieuwe voorraad gemengde kruiden ingevroren steeds schudden maakt dat het los en strooibaar blijft
- Pan pompoensoep gemaakt, ook een beetje om uit te delen aan mijn ouders.
- Een heel mooi hoog volkorenbrood (trots op)
- Een appeltaart met pudding onderin en afgesmeerd met rozenbotteljam
- Net met man en kinderen goulash gegeten.
Tussendoor nog even naar mijn fietsmaatje geweest voor overleg over een andere vrijwilligersklus waar ik voor gevraagd ben.
Nu de vaatwasser uit en weer inruimen.
rionyriony
07-02-2025 om 19:47
Ik voel me vandaag, en ten dele ook gisteren, tamelijk blij en vredig, met weinig lichamelijke ellende, en ook mijn bloeddruk (zelf opgenomen zo rond één uur vanmiddag) was uitstekend: 119/69
Ik heb me voorgenomen die elke week op telkens weer een ander tijdstip op te nemen, zodat er met artsen geen witte jassen hypertensie-problemen ontstaan. Zoals vaker het geval was de laatste bezoeken.
Koettie
07-02-2025 om 20:47
Lekker geklust, ging niet super vlot maar morgen weer een dag. Vriend is vanmorgen vroeg op vakantie gegaan dus huis weekje voor mezelf. Gek maar ook wel lekker! Volgende week komen er een hoop klusmensen, de vloer egsliseermeneer, elektricien en stucador. Volgend weekend heel ander huis!!!
FaithfulDuck87
07-02-2025 om 20:56
Koettie schreef op 07-02-2025 om 20:47:
Lekker geklust, ging niet super vlot maar morgen weer een dag. Vriend is vanmorgen vroeg op vakantie gegaan dus huis weekje voor mezelf. Gek maar ook wel lekker! Volgende week komen er een hoop klusmensen, de vloer egsliseermeneer, elektricien en stucador. Volgend weekend heel ander huis!!!
hoe lang verwacht je nog bezig te zijn, Koettie?
Loulou39
07-02-2025 om 20:57
Weet je dat ik bijna een beetje jaloers op je ben?
Ik weet hoeveel sh#t je achter de rug hebt, en nog steeds qua onverwachte kosten las ik helaas, maar nu alles qua huis kopen geregeld is, is het zo fijn om alles eigen te maken en lekker lichamelijk bezig te zijn.
Als je in de buurt zou wonen, woont, zou ik je zo een dagje komen helpen 💪🏼
Koettie
07-02-2025 om 21:36
Loulou39 schreef op 07-02-2025 om 20:57:
[..]
Weet je dat ik bijna een beetje jaloers op je ben?
Ik weet hoeveel sh#t je achter de rug hebt, en nog steeds qua onverwachte kosten las ik helaas, maar nu alles qua huis kopen geregeld is, is het zo fijn om alles eigen te maken en lekker lichamelijk bezig te zijn.Als je in de buurt zou wonen, woont, zou ik je zo een dagje komen helpen 💪🏼
Wat lief!!
Ja, onverwachte kosten gehad maar gelukkig een potje voor dus red het nog!
@Friezinnetje, hoop er begin/half maart in te gaan. Komende week gaat er een hoop gebeuren, 24ste komt de keuken. Denk 26ste klaar daarna moet de elektricien nog wat dingetjes doen. Hopelijk daarvoor nog tijd om de vloer te leggen. Of laten leggen denk ik, mijn hulptroepen hebben weinig tijd komende tijd en rechte stukken kan ik prima zelf maar het is echt een scheve bende. Toch knap voor een blok beton.
daarna nog schilderen en moet nog meubels hebben. Enige wat ik nu heb zijn keukenspullen en een eetkamertafel met stoelen. Heel nieuw begin dus!
