Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Ik heb gisteren ledlampjes van duni gekocht. Ze branden mooi je kunt kleur, intensiteit en wel of niet flikkeren in stellen. Dit kan voor elk lampje apart met een afstandsbediening. Ze zijn wel hoger dan waxine lichtjes dus zijn niet voor lagere glaasjes geschikt. Ik heb ze oa in de boekenkast staan. Ben er blij mee hoop wel dat ze jaren meegaan want ze zijn wel duur.

Herfstappeltaart schreef op 24-11-2024 om 07:22:

[..]

Ze zijn opgeladen en ze zijn mooi! Er zit een kleine, platte afstandbediening bij met een stand ON, een stand OFF, een stand Light en een stand Candle. De Candle-stand geeft een gevoel dat er beweging in het vlammetje zit maar heel rustig, niet heftig en de stand Light is zonder beweging. In de stand Light kunnen ze ook een beetje gedimd worden. De kleur is realistisch, net als een echte kaars. Je kunt met vier knopjes ook nog instellen dat ze 2, 4, 6 of 8 uur branden. Of met de hand gewoon aan en, wanneer je dat wil, weer uit.

Ik geloof dat ik er wel veel plezier van ga hebben. Nu kan ik met kerst ook kaarsjes aandoen zonder gevaar voor de kleinkinderen. . Op een hoge kast, zonder roet aan het plafond, zelfs in een servieskast kan het.

Dit klinkt heel goed. Ik ken alleen die ouderwetse nepperds,  die zijn niks, maar dit klinkt alsof ze op echte kaarsen lijken. Ik heb veel plaatsen voor kaarsen waar ik zeker geen echte durf te zetten, maar deze kunnen daar dan natuurlijk wel staan, zoals jij ook al zegt. Leuk! 

Tuinfluiter schreef op 24-11-2024 om 09:21:

Ik heb gisteren ledlampjes van duni gekocht. Ze branden mooi je kunt kleur, intensiteit en wel of niet flikkeren in stellen. Dit kan voor elk lampje apart met een afstandsbediening. Ze zijn wel hoger dan waxine lichtjes dus zijn niet voor lagere glaasjes geschikt. Ik heb ze oa in de boekenkast staan. Ben er blij mee hoop wel dat ze jaren meegaan want ze zijn wel duur.

O daar ben ik ook benieuwd naar. Wil je laten weten of ze bevallen als je ze een tijdje hebt gebruikt?

Gisteren naar een heel mooi concert geweest, muziek van Einaudi. Heel fijn was dat er geen applaus was tussendoor, maar alle ruimte om je mee te laten voeren op de muziek. Ben nog aan het nagenieten.

Herfstappeltaart schreef op 24-11-2024 om 07:23:

[..]

Ik denk dat jij misschien de versie van vroeger hebt gehad. Die vond ik ook niet mooi, ze gaven weinig licht.

Idd tegenwoordig zie je bijna het verschil niet van veraf. Hoe vaak ik wel niet te horen krijg “ kijk je uit met die kaarsen bij je schilderij”

Herfstappeltaart schreef op 24-11-2024 om 10:05:

[..]

O daar ben ik ook benieuwd naar. Wil je laten weten of ze bevallen als je ze een tijdje hebt gebruikt?

In eerste instantie ben ik heel tevreden wat ik heel belangrijk vind is hoe lang ze meegaan. Ze zijn bepaald niet goedkoop dus ik hoop er wel minimaal vijf jaar plezier van te hebben. Ga op de oplader een sticker met aankoopdatum plakken want na verloop van tijd weet je niet meer in welk jaar je ze gekocht hebt.

GroenTuintje schreef op 24-11-2024 om 10:24:

[..]

Idd tegenwoordig zie je bijna het verschil niet van veraf. Hoe vaak ik wel niet te horen krijg “ kijk je uit met die kaarsen bij je schilderij”

Ja inderdaad. En mijn kleindochter durfde haar hand er niet boven te houden. Ik heb haar uiteraard wel goed duidelijk gemaakt dat het nepkaarsen zijn en dat het bij echte ècht niet kan.

