Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Ik werd blij van het versieren van de woonkamer voor de 8e verjaardag van zoon. Het ziet er leuk feestelijk uit en zoontje heeft veel zin in morgen. S middags viert hij ook zijn kinderfeestje. Helemaal leuk 😃

Ah wat leuk Elmie 😍 (alvast?) gefeliciteerd met je zoon en veel plezier met zijn kinderfeestje Wat gaan jullie doen..? 

HAHA!wait..what schreef op 24-01-2023 om 20:41:

Ah wat leuk Elmie 😍 (alvast?) gefeliciteerd met je zoon en veel plezier met zijn kinderfeestje Wat gaan jullie doen..?

Ja hij is morgen echt jarig 🥳 Bedankt! We gaan eerst patat eten. Daarna de cadeautjes uitpakken, bingo spelen, cake versieren en natuurlijk eten 😉 en verder zien we wel. Of gewoon spelen of nog snoep happen of een filmpje. Net hoeveel tijd er nog is en waar er behoefte aan is 😁

Alvast gefeliciteerd met je zoon Elmie!

Ik ben blij dat ik weer boven de 60 kilo zit met mijn gewicht!

Broodjebrie schreef op 24-01-2023 om 22:10:

Zit je nu op het goede gewicht of 'moet' er nog meer bij..? Fijn in ieder geval dat je dit bereikt hebt  

Elmie schreef op 24-01-2023 om 21:29:

[..]

Ja hij is morgen echt jarig 🥳 Bedankt! We gaan eerst patat eten. Daarna de cadeautjes uitpakken, bingo spelen, cake versieren en natuurlijk eten 😉 en verder zien we wel. Of gewoon spelen of nog snoep happen of een filmpje. Net hoeveel tijd er nog is en waar er behoefte aan is 😁

Ah heel leuk! Klinkt als een gezellige, ongedwongen middag 😁 

Ik vind kinderfeestjes altijd een beetje stressvol, hopelijk ervaar jij dat niet zo 😉

HAHA!wait..what schreef op 24-01-2023 om 23:47:

[..]

Zit je nu op het goede gewicht of 'moet' er nog meer bij..? Fijn in ieder geval dat je dit bereikt hebt

Er moet nog een paar kilo bij maar het gaat de goede kant op gelukkig

De buschauffeur zonet had de radio hard aan en zong mee met Anouk. Hij had er zin in! Daar werd ik dan weer blij van. 

Dank jullie wel! 

Broodje brie, lijkt me best lastig om aan te moeten komen. Succes 💪

Netherfield schreef op 25-01-2023 om 08:09:

De buschauffeur zonet had de radio hard aan en zong mee met Anouk. Hij had er zin in! Daar werd ik dan weer blij van.

Haha wat leuk ik zou gaan meezingen  ik zie het helemaal voor me, iedereen staart naar zijn telefoon met grote of kleine oordoppen op, buspubers chagrijnig onder hun hoodie weggekropen enzo en dan lekker zingen. 🎶 

SerpentineHawk22

SerpentineHawk22

25-01-2023 om 09:49

Elmie schreef op 25-01-2023 om 09:01:

Dank jullie wel!

Broodje brie, lijkt me best lastig om aan te moeten komen. Succes 💪

Ik heb een ex die toen we nog samen waren bij een dietiste liep omdat hij ook te mager was. Hij moest echt veel eten (en dan wel gezondere dingen zoals bruin of volkorenbrood, evergreens tussendoor, volle kwark en yoghurt. (veel ongezonde dingen bunkeren zoals snacks en chocola is geen goede manier om aan te komen)
Die moest zoveel eten, ik was daar niet bepaald jaloers op. Afvallen is lastig maar aankomen is nog veel lastiger...

Broodjebrie schreef op 24-01-2023 om 22:10:

wat goed!!

Ik worstel ook enorm met het op peil brengen van mijn gewicht. Ik droom van 60 kg! Mocht je tips hebben: Ik hoor ze graag! 

SerpentineHawk22

SerpentineHawk22

25-01-2023 om 11:21

Regendrup. schreef op 25-01-2023 om 09:57:

[..]

wat goed!!

Ik worstel ook enorm met het op peil brengen van mijn gewicht. Ik droom van 60 kg! Mocht je tips hebben: Ik hoor ze graag!

Het eetschema van mijn ex gemixt met mijn kennis over voeding: (Prof. voedingsleer, bijna klaar)

-ontbijt vier boterhammen (bruin of volkoren) of twee en een bak volle yoghurt met muesli

-tussendoor: 1 stuk fruit, 2 boterhammen of krentenbol met plak kaas

-Lunch: rauwkost, tomaat, komkommer (100 gram in totaal, 4 boterhammen of tosti's of 2 broodjes, of 1 broodje en 4 crackers, krentenbol etc.

-Tussendoor: 1 stuk fruit, 2 boterhammen of evergreen 

-Avondeten: 6 (!!!) aardappelen of 4 opscheplepels of meer zilvervliesrijs of volkorenpasta, 150-200 gram groente, eventueel met saus, stukje vis, vlees of vervanger, (100 -120 gram)

-toe: bak volle kwark of yoghurt met muesli (Liever geen cruesli ivm de suikers)

-avond: thee, koffie, eventueel nog 1 of 2 boterhammen of iets buiten de schijf van vijf.

Verder is mijn advies; als je te mager bent hoef je natuurlijk niet op calorieën te letten maar ook met ondergewicht kun je 'dichtslibben' dus ga je niet te veel te buiten met verzadigd vet zoals chips, gefrituurde snacks enzovoort.

Ik ben blij omdat ik ondanks sommige vreemde reacties van mijn omgeving een sollicitatie de deur uit heb bij een bedrijf (waar een forummer ook werkt , heb het van haar..!) waar ik een goed gevoel over heb.  
En mocht het te zwaar zijn of ik het niet leuk vinden dan kan ik altijd weer stoppen. 

Regendrup. schreef op 25-01-2023 om 09:57:

[..]

wat goed!!

Geen stress hebben  

Ik drink/eet volle producten (volle yoghurt, volle melk). Soms volle kwark (maar die dingen zijn duur joh! Dus ik koop kwark alleen als het in de reclame is. En ik kreeg ook de tip om veel tussendoortjes te eten. Ik at voorheen eigenlijk nooit een tussendoortje tussen de maaltijden in, maar dat doe ik nu dus wel. Als ik onderweg ben neem ik muesli-repen mee, of een ander tussendoortje. Je hebt ook van die 'schoolkoeken' die per 2 verpakt zitten, soms koop ik die ook haha. 

Mag ik vragen hoeveel jij nu weegt? Je mag me ook pb sturen hoor. Ik ben lang en dun en heb eigenlijk mijn hele leven dus al ondergewicht. Maar het zit ook in de familie denk ik, ik heb 2 tantes die mijn postuur/lengte hebben en die wegen ook niet zoveel. Ze komen gewoon niet aan. Ik heb destijds ook mijn schildklier laten onderzoeken maar die werkt prima.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.