Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Gelukkig heb ik niets gebroken, maar ik heb zo'n idee dat ik wel beurs ben morgen. In een poging mij evenwicht te bewaren schoot ik met mijn hand uit, die onder mijn rug terecht kwam bij het vallen, mijn schouder voelt wat verrekt aan. 
Ik had de hele weg voorzichtig gelopen, maar was bijna thuis, en daarom net wat minder voorzichtig.

Dorestad schreef op 15-12-2022 om 19:37:

[..]

Oh, jij hebt strand, duinen en zee. Ook helemaal geweldig. En jij loopt ook fikse afstanden. Wat heerlijk dat dat fysiek Ook kan. Dat zeiden wij vanmiddag ook bijvoorbeeld tegen elkaar. Dat niet iedereen fysiek in staat is zo naar buiten te gaan (4 jaar geleden kon ik de trap thuis nog niet opkomen bijvoorbeeld). Dat we dankbaar zijn dat dit kan. We waren goed en wel thuis of ze werd gebeld dat haar moeder bij val waarschijnlijk de heup gebroken heeft. De dag kreeg een rate wending

Ik hoop dat het weer snel goed komt met de heup van de moeder van je vriendin...

Mug schreef op 15-12-2022 om 21:28:

Ik ben zo geschrokken vandaag! Mijn kat was door het ijs gezakt, helemaal koppie onder. Hij heeft zichzelf godzijdank weten te redden en nu ligt hij (enigszins gehavend, maar nog springlevend), tegen me aan te slapen. Wat ben ik daar blij mee!!

Naar buiten mag hij niet meer totdat het ijs helemaal weg is.

Ah gossie, wat zielig! Gelukkig is hij veilig.

Rondstruiner schreef op 15-12-2022 om 21:43:

[..]

Ah gossie, wat zielig! Gelukkig is hij veilig.

Mug, denk je dat hij/zij anders opnieuw het ijs op gaat?
Ik zou verwachten dat jouw kat er ook van geleerd heeft.
Of is het zo'n waaghals?

Ik werd vandaag blij omdat ik heel even schaatsen kon.
Maar na 10 minuten (misschien 15) ben ik toch gestopt, want het kraakte wel erg en het was ook duidelijk aan het dooien.

(Om 8.40 zag ik iemand schaatsen, er was nauwelijks gekraak. Maar om 10.00 vond ik het toch eng).

20221215-144146.jpg

Ik werd vandaag blij van het mooie winterse landschap en de zon tijdens een wandeling. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

15-12-2022 om 23:23

haarklover schreef op 15-12-2022 om 21:59:

[..]

Mug, denk je dat hij/zij anders opnieuw het ijs op gaat?
Ik zou verwachten dat jouw kat er ook van geleerd heeft.
Of is het zo'n waaghals?

Hij zal er vast van geleerd hebben,  maar ik ben niet zo'n waaghals 

Mug schreef op 15-12-2022 om 23:23:

[..]

Hij zal er vast van geleerd hebben, maar ik ben niet zo'n waaghals

Haha  

Herkenbaar! Mijn katten moeten al bijna een week binnen blijven omdat de sloot die aan mijn tuin grenst, is dichtgevroren en dan kunnen ze de tuin uit want aan de waterkant is mijn tuin niet afgezet. Want ze zwemmen niet en de maine coon weet ook dat je over de waterlelies niet kunt lopen maar ijs, dat is natuurlijk verleidelijk vooral als de buurkat je komt uitdagen die anders de tuin niet in kan!

De blikken van het kattengezelschap gingen van smekend naar boosaardig en ze gingen luidkeels klagen en de inboedel slopen. Of ze hielden een sit-in voor de tuindeur. Of rennen door het huis heen, pffffft! Gelukkig zijn het katten, die zijn na 10 minuten spelen wel weer moe. We spelen wat af met ze, de hele week al. 

Tuinfluiter schreef op 15-12-2022 om 23:07:

20221215-144146.jpg

Ik werd vandaag blij van het mooie winterse landschap en de zon tijdens een wandeling.

Wat een mooi plaatje zeg !

Rondstruiner schreef op 16-12-2022 om 07:47:

[..]

Wat een mooi plaatje zeg !

Genomen in de Malpie een mooi wandelgebied in de buurt van Valkenswaard.

