Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Aan kind die meent alles zelf te bepalen en dan ook gelijk handeld zonder te vragen of er iets kan of mag

Yumi schreef op 12-10-2023 om 17:35:

Even griepprik halen dacht ik, stond er een rij de halvestraat door en ook binnen ging het verder. Belachelijk uur wachten, met ik weet niet hoeveel mensen dicht tegen elkaar. Je gaat om iets te voorkomen, en volgende week de nieuwe afleveringen van Heel Holland hoest Ontzettend slecht geregeld! 

Die mensen kunnen toch zelf wel het verstand hebben om afstand te houden? Moet dat geregeld worden? Bij onze bakker staat nog steeds iedereen een eind van elkaar vandaan in de rij hoor.

Herfstappeltaart schreef op 12-10-2023 om 19:44:

[..]

Die mensen kunnen toch zelf wel het verstand hebben om afstand te houden? Moet dat geregeld worden? Bij onze bakker staat nog steeds iedereen een eind van elkaar vandaan in de rij hoor.

Dit ja. 

"The regulars" wijzen nieuwkomers er ook op als ze te dichtbij gaan staan.  De winkel waarvan de hele pui open kan, links in, rechts uit.  Is het ook gelijk duidelijk wie er aan de beurt is😉. 

[..]

O echt? Dat maak ik nooit meer mee. Ik had laatst een feestje op mijn werk en daar was het zo druk dat ik alleen erbij kon als iemand me met een schoenlepel ertussen zou frunniken. Ik heb bedankt voor dat feestje, dat wel 

[..]

Inderdaad. Sinds corona houd ik wat meer afstand in winkels etc. 

Broodjebrie schreef op 12-10-2023 om 19:53:

[..]

Ik wil dat ook altijd maar dan staat er weer iemand in je nek te hijgen in de rij bij de kassa. Waarom? Het gaat echt niet sneller als je hutje mutje staat. Maar dat heb ik nooit gesnapt.

Broodjebrie schreef op 12-10-2023 om 19:53:

[..]

Ik ook 

[..]

Ik weet niet waar jij woont maar afstand houden is hier helaas verleden tijd, en in dit geval ook niet mogelijk. Overigens denk ik dat bij jullie bakker geen ellenlange rij staat, dus dan kan je elkaar aanspreken.

Stoep buiten 5 tegels breed, 2 naast elkaar zodat andere er ook nog langs konden. De rij buiten ongeveer 80 meter vanaf de kruising. Praktijk zit in een oud herenhuis, lange smalle gang en trap daar sta je achter elkaar tegen de muur(ook op de trap)... om mensen die klaar zijn door te laten, 2 verdiepingen naar boven en weer terug Er is een lift voor slecht ter been, maar ook dan zal je eerst het langste deel vanaf buiten door die lange smalle gang moeten afleggen. Dit is de eerste keer dat ze het hier de griepprik geven, voor mij de laatste want ik ga dit niet meer doen!

Afstand wordt er nergens meer gehouden. Laatst in Oostenrijk ook met 60 man opgehokt in een kabelbaan. Behalve dat ik er persoonlijk een hekel aan heb zoveel mensen op klein oppervlak heb ik werkelijk geen moment meer aan corona gedacht.

Loulou39 schreef op 12-10-2023 om 16:56:

[..]

Makkelijke schoenen aan, pumps mee?
Moet je wel een grote tas meenemen 🤔

Uiteindelijk een jurk met enkellaarsjes gecombineerd.  Was wel verstandig met natte keitjes zeker na een paar glazen wijn .

Mijn buurvrouw laat zich vannacht thuisbrengen, en zolang ze napraten ( meestal wel drie kwartier)wordt de stilstaande, stationair draaiende auto met de autolichten nog aan op de flat gericht . Gevolg ik kan niet slapen van dat felle licht .

Daar zou ik, als  het weer dag is, gewoon eens een praatje over maken met mijn buurvrouw, Treurniet.

Treurniet schreef op 12-10-2023 om 23:52:

Mijn buurvrouw laat zich vannacht thuisbrengen, en zolang ze napraten ( meestal wel drie kwartier)wordt de stilstaande, stationair draaiende auto met de autolichten nog aan op de flat gericht . Gevolg ik kan niet slapen van dat felle licht .

Oh dat is irritant.  Kun je haar erop aanspreken?

Snipverkouden en een verstopte neus 
Waardoor ik heel slecht geslapen heb

Mama-Inge schreef op 14-10-2023 om 07:26:

Snipverkouden en een verstopte neus
Waardoor ik heel slecht geslapen heb

Oh, dat is irritant. Beterschap!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.