Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Uit welingelichte kringen vernomen dat de weg waar  ik aan woon eind van dit jaar een

35km.jpg

KM    weg wordt. Daar ben ik zo blij mee.
Er wordt hier zo absurd hard gereden (voornamelijk door mensen die op weg zijn naar de sportschool of het rode verkeerslicht.....)  !!

lientje69 schreef op 30-01-2025 om 08:37:

Hier blij dat mijn zware verkoudheid afneemt en ik weer wat energie begin te krijgen. En ik in huis ook weer wat productief ben . Heb me de laatste dagen naar het werk gesleept en thuis is alles blijven liggen.

Ik kijk uit naar dat moment!

Beterlaat2021! schreef op 30-01-2025 om 09:07:

Uit welingelichte kringen vernomen dat de weg waar ik aan woon eind van dit jaar een

35km.jpg

KM weg wordt. Daar ben ik zo blij mee.
Er wordt hier zo absurd hard gereden (voornamelijk door mensen die op weg zijn naar de sportschool of het rode verkeerslicht.....) !!

Tja, maar denk je dat mensen zich daar echt aan gaan houden? Ik kom een paar keer per week over een weg waar je ook maar 30 mag, maar genoeg automobilisten die gewoon 50 rijden. En die borden staan daar al een aantal jaar.

Ik hoop het echt voor je hoor, dat het gaat helpen. Of gaan ze ook hoge drempels plaatsen?

Dat ik gelukkig voldoende bereik had toen mijn arts (neuroloog) belde. Vorige keer stond de belafspraak ook gepland maar kon ze me niet bereiken omdat ik geen bereik had in huis. Daardoor weer 1.5 maand moeten wachten op dit gesprek  

En we hebben definitief de (zomer)vakantie geboekt! Veel zin in..

Dit was gisteren, dus niet vandaag maar moest er net even aan denken;

Ik was aan het werk en werd gebeld door een patiënt of we haar sportsleutel misschien gevonden hadden. Ik zette haar in de wacht om even snel een rondje te maken maar kon niks vinden. Dus ik hervatte de telefoon weer en toen hoorde ik haar zacht lachen en toen zei ze; ohhhh sorry! Ik liep door het huis en ik keek nog in mijn fietstas en man ging mee helpen zoeken maar zagen niks. Totdat man ineens zei; je hebt de sleutel om je nek hangen! Hij kijkt me echt heel boos aan nu.

Nahh ik had het niet meer  We hebben beide echt heel hard moeten lachen er om! Heerlijke afsluiter van een toch al fijne werkdag  

Broodjebrie schreef op 30-01-2025 om 09:43:

[..]

Tja, maar denk je dat mensen zich daar echt aan gaan houden? Ik kom een paar keer per week over een weg waar je ook maar 30 mag, maar genoeg automobilisten die gewoon 50 rijden. En die borden staan daar al een aantal jaar.

Ik hoop het echt voor je hoor, dat het gaat helpen. Of gaan ze ook hoge drempels plaatsen?

Als het eenmaal zover is, kunnen ze misschien eens komen controleren..

Drempels, oh, daar heb ik niet aan gedacht.  Maar het is ook een busroute en ik meen dat er dan geen drempels komen? Kan iemand dat bevestigen?

Beterlaat2021! schreef op 30-01-2025 om 10:42:

[..]

Drempels, oh, daar heb ik niet aan gedacht. Maar het is ook een busroute en ik meen dat er dan geen drempels komen? Kan iemand dat bevestigen?

De komende jaren gaan hier veel 50km straten naar 30 km, eerst was het de bedoeling om alleen borden te plaatsten. Inmiddels is besloten om de wegen ook aan te pakken dmv drempels en groenstroken. Daardoor gaat het wel langer duren voor het allemaal klaar is.

Je hebt tegenwoordig speciale drempels, voor bussen en zwaar verkeer, dus het kan wel.

Yumi schreef op 30-01-2025 om 13:35:

[..]

De komende jaren gaan hier veel 50km straten naar 30 km, eerst was het de bedoeling om alleen borden te plaatsten. Inmiddels is besloten om de wegen ook aan te pakken dmv drempels en groenstroken. Daardoor gaat het wel langer duren voor het allemaal klaar is.

Je hebt tegenwoordig speciale drempels, voor bussen en zwaar verkeer, dus het kan wel.