Ik hoop trouwens dat de stompkaarsen met een echte kaarslaag ook nog een keer gemaakt worden in een iets smaller model, zodat ze op een brede houten kandelaar passen.

Vandaag bij het Sinterklaasfeest van mijn werk geweest en het was heel leuk. We waren de eerste, dus nog geen rij bij het schminken . De voorstelling was leuk en dochter heeft ook nog op het podium gestaan. Ze moest een bordje omhoog houden tijdens een liedje . Ze heeft een spel gehad. Erg geslaagd dag dus.

Yumi schreef op 23-11-2024 om 23:37:

[..]

Ik heb nog nooit van waxientjes gehoord, het klinkt wel heel warm en gezellig!

Youp van ‘t Hek noemt ze ook zo in een van zijn conferences. 

Vandaag een productieve dag gehad. Drie wassen gedraaid, voorraadkast opgeruimd (aantal dingen over datum vielen me mee), koelkast ook, uur gewandeld. Helemaal energiek gewoon! 

Tara82 schreef op 24-11-2024 om 17:52:

Vandaag bij het Sinterklaasfeest van mijn werk geweest en het was heel leuk. We waren de eerste, dus nog geen rij bij het schminken . De voorstelling was leuk en dochter heeft ook nog op het podium gestaan. Ze moest een bordje omhoog houden tijdens een liedje . Ze heeft een spel gehad. Erg geslaagd dag dus.

Zo leuk!!! Ik ben vanmiddag met mijn zus en haar oudste dochtertje naar de intocht geweest bij hun in het dorp. Ze is nog iets te jong om het allemaal te begrijpen maar ze vind het erg interessant haha. Echt zo leuk om haar reacties te zien ♥️

Ik ben blij dat de student die een maand of 3 bij ons ingewoond heeft, vandaag kon vertrekken naar een eigen stek. Niet blij omdat hij ons in de weg zat, helemaal niet, bravere studenten bestaan volgens mij niet.
Maar een plek met leeftijdsgenoten met een gezamenlijke belangstelling is toch leuker dan bij een hospita. Ik ben blij dat we dit voor hem hebben kunnen doen, blij voor zijn dankbaarheid en blij dat hij al weer snel kon gaan. 

Auwereel schreef op 24-11-2024 om 18:50:

Ik ben blij dat de student die een maand of 3 bij ons ingewoond heeft, vandaag kon vertrekken naar een eigen stek. Niet blij omdat hij ons in de weg zat, helemaal niet, bravere studenten bestaan volgens mij niet.
Maar een plek met leeftijdsgenoten met een gezamenlijke belangstelling is toch leuker dan bij een hospita. Ik ben blij dat we dit voor hem hebben kunnen doen, blij voor zijn dankbaarheid en blij dat hij al weer snel kon gaan.

Wat lief Auwereel!  en fijn dat hij iets gevonden heeft.

Herfstappeltaart schreef op 24-11-2024 om 07:22:

[..]

Ze zijn opgeladen en ze zijn mooi! Er zit een kleine, platte afstandbediening bij met een stand ON, een stand OFF, een stand Light en een stand Candle. De Candle-stand geeft een gevoel dat er beweging in het vlammetje zit maar heel rustig, niet heftig en de stand Light is zonder beweging. In de stand Light kunnen ze ook een beetje gedimd worden. De kleur is realistisch, net als een echte kaars. Je kunt met vier knopjes ook nog instellen dat ze 2, 4, 6 of 8 uur branden. Of met de hand gewoon aan en, wanneer je dat wil, weer uit.

Ik geloof dat ik er wel veel plezier van ga hebben. Nu kan ik met kerst ook kaarsjes aandoen zonder gevaar voor de kleinkinderen. . Op een hoge kast, zonder roet aan het plafond, zelfs in een servieskast kan het.

Wat een leuk idee, en een heel goed cadeau idee!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.