Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
Cookielover
14-03-2022 om 22:19
SombraOnline schreef op 14-03-2022 om 21:50:
Ik erger me dan niet zoveel aan dt-fouten, maar wel aan “me moeder” en “na het werk gaan”, van die fouten krijg ik jeuk. Ik verbeter ze niet, tenzij iemand aangeeft dat ze verbeterd willen worden.
Dat is ook erg idd.
Net als 'we wilde dat doen'.
SuzyQFive
14-03-2022 om 23:56
Treurniet schreef op 14-03-2022 om 16:23:
Aan mijn onderburen die de hele dag en avond door, 7 dagen per week doorl*llen.
En als het nou nog leuke types waren..
En iedere keer dezelfde muziek.
Haha, mijn ouders hebben ooit bij de benedenburen, die draaiden de hele dag door dezelfde LP, een oude LP door de brievenbus gegooid met daarop: en nu deze!
SuzyQFive
15-03-2022 om 00:03
Spelfouten kan ik nog wel prima overheen lezen, behalve als het bedrijven, overheden of docenten het fout doen (ben zelf docent). Op het moment dat je een voorbeeldfunctie hebt moet je dat gewoon netjes doen. En als je het lastig vindt, laat je het even aan iemand anders lezen.
Op het forum boeit het mij iets minder als er eens een d of t fout staat. Vind het ergerlijker als er een hele braak tekst staat zonder interpuncties en hoofdletters of wanneer elke zin met twee of meer uitroeptekens eindigt.
TanSwallow86
15-03-2022 om 00:11
ik wil even sorry zeggen over het feit dat ik zo fel reageerde over spelfouten. Ik reageerde uit emotie, omdat op Viva er erg op gehamerd werd door de taal politie, en ik dacht gaat dit nu ook op Viafora beginnen. Ik had even beter moeten nadenken voordat ik een reactie plaatste. Ik heb veel moeite met het plaatsen van d en t achter woorden en alles wat bij de Nederlandse taal hoort.
Nogmaals sorry,
er.is.maar.1.Pino
15-03-2022 om 06:44
SuzyQFive schreef op 14-03-2022 om 23:56:
[..]
Haha, mijn ouders hebben ooit bij de benedenburen, die draaiden de hele dag door dezelfde LP, een oude LP door de brievenbus gegooid met daarop: en nu deze!
Das een goeie 😂
er.is.maar.1.Pino
15-03-2022 om 06:50
HarleyQuin schreef op 15-03-2022 om 00:11:
ik wil even sorry zeggen over het feit dat ik zo fel reageerde over spelfouten. Ik reageerde uit emotie, omdat op Viva er erg op gehamerd werd door de taal politie, en ik dacht gaat dit nu ook op Viafora beginnen. Ik had even beter moeten nadenken voordat ik een reactie plaatste. Ik heb veel moeite met het plaatsen van d en t achter woorden en alles wat bij de Nederlandse taal hoort.
Nogmaals sorry,
Wat knap dat je die reflectie hebt gedaan en er op deze manier op terugkomt. Wees trots op jezelf Harley en (omdat ik je een beetje denk te kennen uit je andere berichten) kop op!
Rondstruiner
15-03-2022 om 07:01
HarleyQuin schreef op 15-03-2022 om 00:11:
Nogmaals sorry,
Wat voor jou misschien dan fijn is om te weten, is dat het hier niet mag volgens de huisregels, dus als iemand het toch doet kun je zo'n bericht melden bij de mods of iemand daar zelf op aanspreken.
"Commentaar op schrijfstijl, spelling of het plaatsen van andere off-topic berichten is niet toegestaan."
Ik vond dat eerst heel erg betuttelend, maar vind het nu eigenlijk wel fijn, want het wordt op andere fora toch vaak gebruikt om een sneer te geven of iemand af te zeiken.
redbulletje
15-03-2022 om 07:57
Ik maak ook wel 'ns een spelfout en vaak zie ik 't zodra ik op verzenden heb gedrukt en corrigeer ik nog, maar er zal ook vast wel 'ns wat tussendoor slippen. Als ik echter structureel iets fout schrijf zou ik 't juist waarderen als iemand me er op wijst.
Dolfje
15-03-2022 om 08:25
Ik erger me aan het feit dat ik toch weer eens voor een online bestelling heb gekozen want ze hadden iets wat ik wil en zitten niet hier in de buurt en bij het bestellen gekozen voor bezorgen in de avond en dat ze nu dus overdag komen. Nu kan ik zelf een andere tijd /dag kiezen. Ik had die keuze al gemaakt en er 1 € extra voor betaald. Gaat me niet om die euro maar dan denk je het goed te doen en dan is het weer gezeik.
En ik heb er gisteren dus nog voor gebeld en het zou vanavond komen maar in de track & trace staat dus straks.
Tuinfluiter
15-03-2022 om 08:29
Rondstruiner schreef op 15-03-2022 om 07:01:
[..]
Wat voor jou misschien dan fijn is om te weten, is dat het hier niet mag volgens de huisregels, dus als iemand het toch doet kun je zo'n bericht melden bij de mods of iemand daar zelf op aanspreken.
"Commentaar op schrijfstijl, spelling of het plaatsen van andere off-topic berichten is niet toegestaan."
Ik vond dat eerst heel erg betuttelend, maar vind het nu eigenlijk wel fijn, want het wordt op andere fora toch vaak gebruikt om een sneer te geven of iemand af te zeiken.
Ben ik met je eens. Het gaat om de inhoud van een post en zolang die goed leesbaar is maakt een d/t mij niet uit.
Ik erger mij aan dat schoolfrikken gedrag. Ga in het onderwijs werken als je wilt corrigeren op taalfouten en verblijdt ons met berichten met een echte inhoud.
Moxxie
15-03-2022 om 08:33
Tuinfluiter schreef op 15-03-2022 om 08:29:
[..]
Ik erger mij aan dat schoolfrikken gedrag. Ga in het onderwijs werken als je wilt corrigeren op taalfouten en verblijd
tons met berichten met een echte inhoud.
Gebiedende wijs: verblijd ons
Bailey26
15-03-2022 om 08:38
Aan de kat. Hij doet net alsof hij wil knuffelen maar hij wil gewoon met z'n dikke poezenkont op m'n toetsenbord zitten.
Regendrup.
15-03-2022 om 08:46
Bailey26 schreef op 15-03-2022 om 08:38:
Aan de kat. Hij doet net alsof hij wil knuffelen maar hij wil gewoon met z'n dikke poezenkont op m'n toetsenbord zitten.
Herkenbaar haha.
Treurniet
15-03-2022 om 09:53
redbulletje schreef op 15-03-2022 om 07:57:
Ik maak ook wel 'ns een spelfout en vaak zie ik 't zodra ik op verzenden heb gedrukt en corrigeer ik nog, maar er zal ook vast wel 'ns wat tussendoor slippen. Als ik echter structureel iets fout schrijf zou ik 't juist waarderen als iemand me er op wijst.
Ik ook.
Tuinfluiter
15-03-2022 om 09:58
Moxxie schreef op 15-03-2022 om 08:33:
[..]
Gebiedende wijs: verblijd ons
Weet ik
was aan het wachten tot iemand zou happen.
Lees de regels van het forum eens door.