Daar zou ik mijn hoop niet teveel op vestigen. In mijn stad worden ook geen normale drempels geplaatst op busroutes, maar wel busdrempels. Die leggen ze vervolgens zo aan dat je er als automobilist precies tussendoor kunt rijden zolang er geen tegenligger is. Komt er wel een tegenligger aan, dan heb je drie opties: netjes langzaam over de drempel heen rijden, óf de tegenligger eerst laten passeren en er dan tussendoor rijden, óf een flinke stoot extra gas geven zodat je er tussendoor kunt rijden voordat de tegenligger er is. Optie 3 wordt vaak gekozen...

Blij van onze lieve oppashond die mij heel rustig en met een schattige snoet haar ogen laat schoonmaken.

Malibu2 schreef op 30-01-2025 om 13:52:

[..]

Daar zou ik mijn hoop niet teveel op vestigen. In mijn stad worden ook geen normale drempels geplaatst op busroutes, maar wel busdrempels. Die leggen ze vervolgens zo aan dat je er als automobilist precies tussendoor kunt rijden zolang er geen tegenligger is. Komt er wel een tegenligger aan, dan heb je drie opties: netjes langzaam over de drempel heen rijden, óf de tegenligger eerst laten passeren en er dan tussendoor rijden, óf een flinke stoot extra gas geven zodat je er tussendoor kunt rijden voordat de tegenligger er is. Optie 3 wordt vaak gekozen...

We hebben hier ook bus drempels maar ik herken niet wat je schrijft. Mocht iemand kiezen voor "jouw" optie 3 terwijl er hier maar 30 gereden mag worden... dan hoop ik dat die bekeuring ook als een stoot aankomt

Yumi schreef op 30-01-2025 om 14:08:

[..]

We hebben hier ook bus drempels maar ik herken niet wat je schrijft. Mocht iemand kiezen voor "jouw" optie 3 terwijl er hier maar 30 gereden mag worden... dan hoop ik dat die bekeuring ook als een stoot aankomt

Ik weet niet of het standaard is dat je met de auto net tussen de drempels door kunt rijden, ik vermoed het niet..

Zelf kies ik ook vaak optie 2, omdat het gewoon erg oncomfortabel is om over die drempels heen te rijden, zelfs met lage snelheid. Ze zijn echt overdreven hoog. 

Hier is het overigens een 50 km weg, maar vlakbij de drempels is een zebrapad dus ik snap wel dat ze de snelheid wat willen afremmen. Ik betwijfel alleen of dit de veiligste optie is. Het gevaar bestaat dat je als automobilist vooral let op een eventuele tegenligger en daardoor de voetganger die het zebrapad wil oversteken over het hoofd ziet...

QuarterlyDinosaur18

QuarterlyDinosaur18

30-01-2025 om 15:30

Herfstappeltaart schreef op 30-01-2025 om 14:02:

Blij van onze lieve oppashond die mij heel rustig en met een schattige snoet haar ogen laat schoonmaken.

Wat lief🥰 

Beterlaat2021! schreef op 30-01-2025 om 10:42:

[..]

Drempels, oh, daar heb ik niet aan gedacht. Maar het is ook een busroute en ik meen dat er dan geen drempels komen? Kan iemand dat bevestigen?

Hier hebben ze extra wegversmallingen, drempels en borden geplaatst. En er wordt nog steeds idioot hard gereden. En helaas nooit controle hoe vaak er ook wordt gemeld. 

Het is een rechte, brede weg en ik denk daardoor extra aantrekkelijk voor veel mensen om zo hard te gaan rijden. Dat het fietspad niet is afgescheiden van de weg en er ook veel kinderen (want basisscholen vlakbij) fietsen maakt ze niks uit.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

01-02-2025 om 17:07

Vandaag heel wat leuke nieuwe kleding gekocht in de opruiming en ook nog een paar schoenen. En via Vinted (vandaag voor het eerst er iets op geplaatst) al een aantal kledingstukken verkocht! 

Vanmorgen liep ik voor 06.00  uur met de hond op straat. Mistig, geen verkeer. Hoor ik een prachtig vogeltje zingen, maar ik zag het niet, door de mist.
Ik kan het niet identificeren. Heb wat vogels beluisterd, het zou een zanglijster kunnen zijn, een winterkoninkje of bijv. een roodborstje.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.