Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Waarom krijg ik steeds vaker een robot ipv een klantenservicemedewerker als ik bel? Waardeloos, volgens mij geeft het ding automatisch... ik heb u niet verstaan, wilt u het nummer/datum/naam nog eens herhalen?  Om vervolgens een antwoord te krijgen op een vraag die ik niet heb gesteld   

Beterlaat2021! schreef op 27-10-2023 om 10:30:

Aan de persoon die het gisteravond nodig vond om vuurwerk te gooien vanaf een flat, terwijl ik daar liep met m'n oude hondje. We sprongen beiden een meter in de lucht van schrik. Het is verdorie oktober ja!

Zo irritant! Hier is dat al sinds juli of zo bijna elke avond aan de gang. Word er schijtziek van. Vorige week zaterdag midden in de nacht paar keer wakker van geschrokken en ik slaap met oordoppen.

Netherfield schreef op 27-10-2023 om 10:38:

Aan mijn moeder: “Je hebt niks van je laten horen deze week. Je zus heeft ook niet gebeld. Toen je zus de kinderen klein had en ze veel voor haar schoonouders moesten zorgen (hoogbejaard terwijl mijn ouders nog volop aan het werk waren), kwamen ze bijna nooit bij ons, wel heel vaak bij hun. Je broer komt ook nooit. Hij belt ook niet. Het is maar goed dat ik geen zorg nodig heb want jij en je zus hebben nooit tijd voor mij. (Zwager gaat altijd met haar mee naar het ziekenhuis). Op zondag zit ik hier de hele dag alleen. Je zus vraagt ook nooit of ik eens thee kom drinken.”

Zucht. Toen broer en zus de kinderen klein hadden kwamen mijn ouders alleen met verjaardagen. Ze hadden een melkveebedrijf dus langskomen kon alleen op zondagmiddag om 15:00 zo ongeveer. Ze belt zelf ook nooit. Je kan ook zelf zeggen kan ik thee komen drinken. Ik regel alle dingen met instanties/je tv/je Ipad voor je. Ik kom toch elke maand wel een keer langs en als we elk weekend dingen hebben, dan kom ik op een avond met de kinderen. Soms ben ik er zo klaar mee.

Jeetje wat naar en ondankbaar. Op één of andere manier bedenken die ouderen niet dat ze ook zelf even kunnen bellen. Als je toch naast je telefoon zit te wachten, kun je ‘m ook oppakken hoor, denk ik dan. Maar zo’n verwijt blijft toch hangen, af laten glijden is nog een hele kunst. Ik vind in ieder geval dat je een goede dochter bent. 

Beterlaat2021! schreef op 27-10-2023 om 10:30:

Aan de persoon die het gisteravond nodig vond om vuurwerk te gooien vanaf een flat, terwijl ik daar liep met m'n oude hondje. We sprongen beiden een meter in de lucht van schrik. Het is verdorie oktober ja!

Ja, rot hé. Mijn hondje is ook al,wat avonden bang geweest, omdat ze laat ineens vuurwerk gaan afsteken.

Hier wordt er eigenlijk het hele jaar door vuurwerk afgestoken. Vaak ook als mensen een feest geven of bij 'belangrijke' voetbalwedstrijden van de amateurs.

watertoren schreef op 27-10-2023 om 12:55:

Hier wordt er eigenlijk het hele jaar door vuurwerk afgestoken. Vaak ook als mensen een feest geven of bij 'belangrijke' voetbalwedstrijden van de amateurs.

Hier ook. Bij elk privéfeestje/kampioenschap/festival/kermis hoort tegenwoordig vuurwerk blijkbaar. Ik vind het waardeloos. 

_Audrey schreef op 27-10-2023 om 13:31:

[..]

Ik vind het waardeloos.

Ik ook al kan ik het me bij een evenement oid nog wel voorstellen maar gewoon dat knal vuurwerk wat die irritante jong afsteken haar ik echt.

Binnenstebuiten komt niet vanavond. Waarom niet? Omdat die stomme sport weer eens belangrijker is.  Schaatsen deze keer

Dolfje schreef op 27-10-2023 om 15:17:

[..]

Ik ook al kan ik het me bij een evenement oid nog wel voorstellen maar gewoon dat knal vuurwerk wat die irritante jong afsteken haar ik echt.

Ja, dat is nog het ergste. Dat valt hier nu nog mee, maar binnenkort kun je weer niet fatsoenlijk over straat door dat asociale geknal. 

Herfstappeltaart schreef op 27-10-2023 om 15:34:

Binnenstebuiten komt niet vanavond. Waarom niet? Omdat die stomme sport weer eens belangrijker is. Schaatsen deze keer

Irritant he! Doe dat lekker op 1 van de vele sportzenders die er zijn.

Gister uitvaart gehad van vader van een vriendin. Ze werd net na de uitvaart onwel en is met een ambulance naar het ziekenhuis vertrokken. Alles wijst op stress maar was enorm schrikken en ze is zooo verdrietig dat ze een deel van de uitvaart gemist heeft.. Kan je nooit meer inhalen. Hoop echt dat er nu wat rust komt, zoveel voor haar kiezen gehad de afgelopen jaren. 

Koettie schreef op 27-10-2023 om 17:26:

Gister uitvaart gehad van vader van een vriendin. Ze werd net na de uitvaart onwel en is met een ambulance naar het ziekenhuis vertrokken. Alles wijst op stress maar was enorm schrikken en ze is zooo verdrietig dat ze een deel van de uitvaart gemist heeft.. Kan je nooit meer inhalen. Hoop echt dat er nu wat rust komt, zoveel voor haar kiezen gehad de afgelopen jaren.

Past misschien beter in het ‘verdrietig’ topic? 
sterkte voor je vriendin. 

Ik val in herhaling en ga dat volgens buienradar komende week nog veel vaker doen, maar: regen, regen, regen, regen!!!!
Boodschappen op de fiets, wandelingetje etc. is allemaal niet te doen als je niet zeiknat thuis wilt komen.
M’n huis voelt vochtig en kil, de was droogt niet…. 😡

Loulou39 schreef op 27-10-2023 om 17:50:

Ik val in herhaling en ga dat volgens buienradar komende week nog veel vaker doen, maar: regen, regen, regen, regen!!!!
Boodschappen op de fiets, wandelingetje etc. is allemaal niet te doen als je niet zeiknat thuis wilt komen.
M’n huis voelt vochtig en kil, de was droogt niet…. 😡

Ik weet niet waar je woont maar ik ben deze week elke dag minstens 4 uur buiten geweest zonder ook maar spatje regen.  

Dorestad schreef op 27-10-2023 om 18:21:

[..]

Ik weet niet waar je woont maar ik ben deze week elke dag minstens 4 uur buiten geweest zonder ook maar spatje regen.

O wat heerlijk! 
Ik woon in de Randstad, oostelijk, en elke keer als ik dacht “het is droog, even boodschappen doen”, dan was dat een half uurtje en begon het weer te regenen als ik m’n jas aantrok.

Overigens heb ik afgelopen week ook wel meer dan twee uur droog buiten gelopen per keer, maar het grootste gedeelte van de week was regen en vandaag bijna de hele dag.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.