Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Ik heb gisteren twee keer naar André Rieu gekeken en dat is toch wel een heel bijzondere man met een knappe show en je ziet huilende en diep ontroerde mensen die onhoorbaar meezingen met de tranen over hun wangen biggelend.

Ik heb zelf geen sterk draadje met mijn tranen maar vind het wel heel bijzonder dat muziek dit opwekt bij de gasten.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

25-12-2022 om 09:36

Dat het een fijne kerstavond was die exact is verlopen zoals gepland. Iedereen goed gegeten en heel de avond spelletjes gespeeld aan tafel. Petekind van partner ligt nog te ronken, maar wanneer deze wakker is beginnen met de brunch.

Ik werd vanochtend voor het eerst alleen wakker in nieuw huis   Gister bleef er een vriendin slapen. Heel gezellig ook maar nu even alleen is ook erg prettig.
Het is lekker stil hier ondanks de stad en ik hoor veel vogeltjes. Toen ik wakker werd vanochtend voelde het alsof ik in een vakantiehuisje wakker werd. Ik geloof dat dit wel echt een gouden greep is geweest want ik ben nu al zo op mijn gemak! Mijn vorige huis heb ik dat nooit zo gehad, en dus ook maar anderhalf jaar gewoond.

Ik heb net zoals elk jaar weer 4 flessen wijn gekregen van de Marokkaanse mensen hier in de straat. Het zat in hun kerstpakketten en zij drinken zelf geen alcohol.

Lollypopje schreef op 25-12-2022 om 08:30:

[..]

Tja sinds mijn long covid prioriteer ik mijn klusjes aan de hand van "ga ik dood als ik het niet doe" en dan scoort strijken nogal laag

Al deed ik het daarvoor ook hooguit twee keer per jaar 😂 Ik ben er nogal slecht in en heb er daarom een behoorlijke hekel aan.

Ik heb gisteren voor het eerst in maanden weer één stukje goed gestreken, mijn rode sjaaltje voor de kerst die behoorlijk verkreukt uit de kast kwam. Dat vond ik niet kerstig genoeg, dus moest het strijkijzer eraan geloven. Gelukkig is een sjaal rechttoe-rechtaan.

Lollypopje

Lollypopje

25-12-2022 om 10:48 Topicstarter

Auwereel schreef op 25-12-2022 om 10:46:

[..]

Ik heb gisteren voor het eerst in maanden weer één stukje goed gestreken, mijn rode sjaaltje voor de kerst die behoorlijk verkreukt uit de kast kwam. Dat vond ik niet kerstig genoeg, dus moest het strijkijzer eraan geloven. Gelukkig is een sjaal rechttoe-rechtaan.

Dat is net aan mijn niveau een simpele cirkelrok lukt me ook nog wel. Maar ik heb ook een prachtige jurk met geplooide rok en die moet ik nodig eens door een ander laten strijken 😂

Mooie zang op de buis. Typisch kerstgevoel.

stokstaart schreef op 25-12-2022 om 10:11:

Ik werd vanochtend voor het eerst alleen wakker in nieuw huis Gister bleef er een vriendin slapen. Heel gezellig ook maar nu even alleen is ook erg prettig.
Het is lekker stil hier ondanks de stad en ik hoor veel vogeltjes. Toen ik wakker werd vanochtend voelde het alsof ik in een vakantiehuisje wakker werd. Ik geloof dat dit wel echt een gouden greep is geweest want ik ben nu al zo op mijn gemak! Mijn vorige huis heb ik dat nooit zo gehad, en dus ook maar anderhalf jaar gewoond.

O wat fijn om te lezen stokstaart! Dat je maar heel lang zo blij mag blijven wonen.

Toen ik ruim 24 jaar geleden mijn huis binnenstapte, dacht ik, ja hier! En al is het niet altijd perfect, ik denk regelmatig, wat fijn dat ik hier woon. Ik vind het geweldig om op Funda rond te kijken, maar nog geen aanvechting gehad om te verhuizen. Dus dat wens ik je voorlopig toe.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

25-12-2022 om 10:54

Valdemar schreef op 25-12-2022 om 09:36:

Dat het een fijne kerstavond was die exact is verlopen zoals gepland. Iedereen goed gegeten en heel de avond spelletjes gespeeld aan tafel. Petekind van partner ligt nog te ronken, maar wanneer deze wakker is beginnen met de brunch.

(mobiel en krijg ‘ligt nog te ronken’ niet vetgedrukt)

Lollypopje schreef op 25-12-2022 om 10:48:

[..]

Dat is net aan mijn niveau een simpele cirkelrok lukt me ook nog wel. Maar ik heb ook een prachtige jurk met geplooide rok en die moet ik nodig eens door een ander laten strijken 😂

Mijn man moest op een gegeven moment pakkie-net, of ik zijn overhemd wilde strijken. Hij had geen ervaring met strijken, ik wel: zakdoeken en theedoeken mocht ik als kind strijken van mijn moeder, met het niet-meer-loeihete strijkijzer. Dus overhemd mag hij zelf doen. Later nog een strijkvrij overhemd gekocht, maar die zit niet lekker... Gelukkig voor hem hoeft hij niet vaak pakkie-net.

Eerste deel verjaardag/kerstdag ging goed. Nu ff rust en op naar deel 2. 

Wat fijn stokstaart!

Ik ben blij dat ik weer lekker thuis ben. Kerstlunch was gezellig maar tijd voor mezelf vind ik ook wel fijn. Ik ga zo wat was opruimen en daarna netflixen.

Uitgeslapen.
Man en zoon hadden de tafel gedekt voor de brunch.

Kerststol, melk uit de mooiste wijnglazen en de design kop-en-schotels i.p.v. mokken.

Wat fijn Stokstaartje!

Hier werd ik bij van het kerstdiner gisteren. Gezellig en lekker eten.. 

Nu weer in de realiteit: Koortsvrij, maar ik ben er echt nog niet. Heel erg moe en lig vooral op bed. 

Vanmiddag heerlijk gewandeld met man en honden in het bos
En net op tijd weer bij de auto voordat het ging regenen 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.