Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Dat man overstag is voor een kunstkerstboom ik vind een echte heel mooi hoor, maar een neppe heeft ook voordelen. En tegenwoordig heb je hele mooi! Was het vroeger nog echt zo’n driehoek, tegenwoordig heb je meer grillige. Als het goed is gaat hij deze vandaag halen

8718532241519_01.jpg

Nooit meer die zoektocht naar een echte. Nooit meer een uitgedroogde boom na 3 weken. Nooit meer water geven op mijn buik onder die boom en dan de helft ernaast kletsen. Nooit meer een verstopte stofzuiger na het naalden opzuigen. Zoveel voordelen haha! Ow, en dochter van 10 riep gisteren demonstratief dat ze het huis uit zou gaan als er een kunstkerstboom kwam  ik ben benieuwd vandaag!

Mijn kerstboom staat en ik ben er heel blij mee! Hij is mooi vol en totaal niet stylish. 

Van het vrij plotselinge besef dat we echt nu op de weg omhoog zitten qua liefs gezondheid. Geen behandelingen meer in het vooruitzicht waarvan hij weer een knal krijgt, maar stapje voor stapje beter worden. We wisten natuurlijk wel dat het zou komen maar het duurt even voor je het voelt. 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

07-12-2022 om 09:10

Moosey schreef op 07-12-2022 om 08:51:

Van het vrij plotselinge besef dat we echt nu op de weg omhoog zitten qua liefs gezondheid. Geen behandelingen meer in het vooruitzicht waarvan hij weer een knal krijgt, maar stapje voor stapje beter worden. We wisten natuurlijk wel dat het zou komen maar het duurt even voor je het voelt.

Ooooowww van zulke berichten word ik ook blij!

Netherfield: groot gelijk, het is jouw boom en die moet jij maken hoe jij die wil.
Ik heb katten en heb nooit een echte boom (en een grote wil ik niet) maar sinds gister heb ik er wel een, niet heel klein of groot, en ik ben er heel erg blij mee. (Nu hopen dat de  er met hun pootjes van afblijven...)

Moosey schreef op 07-12-2022 om 08:51:

Heel fijn Moosey 😃💪

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

07-12-2022 om 09:57

Ik word trouwens ook heel erg blij van alle aanmoedigingen om als ik mijn huidige thuisstudie af heb (bijna, nog 1 onderdeel afronden) door te gaan met een thuisstudie van hetzelfde onderwerp, stapje hoger. (wat ik wel wilde maar niet durfde maar met alle motiverende reacties durf ik het bijna wel... ;-Inmiddels de inhoud vd studie bekeken en ik durf het nu helemaal niet en ik wil het nieieieieiet.... Eigenlijk vooral dat laatste want er zit bij het examen een portfolio opdracht en dat wil ik echt niet... 
Desallniettemin zijn de aanmoedigingen wel leuk 

En ik moet niet zo zeuren, het komt vast goed en niet geschoten is altijd mis... Ik ga er gewoon aan beginnen als ik mijn huidige thuisstudie af heb en ik zie wel. Ik kan 2 weken kosteloos annuleren.
Ontopic want nu ben ik weer blij 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

07-12-2022 om 17:14

Mijn trap is klaar!!!!! 
Het is warmer en stiller en veel mooier dan eerst en dat voor 40E! (Alleen voor het materiaal)

BlairW schreef op 07-12-2022 om 06:53:

Dat man overstag is voor een kunstkerstboom ik vind een echte heel mooi hoor, maar een neppe heeft ook voordelen. En tegenwoordig heb je hele mooi! Was het vroeger nog echt zo’n driehoek, tegenwoordig heb je meer grillige. Als het goed is gaat hij deze vandaag halen

8718532241519_01.jpg

Nooit meer die zoektocht naar een echte. Nooit meer een uitgedroogde boom na 3 weken. Nooit meer water geven op mijn buik onder die boom en dan de helft ernaast kletsen. Nooit meer een verstopte stofzuiger na het naalden opzuigen. Zoveel voordelen haha! Ow, en dochter van 10 riep gisteren demonstratief dat ze het huis uit zou gaan als er een kunstkerstboom kwam ik ben benieuwd vandaag!

Het was dus niet goed  nergens op voorraad. We zijn vanavond nog langs wat winkels geweest voor een boom, maar helaas. Dus toch thuis gekomen met een echte  dochter blijft nog een jaartje in ieder geval!

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

08-12-2022 om 07:07

BlairW schreef op 07-12-2022 om 23:31:

[..]

Het was dus niet goed nergens op voorraad. We zijn vanavond nog langs wat winkels geweest voor een boom, maar helaas. Dus toch thuis gekomen met een echte dochter blijft nog een jaartje in ieder geval!

Nog 1 jaartje naalden vegen dus... (ik doe met mee want ik heb dit jaar weer eens een echte na jaren een neppe..) 