MonthlyHedgehog35
07-02-2025 om 22:48
Ik ben heel erg blij voor je dat het allemaal gelukt is met je nieuwe huisje, het lijkt dus allemaal op zijn pootjes terecht te komen en dat vind ik hartstikke leuk, heb je goed gedaan
LouLou en Stokstaart: bedankt! Ja het is idd wel spannend en gek en leuk dit. Nu ga ik even de diepte in maar ik heb best wel een tijd niet erg lekker in mijn vel gezeten. Ik heb best een lastig leven (lang verhaal) en ben lang erg onzeker geweest en ik had weinig zelfvertrouwen. Hard aan mijzelf gewerkt de afgelopen jaren, heb ook een bij een hele fijn livecoach die ik via vorige werk kende gelopen en dat heeft alles veranderd en ik ben een ander mens geworden. (en inmiddels de 40 gepasseerd, dat helpt ook wel mee aangezien je dingen meer in perspectief gaat zien) Dit was sinds die hele lifechanching de tweede 'date' en sinds ik veel lekkerder in mijn vel zit lijk ik hele andere mensen aan te trekken. Niet dat ik om die rede zo hard aan mijzelf gewerkt heb hoor, zeker niet, ik was die enorme onzekerheid en mijzelf constant naar beneden halen vooral ontzettend zat)
Morgen zie ik hem weer, veel zin in.. En wie zien idd wel hoe dit af gaat lopen..(ik vind hem echt enorm leuk, dat weet ik normaal echt nooit zo snel, ik ben meer een kat uit de boom- kijk type dus dat deze man na een uur al van alles in mij losmaakte vond ik wel een beetje raar
)
He ik klets weer veel te veel, ben beetje van mijn padje, gaat vanzelf weer over
Koettie
08-02-2025 om 09:36
Zooo, de planning is bijna rond. Zoals het er naar uit ziet is de keuken de 26ste en daarvoor ligt de vloer al en is alles klaar en dan is het verven en shoppen voor meubels. Whaa dat is al over drie weken!!
MonthlyHedgehog35
08-02-2025 om 10:20
Koettie schreef op 08-02-2025 om 09:36:
Zooo, de planning is bijna rond. Zoals het er naar uit ziet is de keuken de 26ste en daarvoor ligt de vloer al en is alles klaar en dan is het verven en shoppen voor meubels. Whaa dat is al over drie weken!!
Koettie ik val in herhaling maar dat kan me niet schelen, ik gun je dit ontzettend na de heftige tijd die je hebt gehad, je doet het hartstikke goed en ik ben supertrots op je...
(En ik heb nou ook zin om je een dagje te komen helpen. Niet dat ik handig ben maar 1 van mijn besties wel dus dan zou ik hem meeslepen
)
En ik lijk wel een puber, ik zie hem alias mijn nieuwe date die bij 1e afspraak al dingen bij mij losmaakte terwijl ik altijd een mega controlfreak was qua gevoel (werkt niet begin ik na 42 jaar een x te snappen, het werd tijd...
). Dit is compleet nieuw voor me en ik laat het lekker over me heen komen heb ik besloten en ik heb zin om hem weer te zien
(En ik zal proberen niet dit hele topic vol te kladden met ouwehoeren over vlindertuinen e.d.
)
Grindelwald
08-02-2025 om 14:07
Koettie schreef op 08-02-2025 om 09:36:
Heerlijk Koettie, eindelijk je eigen plek. Na alle stress. Het is je gegund.
MonthlyHedgehog35
08-02-2025 om 14:37
Beterlaat2021! schreef op 08-02-2025 om 13:31:
@ Miss Holmes, je mag best een eigen topic openen.....
Ik weet niet waarom ik dit nou zo'n grappige reactie vindt maar
Dolfje
09-02-2025 om 08:23
Ik werd rond half 8 wakker en deed de gordijnen open in de woonkamer en het was al een beetje licht.
Vera8
09-02-2025 om 12:55
Zojuist weer heerlijk gesport. Het gevoel van steeds fitter en sterker worden werkt bijna verslavend.