Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
redbulletje schreef op 02-03-2022 om 19:48:
Ik erger me aan mensen die het oorlogshumor topic hebben gestaft.
Iedereen mag alles rapporteren. Met de ene rapportage doen we gelijk iets, met de andere gelijk niets. En soms willen we even overleggen om zo tot een, hopelijk voor iedereen maar dat is niet altijd mogelijk, aanvaardbaar alternatief te komen!
duizel
02-03-2022 om 19:57
Netherfield schreef op 02-03-2022 om 19:45:
Aan dat de corona besmettingen oplopen, door wintersport en carnaval. Net zoals in 2020. Leren ze er dan niks van?!?
De mensen die ik sprak die carnaval gingen vieren zagen het als een risico waarvan ze zich bewust waren maar wat ze ervoor over hadden. Zo blij dat ze eindelijk weer een keertje mochten. Ik snap dat ook wel weer als je ziet dat er zo weinig mensen ernstig ziek worden.
Al snap ik jouw ergernis ook als je zelf sjeiks nog voorzichtig bent en niks met carnaval hebt...
Pejeka1
02-03-2022 om 19:58
Netherfield schreef op 02-03-2022 om 19:45:
Aan dat de corona besmettingen oplopen, door wintersport en carnaval. Net zoals in 2020. Leren ze er dan niks van?!?
Zo lang mensen er niet doodziek van worden en hooguit een paar dagen snotterig of grieperig zijn, zal het me jeuken. Vonden we vroeger ook niet erg, een paar dagen grieperig.
duizel
02-03-2022 om 20:39
aan mijn kinderen die vandaag om alles ruzie hadden. Meestal gaan ze goed samen maar vandaag wilde het niet
Zusterclivia
02-03-2022 om 21:28
Dolfje schreef op 02-03-2022 om 09:18:
[..]
Oh zo herkenbaar! En dan ook nog zeggen " wat maakt het uit"
![]()
Het is een LIEVELINGS mok????!!!!
SophisticatedCaribou75
02-03-2022 om 21:34
Best gek toch? De één maakt het uit, de ander niet en om dat te demonstreren, of te demonstreren hoe weinig het uitmaakt, kiest de onverschillige de lievelings van de verschillige. Logica ontploft!

Pejeka1
02-03-2022 om 21:35
Een mok is een mok. Niet meer dan dat. De tijd dat ik ruzie maakte om een glaasje of een kopje ligt allang achter me. Mijn oma had limonadeglaasjes voor de kleinkinderen, daar stond een afbeelding van een kaboutertje op. In verschillende kleuren. En dan wilde je persé de kabouter met de gele puntmuts op en dan was je helemaal beledigd als je nichtje die inpikte en jij de blauwe puntmuts kreeg. Maar gelukkig ben ik daar overheen gegroeid.
Lollypopje
02-03-2022 om 21:41
Wij hadden vroeger allemaal een eigen mok en echt niet dat je die van een ander pakte. Nu had ik zelf ook totaal niet de behoefte om de Ajax mok van mijn broer te pakken 
En als alleen wonende vrijgezel bepaal ik nu gewoon wie ik welke mok geef
en dat is dus niet mijn favoriete 
Zusterclivia
02-03-2022 om 21:42
Pejeka1 schreef op 02-03-2022 om 21:35:
Een mok is een mok. Niet meer dan dat. De tijd dat ik ruzie maakte om een glaasje of een kopje ligt allang achter me. Mijn oma had limonadeglaasjes voor de kleinkinderen, daar stond een afbeelding van een kaboutertje op. In verschillende kleuren. En dan wilde je persé de kabouter met de gele puntmuts op en dan was je helemaal beledigd als je nichtje die inpikte en jij de blauwe puntmuts kreeg. Maar gelukkig ben ik daar overheen gegroeid.
Ja, maar jij bent volwassen of zo. 😁
Maar daarnaast is het ook de beleving. Melk drink ik het liefst uit een aardewerken mok, thee uit een theeglas of grotere mok (liefst géén dikke rand), water uit een groot glas en fris uit een klein glas.
Drinken in iets dubbelwandigs is sowieso idioot. Drinkt niet lekker en als er thee in zit, brand ik altijd mijn mond.
Lollypopje
02-03-2022 om 21:46
en wat ook irritant is dat je je als volwassene blijkbaar altijd heul volwassen hoort te gedragen. Sorry, maar ik weiger. Ik word nooit groot 
Pejeka1
02-03-2022 om 21:52
Zusterclivia schreef op 02-03-2022 om 21:42:
[..]
Ja, maar jij bent volwassen of zo. 😁
Maar daarnaast is het ook de beleving. Melk drink ik het liefst uit een aardewerken mok, thee uit een theeglas of grotere mok (liefst géén dikke rand), water uit een groot glas en fris uit een klein glas.
Drinken in iets dubbelwandigs is sowieso idioot. Drinkt niet lekker en als er thee in zit, brand ik altijd mijn mond.
Thee en koffie drink ik uit kopjes, water en fris uit glazen, en melk soms uit een beker, soms uit een glas.
Regendrup.
02-03-2022 om 22:37
Lollypopje schreef op 02-03-2022 om 21:46:
en wat ook irritant is dat je je als volwassene blijkbaar altijd heul volwassen hoort te gedragen. Sorry, maar ik weiger. Ik word nooit groot
Don't grow up, it's a trap!
Rogue
02-03-2022 om 23:40
Lollypopje schreef op 02-03-2022 om 21:46:
same
Apiejapie
03-03-2022 om 07:36
Pejeka1 schreef op 02-03-2022 om 21:35:
Voor jou dan, maar velen kennen blijkbaar de liefde voor een 'lievelings'. Uit mijn mok drinkt ook niemand anders. Ik heb m van mijn liefste vriendin en zal letterlijk huilen als iemand m kapot zou laten vallen. Zelfs afwassen doe ik zelf met die mok. Ik denk gewoon elke dag effe aan haar als ik eruit drink. En het is de mooiste mok uit mijn kast.
Leuk toch als mensen een lievelings hebben. Dat geeft sjeu aan het leven!