Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Hartelijk gefeliciteerd 

Heel fijn EvaLuna!

Lief heeft ineens het vertrouwen in z’n lijf en zichzelf teruggevonden lijkt wel. Waar hij afgelopen weken nog heel voorzichtig met krukken een beetje rondscharrelde durft hij sinds een paar dagen ineens zonder krukken in huis te lopen en mocht de rolstoel vandaag in de auto blijven en liep hij met krukken van de auto maar het tafeltje in het restaurant waar we gingen lunchen En als kers op de taart heeft hij geprobeerd of hij weer kon autorijden (sinds april vorig jaar niet meer gedaan) en dat ging ook!  
Ik ben nog steeds de POH dankbaar die me een paar maanden geleden op het hart drukte dat het echt geen zin had om aan m te trekken, en dat hij heus zelf wel stappen zou maken als het ging. Dat blijkt

Ik heb eindelijk vanavond mijn haar geverfd, ik wilde het na dat ik bij de kapper was geweest doen, maar dat komt er telkens niet van.
Vanavond dus de verf uit de kast getrokken, haar geverfd daarna zelf geknipt en een professioneel maskertje erin. Het is nu heerlijk zacht en ruikt zo onwijs lekker 

Morgen lekker uit eten met mijn man en daarna naar vrienden. Kinderen gaan lekker uit logeren, dus heerlijk tijd voor onszelf. Daar waren we echt even aan toe 

Iedereen is ziek hier in huis (corona). Dus pittige tijden. Maar ik had net m’n jongste op schoot nadat ie weer gespuugd had. Hij wilde graag een boterham eten. Dus midden in de nacht opzitten met hem, terwijl hij heel lief een boterhammetje smikkelt. Ja, dan word ik toch wel even blij ondanks de ellende 😍

Fidodido schreef op 23-02-2023 om 23:55:

Ik heb eindelijk vanavond mijn haar geverfd, ik wilde het na dat ik bij de kapper was geweest doen, maar dat komt er telkens niet van.
Vanavond dus de verf uit de kast getrokken, haar geverfd daarna zelf geknipt en een professioneel maskertje erin. Het is nu heerlijk zacht en ruikt zo onwijs lekker

Morgen lekker uit eten met mijn man en daarna naar vrienden. Kinderen gaan lekker uit logeren, dus heerlijk tijd voor onszelf. Daar waren we echt even aan toe

Tof dat je dat zelf kan, je haar verven en vooral het knippen! Lijkt mij best moeilijk, zou ik dus nooit zelf durven. Ik vond het al spannend om man in coronatijd bij te knippen, maar bij mezelf lijkt het me al helemaal niet te doen (vooral de achterkant). Heb je dan juist kort haar of wat langer? Anyway, ik vind het knap! En fijn dat je er zo blij mee bent!

Ik ben blij dat ik gisteren eindelijk acupunctuur heb gehad voor mijn zwangerschapsmisselijkheid. Ik voelde me gisteren zo goed, dat ik mijn middagdosis medicijnen ben vergeten, dus blijkbaar niet nodig had. Ik kwam er twee uur later achter en heb het gerekt tot het tijd was voor de avonddosis. Hopelijk heeft het vandaag en de komende dagen ook nog effect, want 20 weken aan één stuk misselijk zijn (ondanks medicatie) is wel echt slopend. 

Inmiddels de superblije eigenaar van een nieuwe draadloze luidspreker. Net aangekomen en doorgetest en hij lijkt precies wat ik zocht. De vorige deed het niet meer.

SerpentineHawk22

SerpentineHawk22

24-02-2023 om 10:32

Ik ben blij over iets raars. Mijn zus en haar man zaten gister even omhoog ivm een ziek kind en niemand van de vaste club kon oppassen dus ik ben gegaan, voor het eerst eigenlijk. (Ik heb geen kinderen en kind is 4)
Ik zag daar echt wel een beetje tegenop en het was vooral sochtends niet bepaald makkelijk doordat neefje een boze/verdrietige bui had die maar niet over ging maar ik ben erg blij dat ik het gedaan heb. Klinkt misschien gek maar ik vond het ook wel leuk om een keer mee te draaien/te kijken in het gezinsleven want ik heb dat zelf natuurlijk niet. En dan weet je echt niet wat het is... zeker,  leuk en heel gezellig maar het is wel aanpoten zeg... Ik heb enorm veel bewondering voor vrouwen en mannen die dit iedere dag doen 
En degene die ook geroepen heeft dat huisvrouwen vakantie hebben die moet zich na laten kijken...  , ik was geradbraakt toen ik thuis kwam gisteravond...
Anyway toch een ervaring rijker en dat vind ik leuk.

