Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Ik erger me eraan dat ik de laatste tijd niet rustig kan gaan slapen. Ben nog teveel "aan" om te gaan slapen, terwijl ik wel moe ben.
Heb niet bijzonder veel stress, maar mijn lijf / hoofd wil niet meewerken. Baal ervan.
Ben met vriendlief op vakantie geweest, dat was zalig slapen samen. Nu een week thuis en mis het om samen te zijn en te slapen. Erger me daar weer aan, want voel me veel prettiger als ik me minder afhankelijk voel. 
Ergens heeft het fulltime samenzijn met vriend iets getriggerd waardoor ik me nu onrustig voel. 
Fijn dat het zo goed klikt samen, maar dit is ook weer niet de bedoeling.

Het oud papier wordt sinds kort op vrijdag opgehaald ipv woensdag. En ze kwamen altijd pas na 9 uur. Gisteravond regende het en dan mag je het niet buiten zetten. En nu zijn ze al om half acht geweest. Hoop buren stonden dus net buiten met hun dozen. 

Ik wil de tijd vooruit kunnen spoelen naar het einde van deze schoolvakantie.

Aan man. Die zich aan alles en iedereen stoort. Lijkt wel of hij last heeft van z'n hormonen ipv ik. Vreselijk. 

Netherfield schreef op 27-07-2023 om 22:27:

[..]

Ik zie vaak zo’n dicht oranje reddingsbootje achterop een schip, die hangt schuin naar beneden aan een schip. Oefenen jullie daar ook mee? Bij deze brand gok ik dat ze de reddingsboot door het vuur niet meer konden gebruiken en daarom moesten springen. 40 meter… zo eng!

ja zo'n ding hebben wij ook, Free Fall Boat, wij oefenen daar elke maand mee. Maar vallen niet echt. Gaat de boel kapot. Wat ik zag op die auto boot hadden ze daar nog een ouder systeem met strijkbare reddingsboot. 

Wat oefenen jullie dan Zeefietser? Ontruimen en allemaal in de Free fall boat? 
Ik vraag me af waar dat dan hier misgegaan is. Brand aan de verkeerde kant van het schip en niet voldoende tijd om de redddingsboot klaar te maken? Ik mag eigenlijk hopen dat dit ongeluk dan gevolgen gaat hebben voor de veiligheidsprocedures. Het lijkt me echt een verschrikkelijke keuze tussen je van 40 meter hoogte te pletter laten vallen of levend verbranden.

Dolfje schreef op 28-07-2023 om 08:46:

Het oud papier wordt sinds kort op vrijdag opgehaald ipv woensdag. En ze kwamen altijd pas na 9 uur. Gisteravond regende het en dan mag je het niet buiten zetten. En nu zijn ze al om half acht geweest. Hoop buren stonden dus net buiten met hun dozen.

Wat raar.
Wat nou als het 's ochtends met bakken uit de hemel komt, mag het dan ook niet naar buiten?

Dees! schreef op 28-07-2023 om 10:17:

Wat oefenen jullie dan Zeefietser? Ontruimen en allemaal in de Free fall boat?
Ik vraag me af waar dat dan hier misgegaan is. Brand aan de verkeerde kant van het schip en niet voldoende tijd om de redddingsboot klaar te maken? Ik mag eigenlijk hopen dat dit ongeluk dan gevolgen gaat hebben voor de veiligheidsprocedures. Het lijkt me echt een verschrikkelijke keuze tussen je van 40 meter hoogte te pletter laten vallen of levend verbranden.

Dat heet musteren, tich oefeningen die we doen. Brand, FFB, Man Overboard, Emergency Steering and nog wat meer. De belangrijkste zijn de 1e 3. Boot waar ik op vaar is niet zo hoog, 5 mtr van dek naar het water. Dus springen geen probleem.

Kan er meer over vertellen maar dan wordt het een lang verhaal. In ieder geval FFB, moet 1x in de 3 maand in het water. En dan is de oefening, alarm, iedereen verzamelen en dan de dingen die volgens de musterlijst zijn en go. 

Aan man die elke klus die gedaan moet worden jaren vooruit schuift 

Als het zolang duurt met het afkoelen van die maaltijdsoep ga ik eerst aan de chocola.

noas_1993 schreef op 28-07-2023 om 10:57:

[..]

Wat raar.
Wat nou als het 's ochtends met bakken uit de hemel komt, mag het dan ook niet naar buiten?

Geen idee eigenlijk 

TanSwallow86

TanSwallow86

28-07-2023 om 17:41

ik heb een grote blauwe plek op mijn arm van de naald van de sedatie die ik afgelopen woensdag heb gehad. Ik had een gastroscopie 

HarleyQuin schreef op 28-07-2023 om 17:41:

ik heb een grote blauwe plek op mijn arm van de naald van de sedatie die ik afgelopen woensdag heb gehad. Ik had een gastroscopie

Wat naar HarleyQuin, ik voel met je mee. Weet hoe het is, 2 weken geleden een gastroscopie gehad viel me deze keer tegen.... Heb je de uitslag al binnen?

Week 1 van schoolvakantie voorbij, nog 5 te gaan..

Vervelend Harley.

Treurniet schreef op 28-07-2023 om 17:48:

Week 1 van schoolvakantie voorbij, nog 5 te gaan..

Doe je naam eer aan en treur er niet om. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.