Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
Elmie
25-01-2022 om 17:13
Zusterclivia schreef op 25-01-2022 om 15:43:
[..]
Denk om jezelf hè. Geen idee hoe oud jouw zoontje is, maar als hij echt nog klein is (dus er zelf nog niet super veel aan heeft/onthoudt), zou ik mensen afbellen en het begrenzen tot de mensen die echt dichtbij staan. Is hij iets ouder, dan zou ik de mensen waarmee hij minder close mee is, afbellen. Je weet wel, mensen die eigenlijk meer vrienden van jou zijn dan van hem. Of anders de tijd dat ze mogen blijven, sterk begrenzen. Dat mag gewoon hè. Niemand heeft er iets aan als jij het niet trekt en jouw kind helemaal niet. En je bent gewoon nog herstellende van een ziekte. Als je pas griep hebt gehad, ga je ook geen marathon lopen. Wees lief voor jezelf. 😘
Lief je reactie!
Mijn zoontje is 7 geworden en beseft dus goed wat het inhoudt om jarig te zijn. Morgen komt een vriendinnetje spelen. Ik had nog geen haaltijd afgesproken dus die kan ik mooi nog verkorten. Donderdag komen mijn ouders maar dat kost me niet al te veel energie. Het is vooral het weekend als mijn schoonfamilie komt. Dat zouden mijn vrienden niet zijn zeg maar 🧐 Ze zijn erg op zichzelf gericht, hoe zij het doen, hoort het en al het andere is raar en niet goed. En als ze een vraag stellen, gaat het al snel helemaal over hun en komt er geen interesse naar mij meer uit. Dat kost mij altijd veel energie die ik nu dus even minder heb. Ik ga maar proberen de tijd eromheen zo veel mogelijk energie te sparen.
Ik ben ook al min of meer een jaar hersteld al heb ik tot nu toe wel blijvende gevolgen. Al heb ik wat ik de laatste dagen heb, gelukkig lang niet meer gevoeld!
Elmie
25-01-2022 om 18:10
Man denkt dat intensief sporten zal helpen om minder snel dit soort klachten te krijgen. Ik probeer hem uit te leggen dat een goede conditie zeker helpt maar dat dit een ander soort draagkracht is wat niks met bewegen te maken heeft. Helaas voelt hij zich dan niet gehoord want hij geeft in zijn ogen een goed advies. Bovendien zwem ik al en loop en fiets regelmatig. Hij is er misschien/waarschijnlijk ook een beetje klaar mee 😞
SuzyQFive
25-01-2022 om 18:36
Voor die slecht aansluitende batterij: even een klein stukje aluminiumfolie ertussen doen.
Poezie
25-01-2022 om 18:51
noas_1993 schreef op 25-01-2022 om 08:34:
Dat de theaters wéér wat te zeiken hebben!
Wees gvd blij dat er weer meer kan..
Huh? Waar zeiken ze over dan?
Mama-Inge
25-01-2022 om 19:02
Poezie schreef op 25-01-2022 om 18:51:
[..]
Huh? Waar zeiken ze over dan?
Dat het nepversoepelingen zijn en een dode mus.
(NOS nieuws in de blog)
Poezie
25-01-2022 om 19:28
Mama-Inge schreef op 25-01-2022 om 19:02:
[..]
(NOS nieuws in de blog)
Wat jammer dat dat gezeik wordt genoemd. Ook deze sectoren hebben heel zwaar te lijden gehad. Die paar uurtjes dat ze nu open mogen zal ze alleen maar geld gaan kosten in plaats van dat het ze wat oplevert.
noas_1993
25-01-2022 om 20:00
Dat de sauna waar we heen wilde zodra het weer mag ineens kun ''regels'' hebben veranderd
Waar je eerst een dag had waar mensen alleen in badkleding mochten komen hebben ze er nu voor gekozen dat het beide mag.
Heel raar vind ik dat.. (ga zelf liever in badkleding)
Lollypopje
25-01-2022 om 20:03
noas_1993 schreef op 25-01-2022 om 20:00:
Dat de sauna waar we heen wilde zodra het weer mag ineens kun ''regels'' hebben veranderd
Waar je eerst een dag had waar mensen alleen in badkleding mochten komen hebben ze er nu voor gekozen dat het beide mag.