(En dat ik het vanmorgen wel even best vond en uit luiheid de was in de droger gemikt heb ipv ophangen waardoor die nu al lekker klaar is maakt me ook blij... )

Deze week een aantal dingen kunnen afvinken die al lang moesten gebeuren maar die ik toch maar weer voor me uitschoof.

Wat een rust geeft dat! 

SerpentineHawk22

SerpentineHawk22

24-02-2023 om 10:37

Vera8 schreef op 24-02-2023 om 10:34:

Deze week een aantal dingen kunnen afvinken die al lang moesten gebeuren maar die ik toch maar weer voor me uitschoof.

Wat een rust geeft dat!

Lekker is dat he! Ik heb een hekel aan uitstellen maar soms doe ik het toch totdat ik mijzelf een schop onder mijn hol geef. Enorme opluchting!

Bij twijfel toch maar in het blij topic. Weer gedoe met ex vanmorgen, maar blij met de hulpverlening die aanwezig is en dan ook aanwezig in de vorm van actie 😊
Ik mopper weleens op de hulpverlening, maar dit pakken ze tot nu toe goed op.
Jemig, ik kan wel een boek schrijven, vanmorgen weer een hoofdstuk erbij 🙃

Lollypopje

Lollypopje

24-02-2023 om 11:15 Topicstarter

Ik ben heel blij met alle steun en hulp die ik krijg van een lieve vriendin 💜😊 Ze woont niet in de buurt, maar ook op afstand doet ze een hoop voor me. Zoals vanochtend aansluiten bij mijn telefonische afspraak met de verzekeringsarts. Ze luisterde mee en vulde een paar keer aan. Vooral toen de arts iets te lang bleef hangen bij mijn autisme en in welke mate mijn prikkelgevoeligheid daardoor kwam, was die aanvulling heel fijn. (Door LC is het 10/20x zo erg trouwens). En ik ben blij dat de arts verder fijn was en door de opmerkingen die hij op het eind gaf heb ik nu wel het gevoel dat ik voorlopig afgekeurd ga wodden en dat maakt me helemaal blij 😊 Al ben ik pas echt gerustgesteld als ik de uitslag heb.

En ik ben blij met het tipje van de sluier dat de collega gaf over mijn komende afscheid. Toen ik daar nog werkte ging ik één keer in de zoveel tijd samen met een clubje lunch halen bij één van de vele (internationale) lunchtentjes daar in de buurt. En nu heb ik te horen gekregen dat we op kosten van de baas lunch krijgen van onze favoriet. En al duurt het nog ruim een maand, ik heb nu al trek 🤤 Al zal ik daarna vast een week moeten herstellen.

en nu ben ik volledig uitgeput dus gun ik mij een bonbon extra vandaag en daat word ik ook heel blij van

ik ben helemaal blij omdat een vriendin een belangrijke universitaire positie heeft weten te bemachtigen!!!! Daar heeft ze knoerthard voor gewerkt en meer dan terecht dat zij is aangenomen.

Bedankt voor de felicitaties!  

Lollypopje

Lollypopje

24-02-2023 om 12:46 Topicstarter

de zon die nu opeens naar binnen schijnt en glinstert op de regendruppels die nog aan de takken van de bomen hangen 😍

terwijl ik dit typte vertrok de zon alweer, maar het was wek even een heel mooi gezicht.

De conclusies van de parlementaire enquête enquêtecommissie aardgaswinning.  Wij hebben familie en vrienden die in dit gebied wonen,  met woningen die soms fikse schade hebben.  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.