Phoebe1982 schreef op 08-12-2022 om 07:07:

[..]

Nog 1 jaartje naalden vegen dus... (ik doe met mee want ik heb dit jaar weer eens een echte na jaren een neppe..)

Leuk! Succes met vegen dan maar weer haha!

Ach, ik vind het niet zo heel erg. Moet zeggen dat ik gisteren de neppe bomen in het echt zag en dan vind ik het toch weer wat tegenvallen. Ik snap niet dat het zo lastig is om gewoon een goede nordmann na te maken. Bovenin een paar takjes, dan een stuk kaal en daarna takken met ruimte ertussen. Om de stam doen ze ook altijd zo’n slinger met van die sprietjes, maak gewoon een houtlook stam denk ik dan 😁 er is nog veel te behalen in de markt van de neppe bomen zag ik alweer haha! 
Ik heb wel een extra stofzuiger dit jaar voor de naalden. Vorig jaar de Dyson steelstofzuiger gebruikt, maar die trok het niet 

Dat ik na 2 dagen eindelijk heb gevonden wat er zo onaangenaam ruikt in de keuken.  Zo'n emmertje snoeptomaatjes dat binnenin is gaan rotten/schimmelen. De buitenste tomaten zagen er nog gewoon lekker fris en sappig uit.
Opgeruimd,  schoongemaakt, klaar maar moest er wel op mijn nuchtere maag van kokhalzen. In mijn badjas naar buiten om de boel weg te gooien,  koud. 🥶
Dat past dan weer beter in het ergernissen topic.
Nu maar even douchen en aankleden dan krijg ik het weer warm. 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

08-12-2022 om 10:17

BlairW schreef op 08-12-2022 om 07:27:

[..]

Leuk! Succes met vegen dan maar weer haha!

Ach, ik vind het niet zo heel erg. Moet zeggen dat ik gisteren de neppe bomen in het echt zag en dan vind ik het toch weer wat tegenvallen. Ik snap niet dat het zo lastig is om gewoon een goede nordmann na te maken. Bovenin een paar takjes, dan een stuk kaal en daarna takken met ruimte ertussen. Om de stam doen ze ook altijd zo’n slinger met van die sprietjes, maak gewoon een houtlook stam denk ik dan 😁 er is nog veel te behalen in de markt van de neppe bomen zag ik alweer haha!
Ik heb wel een extra stofzuiger dit jaar voor de naalden. Vorig jaar de Dyson steelstofzuiger gebruikt, maar die trok het niet

Oww ik heb ook een Dyson (Reteduur maar het is het waard) die trekt het wel maar goed niet zo'n groot boompie dus dan zijn de naalden ook niet zo groot. Weinig gevallen tot nu toe en mijn katten zijn er ook van afgebleven tot nu toe dus gaat goed ...

Dat ik iemand blij heb kunnen maken met kersthuisjes! Ik heb ze lang gehad maar ik wil weer eens wat nieuws, dus ik heb er iemand via een weggeefhoek blij mee kunnen maken.

Lollypopje

Lollypopje

08-12-2022 om 16:43 Topicstarter

van de fysio in mijn wijk. Er was brand in mijn straat en ik moest mijn huis verlaten. Ik ben toen eerst naar het station gelopen voor koffie, maar het enige binnen bankje stond afgezet vanwege werkzaamheden. Na drie kwartier in de kou zitten teruggelopen om te kijken of ik alweer naar huis kon. Dat kon niet. Ik had geen puf meer om terug te lopen naar het station en was inmiddels aardig huilerig van vermoeidheid. Ik besloot naar de fysiopraktijk te gaan die een straat verderop zit en naar in de wachtkamer te gaan zitten. Toen ze mijn verhaal hoorden was dat gelukkig geen probleem en ik kreeg ook nog koffie aangeboden, wat na die kou buiten erg fijn was 😊

Nu heel erg moe, want al zeker drie uur niet plat gelegen (normaal elk uur een kwartier) en veel meer bewogen dan ik gewend ben. Al heb ik wel ontdekt dat ik mede dankzij mijn pillen inmiddels de massagesalon weer haal. Dus daar ga ik dit weekend maar weer eens een afspraak maken. Dus daar word ik ook blij van.

En ook blij met mijn noisecancellingkoptelefoon en dat ik er überhaupt aan dacht die mee te nemen toen ik mijn huis moest verlaten.

En nu mijn telefoon weer batterij heeft ga ik weer even lekker platliggen en genieten van mijn luisterboek, want ik ben nu hardstikke moe.

Da's niet fijn Lollypopje, dat je zelf op zoek moest naar een plek waar je kon wachten tot je je huis weer in mocht. Meestal lees je in nieuwsberichten "buurtbewoners werden opgevangen...", dus ik dacht eigenlijk dat dat wel min of meer geregeld zou worden...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.