Heel raar vind ik dat.. (ga zelf liever in badkleding)
Maar dan kun jij toch nog steeds in badkleding? Of vind je het ook niet prettig om anderen naakt te zien?
noas_1993
25-01-2022 om 20:25
Lollypopje schreef op 25-01-2022 om 20:03:
[..]
Maar dan kun jij toch nog steeds in badkleding? Of vind je het ook niet prettig om anderen naakt te zien?
Ik hoef het niet perse te zien nee.
Maar is het sowieso niet raar om het zo te doen?
Mensen moeten toch de kans krijgen om er zelf in badkleding naartoe te gaan, maar ook om niet geconfronteerd te worden meet naakte mensen om hun heen
Maar misschien overdrijf ik wel.
Lollypopje
25-01-2022 om 20:30
noas_1993 schreef op 25-01-2022 om 20:25:
[..]
Ik hoef het niet perse te zien nee.
Maar is het sowieso niet raar om het zo te doen?
Mensen moeten toch de kans krijgen om er zelf in badkleding naartoe te gaan, maar ook om niet geconfronteerd te worden meet naakte mensen om hun heen
Maar misschien overdrijf ik wel.
Tja ik ga juist niet naar de badkleding dagen, dus ik heb sowieso geen recht van spreken. Maar wat ik weet van anderen is dat ze vaak vooral hun eigen naaktheid lastig vinden, dus dan maakt het misschien minder uit?
En ik weet niet of bij die sauna de badkleding dagen erg druk waren, maar als dat niet zo was, kan ik me dit besluit wel voorstellen. Er mag niet het maximumcapaciteit aan mensen naar binnen en zo hebben ze dan waarschijnlijk meer zekerheid dat er meer mensen komen. Dat inkomen kunnen ze dan natuurlijk goed gebruiken. Tenzij de badkledingdagen normaliter altijd uitverkocht zijn, dan slaat deze theorie natuurlijk nergens op 
Hinoki
25-01-2022 om 20:48
Poezie schreef op 25-01-2022 om 19:28:
[..]
Wat jammer dat dat gezeik wordt genoemd. Ook deze sectoren hebben heel zwaar te lijden gehad. Die paar uurtjes dat ze nu open mogen zal ze alleen maar geld gaan kosten in plaats van dat het ze wat oplevert.
Dit dus. Echt. Inlevingsvermogen is sommigen volkomen vreemd.
Hinoki
25-01-2022 om 21:00
Eerst was er maar een die onder al haar post haar naam zette. Volkomen lachwekkend, maar goed, als dat je goed doet.
Vandaag ook een aantal andere forummers gezien. Doe gewoon niet zo aanstellerig.
Gr.
Hinoki
(sarcasmemodus)
ProfitableMantis53
25-01-2022 om 21:01
Mama-Inge schreef op 25-01-2022 om 19:02:
[..]
(NOS nieuws in de blog)
Voor die sector is dat inderdaad een dode mus. Voorstellingen en films zijn niet om 10 uur afgelopen. Dus ze kunnen alleen maar vroege voorstellingen doen, waar te weinig mensen op af zullen komen. Dus ze zullen nog steeds niets verdienen met deze maatregelen.
Dolfje
25-01-2022 om 21:01
Hinoki schreef op 25-01-2022 om 21:00:
Eerst was er maar een die onder al haar post haar naam zette. Volkomen lachwekkend, maar goed, als dat je goed doet.
Vandaag ook een aantal andere forummers gezien. Doe gewoon niet zo aanstellerig.
Gr.
Hinoki
(sarcasmemodus)
Eens.
Gr.
Dolfje
Mama-Inge
25-01-2022 om 21:02
Poezie schreef op 25-01-2022 om 19:28:
[..]
Dat zijn niet mijn woorden hoor.
Ik las jouw vraag en had toevallig net gelezen wat de cultuursector er van vond.
En snap helemaal wat jij hier schrijft