Lollypopje

Lollypopje

16-12-2022 om 08:13 Topicstarter

Dorestad schreef op 15-12-2022 om 21:00:

[..]

Oh Lollypopje, ik lees jouw worsteling met energie, long covid o.a. Ik hoop oprecht dat jij gaat herstellen. Ik kon, zoals ik wel eens schrijf, nog geen 200 meter meer lopen. Ik kom van ver. En ben elke dag wanneer ik loop dankbaar voor het herstel. En ik zou jou een gezond lichaam gunnen plus daarnaast ook ruimte, zowel het bos, als de ruimte om zelf meer prikkels weer aan te kunnen. Gelukkig zie je wel in je wijk ook het nodige groen, dus krijg je via de bomen o.a.ook de seizoenen mee. Groen, buiten zijn kan zo weldadig zijn.

Dankjewel 😊

Ik hoef alleen maar door mijn raam te kijken om bomen te zien, dat alleen al maakt je wereld groter als je te weinig energie hebt om het huis uit te gaan 😊

Ik hoopte vandaag misschien heel even naar buiten te kunnen, maar nu ik lees hoe glad het overal is blijf ik toch nog maar even binnen. Ik heb zoveel pech met mijn gezondheid dat ik anders geheid een been breek 😂

Tuinfluiter schreef op 16-12-2022 om 07:58:

[..]

Genomen in de Malpie een mooi wandelgebied in de buurt van Valkenswaard.

Ziet er goed uit!

Om welke reden dan ook is het hier niet echt glad en fietsten mijn meiden vanmorgen gezellig samen richting school. 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

16-12-2022 om 09:08

Dorestad schreef op 15-12-2022 om 21:00:

[..]

Oh Lollypopje, ik lees jouw worsteling met energie, long covid o.a. Ik hoop oprecht dat jij gaat herstellen. Ik kon, zoals ik wel eens schrijf, nog geen 200 meter meer lopen. Ik kom van ver. En ben elke dag wanneer ik loop dankbaar voor het herstel. En ik zou jou een gezond lichaam gunnen plus daarnaast ook ruimte, zowel het bos, als de ruimte om zelf meer prikkels weer aan te kunnen. Gelukkig zie je wel in je wijk ook het nodige groen, dus krijg je via de bomen o.a.ook de seizoenen mee. Groen, buiten zijn kan zo weldadig zijn.

Moeder is nu op SEH

Wat een mooie reactie, en wat fijn dat je herstelt bent..! Lollypopje dat gun ik jou, net als Dorestad ook. En klopt wat ze zegt, wandelen in de natuur doet veel voor een mens.. (ben zelf chronisch vermoeid en kan niet goed tegen prikkels door verschillende redenen maar niet door Covid)

Vriend is gisteren naar zn ouders in Griekenland gegaan voor een paar weken, ik ben niet meegegaan want lukte niet. Daar word ik, uiteraard, niet zo blij van en ik mis hem (anders zou het geen goed teken zijn  ) maar ik heb nu wel even tijd en ruimte voor mijzelf en dat is best lekker en daar word ik best blij van… 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

16-12-2022 om 09:17

ToetieToover schreef op 16-12-2022 om 07:27:

[..]

Haha

Herkenbaar! Mijn katten moeten al bijna een week binnen blijven omdat de sloot die aan mijn tuin grenst, is dichtgevroren en dan kunnen ze de tuin uit want aan de waterkant is mijn tuin niet afgezet. Want ze zwemmen niet en de maine coon weet ook dat je over de waterlelies niet kunt lopen maar ijs, dat is natuurlijk verleidelijk vooral als de buurkat je komt uitdagen die anders de tuin niet in kan!

De blikken van het kattengezelschap gingen van smekend naar boosaardig en ze gingen luidkeels klagen en de inboedel slopen. Of ze hielden een sit-in voor de tuindeur. Of rennen door het huis heen, pffffft! Gelukkig zijn het katten, die zijn na 10 minuten spelen wel weer moe. We spelen wat af met ze, de hele week al.

🤣 ik zie het helemaal voor me! 

Hier heeft meneer er nog niet naar getaald om naar buiten te mogen.  Hij is kennelijk zo geschrokken dat hij zelf al liever binnen blijft. Destebeter 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.