Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Helft van mijn werk, wat ik normaal op zaterdag doe, al gedaan 
Zo verder en dan heb ik morgen vrij, heerlijk vooruitzicht 
En ik heb ook al meerdere citroen vlinders gezien vanmiddag 

werk klaar, nu genieten van het weekend 
Morgen op stap met de kinderen en honden 

Lollypopje

Lollypopje

17-03-2023 om 17:19 Topicstarter

Ik werd heel blij toen ik hoorde dat een goede vriend van me die non-binair is eindelijk aan de beurt is bij de genderpoli. Die is daar zo aan toe.

Lollypopje schreef op 17-03-2023 om 17:19:

Ik werd heel blij toen ik hoorde dat een goede vriend van me die non-binair is eindelijk aan de beurt is bij de genderpoli. Die is daar zo aan toe.

Wat fijn voor hen! 

Lollypopje schreef op 17-03-2023 om 17:19:

Ik had het er laatst nog over met iemand die regelmatig bij het stembureau zit en als die de ID pas bekijkt en ziet "man", maar duidelijk een vrouw ziet, dat dat zo verwarrend is, is dit wel de persoon van het ID bewijs? Dat je je geslacht gewijzigd wil zien op je ID lijkt me inderdaad heel begrijpelijk. En dat de foto op je ID bewijs je transitie niet kan bijhouden is ook lastig. 

Auwereel schreef op 17-03-2023 om 17:58:

[..]

Ik had het er laatst nog over met iemand die regelmatig bij het stembureau zit en als die de ID pas bekijkt en ziet "man", maar duidelijk een vrouw ziet, dat dat zo verwarrend is, is dit wel de persoon van het ID bewijs? Dat je je geslacht gewijzigd wil zien op je ID lijkt me inderdaad heel begrijpelijk. En dat de foto op je ID bewijs je transitie niet kan bijhouden is ook lastig.

Daarom is de genderidentiteitskaart in het leven geroepen: https://www.transgenderinfo.nl/praktisch/genderidentiteitskaart/

Aha, die is kennelijk nog niet langsgekomen in de tijd dat hij bij het stembureau zat, anders had hij me dat vast wel verteld. Ik zal hem erop wijzen.

Lollypopje

Lollypopje

18-03-2023 om 09:38 Topicstarter

Ik ben heel blij dat mijn visite gisteren de afwas heeft gedaan. Nu hoef ik vandaag helemaal niks behalve op de bank liggen en bijkomen 😊

SerpentineHawk22

SerpentineHawk22

18-03-2023 om 09:44

Lollypopje schreef op 18-03-2023 om 09:38:

Ik ben heel blij dat mijn visite gisteren de afwas heeft gedaan. Nu hoef ik vandaag helemaal niks behalve op de bank liggen en bijkomen 😊

Wat lief!!

Toen mijn ouders net gescheiden waren en mijn moeder haar eerste eigen woonplek had had ze ook geen vaatwasser. Als ze dan een feestje had waren er altijd mensen die ook even voor haar af gingen wassen. Dat vind ik echt ontzettend lief..

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

18-03-2023 om 09:45

ik hoop dat de zon zo doorbreekt, want heb de was buiten hangen. Kan ik me al op verheugen dat ik vanavond onder een lekker fris geurend dekbed lig

Lollypopje

Lollypopje

18-03-2023 om 10:04 Topicstarter

MariaC schreef op 18-03-2023 om 09:44:

[..]

Wat lief!!

Toen mijn ouders net gescheiden waren en mijn moeder haar eerste eigen woonplek had had ze ook geen vaatwasser. Als ze dan een feestje had waren er altijd mensen die ook even voor haar af gingen wassen. Dat vind ik echt ontzettend lief..

Ja echt wel. Mijn visite doet altijd wel iets voor me en dat scheelt zoveel. Voor hun is het een kleine moeite, maar voor mij zo fijn 😊

SerpentineHawk22

SerpentineHawk22

18-03-2023 om 10:28

Miijn ervaring is dat je juist van een klein gebaar erg blij kan worden..Ik heb bijv. N.a.v mijn recent overleden kat in totaal 3 kaartjes gekregen, vd kliniek, een van mijn beste vriendinnen en van zus en gezin. Idd misschien een klein gebaar maar het is ontzettend troostend.
Wel leuk, bij die vriendin en ik (zij is ermee begonnen) is elkaar een kaartje sturen bij moeilijke gebeurtenissen onderhand een traditie geworden. Die ik er graag inhoud... (offtopic ik wil een meer toepasselijke forumnaam dus ik ga weer op anoniem binnenkort)

Heerlijk weer, zonnetje erbij en vanmorgen een flink eind gewandeld met de honden.

MenacingSwan87

MenacingSwan87

18-03-2023 om 13:49

MariaC alias ondergetekende had weer eens een wispelturige bui en zin in een meer toepasselijke naam
Ontopic: ik word blij van de vogels die hier in GLD luid en het fluiten zijn! En ik ben een redelijke koukleum maar ik zit nu gewoon in een tshirt. Gister had ik lange mouwen aan, geen heel dik truitje maar ik had het bloedheet. Lente is in aantocht  !

Ik ben blij dat mijn nekpijn iets minder word.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.