Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Yumi schreef op 13-04-2024 om 19:16:

De middag is voorbij gevlogen, met vriendin heerlijk op een terrasje aan het water gezeten. Lekker bij gekletst en er bij het afscheid achter komen, dat we nog voldoende gespreksstof hebben, voor nog een middag 😂

Oh heerlijk   Snel nog maar een (mid)dag plannen dus?

Ik ben de hele dag al blij. Zat er al even over na te denken dat ik graag een 2e hondje erbij wil. 
Laatst het nieuws gekregen dat de moederhond van de onze (die van ons is nu bijna 3) haar 2e en laatste nestje krijgt. 
Man stond er altijd negatief tegenover maar vanmorgen gaf hij aan dat het wat hem betreft prima is! Dus ahhh, als alles mee gaat zitten, hebben we over een kleine 3 maanden weer een pup 

HAHA!wait..what schreef op 14-04-2024 om 16:23:

[..]

Oh heerlijk Snel nog maar een (mid)dag plannen dus?

Gaan we zeker doen 😊

HAHA!wait..what schreef op 14-04-2024 om 16:31:

Ik ben de hele dag al blij. Zat er al even over na te denken dat ik graag een 2e hondje erbij wil.
Laatst het nieuws gekregen dat de moederhond van de onze (die van ons is nu bijna 3) haar 2e en laatste nestje krijgt.
Man stond er altijd negatief tegenover maar vanmorgen gaf hij aan dat het wat hem betreft prima is! Dus ahhh, als alles mee gaat zitten, hebben we over een kleine 3 maanden weer een pup

Ohh wat leuk, dat je man ook om is! Mooie tijd om een pup te krijgen, je moet er toch wat vaker uit...of jullie moeten nog op vakantie willen. 

HAHA!wait..what schreef op 14-04-2024 om 16:31:

Leuk zeg! Je wordt helemaal jong van een puppy en je vergeet even de sterfelijkheid van je andere dieren.

Vandaag alle middelgrote planten gedaan (dus grote beurt). Alles tussen 80 cm en 130 cm. De grote zijn gisteren al gebeurd.

Ook de tradescantia getrimd vandaag. Je kan even kappertje spelen. Je knipt alles met één knip tot halflang en daarna geef je aan ieder bot afgeknipt takje een ruk zodat hij ergens bij de grond afbreekt. En zo krijg je een natuurlijk aandoend kapsel. Niet lang hoor; binnen twee, drie weken is het weer hetzelfde.

Heerlijke middag voor mezelf gehad, de kinderen speelden bij hun nichtjes en ik heb (een stukje van) de tuin gedaan. Daarna sushi gegeten met een glas wijn erbij. Net zijn de kinderen weer thuis gebracht en heb ik ze naar bed gebracht, maar eerst even keten 

Lekker opgeschoten vandaag met divers werk en daar ben ik tevreden over.

Van hoe lekker het oude lijf zich weer voelde na een lesje Pilates vanochtend. Van eindelijk weer eens een dagje alleen thuis. En eigenlijk ook wel een beetje van het weer als het beter weer was geweest had ik dingen van mezelf in de tuin moeten doen. Nu is het na een paar klusjes in huis wel genoeg met de nuttigheid en kan ik zo fijn met een glaasje wijn een serie gaan kijken

Moosey schreef op 15-04-2024 om 15:20:

Van hoe lekker het oude lijf zich weer voelde na een lesje Pilates vanochtend. Van eindelijk weer eens een dagje alleen thuis. En eigenlijk ook wel een beetje van het weer als het beter weer was geweest had ik dingen van mezelf in de tuin moeten doen. Nu is het na een paar klusjes in huis wel genoeg met de nuttigheid en kan ik zo fijn met een glaasje wijn een serie gaan kijken

Klinkt goed Moosey 

dat mijn spiraaltje pas over 3 jaar vervangen hoeft worden ipv volgende maand!

Met vriend vanmorgen spontaan in de auto gesprongen en naar Naturalis gegaan. 

Ik moest zo lachen om een voor mij nieuw woord.
Scharrelkinderen   

Kinderen die alleen buiten mogen spelen zonder dat daar een ouder/volwassene bij is.

Yumi schreef op 15-04-2024 om 21:30:

Ik moest zo lachen om een voor mij nieuw woord.
Scharrelkinderen

Kinderen die alleen buiten mogen spelen zonder dat daar een ouder/volwassene bij is.

Hangt wel van de leeftijd af.  Een kind van 10 wil vaak niet meer buitenspelen onder voortdurend toezicht. Is dat nog een scharrelkind?

Bakblik schreef op 15-04-2024 om 21:36:

[..]

Hangt wel van de leeftijd af. Een kind van 10 wil vaak niet meer buitenspelen onder voortdurend toezicht. Is dat nog een scharrelkind?

Natuurlijk hangt dat van de leeftijd af, maar het ging over de manier waarop ze dit tegenwoordig noemen.

MonthlyHedgehog35

MonthlyHedgehog35

16-04-2024 om 13:10

Blij met 'nieuwe' nagels en ik ben al een tijdje Queer eyes aan het kijken op Netflix en daar word ik ook heel erg blij van 

Scharrelkinderen... geweldig.. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.