Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
SophisticatedCaribou75
29-01-2022 om 21:53
April2021 schreef op 29-01-2022 om 21:36:
Ik denk niet dat dat onverschilligheid is. We weten ook niet precies wat er gebeurd is.
In Parijs zijn ontzettend veel zwervers, die vaak overal en nergens liggen te slapen. Het was ook ‘s nachts. Dus hoeveel mensen liepen er überhaupt? Dit soort artikelen zijn altijd erg stokerig, foto van Parijs in de sneeuw erbij etc.
Het feit dat we denken, mezelf incluis, dat er "gewoon" veel zwervers op straat liggen in Parijs, is toch ook een teken van onverschilligheid? Eigenlijk zouden we dat toch niet gewoon moeten vinden.
Lollypopje
30-01-2022 om 08:10
dat ik twee weken terug de AH bezorging nog minder dan een week van te voren kon plannen en dat hij nu gewoon opeens voor de komende twee weken vol zit. Geen enkel slot meer over. Super irritant.
SophisticatedCaribou75
30-01-2022 om 09:26
Ik heb er ook last van, Lollypoje. Ik bestel al 18 jaar bij de Appie en alleen aan het begin van de eerste lockdown was het ook zo'n ellende met een tijdstip zien te vinden. Zou het komen doordat er zoveel mensen in quarantaine zitten?
SuzyQFive
30-01-2022 om 09:39
niet_rechts schreef op 30-01-2022 om 09:26:
Ik heb er ook last van, Lollypoje. Ik bestel al 18 jaar bij de Appie en alleen aan het begin van de eerste lockdown was het ook zo'n ellende met een tijdstip zien te vinden. Zou het komen doordat er zoveel mensen in quarantaine zitten?
Zou heel goed kunnen, ik ben blij dat ik gewoon een vast bezorgmoment heb. Alleen voorheen kon je die nog wel eens wijzigen naar bijv later op de dag of een andere dag, dat lukt nu niet meer.
Lollypopje
30-01-2022 om 09:43
niet_rechts schreef op 30-01-2022 om 09:26:
Daar had ik niet eens bij stil gestaan. Komt ook omdat ik juist bewust bij de picnic bestelde toen ik in quarantaine zat, omdat ik daarbij niet aan de deur hoefde te betalen. Dus geen contact met de bezorger.
Maar goed heb mijzelf nu voor de komende week getraktreerd op Crisp, en daarna gewoon weer picnic of de Jumbo een keer proberen die hier sindskort zit.
Picnic lukt in elk geval wel nog steeds.
Vast AH bezorgmoment is voor mij niet handig, vanwege wisselende revalidatie afspraken en ik red niet elke week 50 euro aan boodschappen.
kerst
30-01-2022 om 09:57
niet_rechts schreef op 29-01-2022 om 21:53:
[..]
Het feit dat we denken, mezelf incluis, dat er "gewoon" veel zwervers op straat liggen in Parijs, is toch ook een teken van onverschilligheid? Eigenlijk zouden we dat toch niet gewoon moeten vinden.
Dat is vaak ook door toedoen van zwervers zelf je dat ze op straat leven. In de opvang willen ze niet, want ze willen hun vrijheid houden ofzo.
En een dus met dat het bericht over de oude man die gevallen was pure sensatie lust van de krant is.
Mijn eigen krant doet dat al, alles overdrijven of ergens de nadruk op leggen.
Hinoki
30-01-2022 om 11:57
SuzyQFive schreef op 30-01-2022 om 09:39:
[..]
Zou heel goed kunnen, ik ben blij dat ik gewoon een vast bezorgmoment heb. Alleen voorheen kon je die nog wel eens wijzigen naar bijv later op de dag of een andere dag, dat lukt nu niet meer.
Wij hebben een vaste dag en vrijwel elke week een los moment. Wij komen omgeveer aan 110 euro boodschappen per week. En dan dus liever 2x vers, dan 1x. Dat vaste moment uiteraard geen last mee. Komende drie weken zitten helemaal vol voor het losse moment.
En denk dus inderdaad dat dat komt doordat veel mensen in quarantaine zitten.
Saga
30-01-2022 om 12:51
Dat wanneer ik aangeef hoe IK iets ervaar en uitleg waarom (en zelfs aangeef dat anderen het anders kunnen ervaren dan ik), er iemand met 6 commentaren overheen knalt, allerlei suggestieve vragen stelt en me woorden in de mond legt die ik niet gezegd heb. En dan vervolgens ook nog eens stelt dat IK oordeel over anderen..... yeah right
Toen was ik er wel even klaar mee.
SophisticatedCaribou75
30-01-2022 om 14:02
Saga schreef op 30-01-2022 om 12:51:
Dat wanneer ik aangeef hoe IK iets ervaar en uitleg waarom (en zelfs aangeef dat anderen het anders kunnen ervaren dan ik), er iemand met 6 commentaren overheen knalt, allerlei suggestieve vragen stelt en me woorden in de mond legt die ik niet gezegd heb. En dan vervolgens ook nog eens stelt dat IK oordeel over anderen..... yeah right
![]()
Toen was ik er wel even klaar mee.
Ik denk dat ik weet over welke forummer dit gaat en mocht het over die forummer gaan, dan deel ik je mening.
Cousin_It
30-01-2022 om 14:07
Nera schreef op 30-01-2022 om 13:58:
Mensen die hun kat een sjaaltje omdoen.
Koekoek
Of willen ze dat het beestje zichzelf opknoopt of zo?
rionyriony
30-01-2022 om 15:04
Dat er voor het raam een boompje staat waarvan een tak bij elk zuchtje wind tegen het raam staat. Dus dat wordt snoeien. Jammer; juist zijn beste tak! 
Kan natuurlijk ook het raam weghalen maar dat wordt zo koud!
ProfitableMantis53
30-01-2022 om 15:25
Cousin_It schreef op 30-01-2022 om 14:07:
[..]
Koekoek
Of willen ze dat het beestje zichzelf opknoopt of zo?
Dat zal nog wel meevallen, ik geloof dat zoiets met drukknoopjes vastzit. Maar gewoon, dat aankleden van katten zoals je op insta veel ziet, irriteert me enorm.
Cousin_It
30-01-2022 om 15:38
Nera schreef op 30-01-2022 om 15:25:
[..]
Dat zal nog wel meevallen, ik geloof dat zoiets met drukknoopjes vastzit. Maar gewoon, dat aankleden van katten zoals je op insta veel ziet, irriteert me enorm.
Ah, op die manier (zit niet op insta).
Mogen ze bij mijn kat eens proberen. Laten ze het een volgende keer wel uit hun bol
ScarceKudu74
30-01-2022 om 15:52
mijn kat had een sjaaltje. Stond 'm erg leuk hoor, weer eens wat anders dan alleen een halsbandje.