Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Volgens buienradar zou de gevoelstemperatuur hier 25 graden zijn, maar volgens mij is dat een typefout want ik ben naar binnen gegaan omdat ik het echt veel te fris vond. Terwijl ik bij 25 graden juist naar binnen ga omdat het me te warm is

Auwereel schreef op 30-06-2023 om 12:29:

[..]

Mijn broer is die muggenhoop te lijf gegaan met de stofzuiger, op de één of andere manier reageerden ze vrij langzaam, dus werden er lekker veel opgezogen.

Ik lag als kind in bed met een "muskietennet" gemaakt van het gaas van de bruidsluier van mijn moeder (zei ze, of misschien bedoelde ze wel, "net zoals een bruidsluier", aan de andere kant, ze was wel van hergebruik als het kon).

Misschien muggengaas over de ventilatieroosters aanbrengen?

Ach waarom niet, het ziet er ook nog mooi uit. 

Goed idee, om er muggengaas op aan te brengen ga ik naar kijken. En zo verandert de ergernis naar blijdschap en zit ik in het verkeerde topic 

Yumi schreef op 30-06-2023 om 10:05:

Snap er niets van, nou heb ik schandalig dure horren laten plaatsen en dan zitten er toch muggen binnen. Samen met het nieuwsbericht dat er steeds meer muggen oprukken, die ziektes overbrengen raak ik aardig gestrest

Bij mij komen ze meestal door de voordeur binnen. Staat soms iets te lang open als ik bv voor planten water geef.

Van die mensen die zeggen geen weekend te hebben omdat ze altijd weekend hebben. 
Maar in plaats van altijd blij, zijn ze dan altijd chagrijnig. 
Misschien kunnen ze iets gaan doen…? 

En dat ik verschillende mensen beloofd had een foto te sturen van iets. Maar ik ben op het moment suprême vergeten foto’s te maken. 

Geen kaartjes kunnen krijgen voor de (try out) show van Jochem Myjer ☹ Heel lang in de online wachtrij gestaan, voor niks! 

Oh en man zou vanavond na zijn werk nog naar een feestje van een vriend van hem gaan. Omdat het maar eventjes zou zijn en we ook geen oppas hebben, zou ik thuisblijven (dat vond ik totaal niet erg 😁). Nu appt hij ineens dat hij onverwachts vroeg klaar is en zo al naar huis komt! En ik dus 'mooi' mee kan.. 🙄

SuzyQFive schreef op 29-06-2023 om 00:01:

Al een paar jaar willen de kinderen graag een dagje naar Amsterdam en dan in ieder geval naar het Anne Frankhuis.
We gaan in Augustus en ik kon nog net een paar kaarten kopen voor in de week dat we daar enigszins in de buurt zijn… tm 3 augustus is alles uitverkocht. Maar goed, uiteindelijk op een andere dag dan gepland toch gelukt. Vind het zo jammer dat je dit soort dingen dus niet meer lekker spontaan kan doen.

idd sprak er laatst nog met een vriendin over, door al die toeristen en corona is de lol er vanaf 

mijn ergenis, had 2 nieuwe zonnebrillen bestelt, maar kan ze gaan meteen weer terug staan me allebei niet

wist wel dat online tricky zou zijn maar alsnog baal flink 

Rogue schreef op 30-06-2023 om 23:13:

[..]

idd sprak er laatst nog met een vriendin over, door al die toeristen en corona is de lol er vanaf

mijn ergenis, had 2 nieuwe zonnebrillen bestelt, maar kan ze gaan meteen weer terug staan me allebei niet

wist wel dat online tricky zou zijn maar alsnog baal flink

Als ik brillen online bestel dan doe ik dat op een site waar je een foto van jezelf kan uploaden en op die manier brillen kan passen. Brillen24.nl bijvoorbeeld. Je moet dan ook je pupil aangeven ed en dan wordt ie mooi passend geleverd. 

Tuinfluiter schreef op 30-06-2023 om 16:24:

[..]

Bij mij komen ze meestal door de voordeur binnen. Staat soms iets te lang open als ik bv voor planten water geef.

Ga daar ook meer opletten want betrapte mezelf gisteren ook, toen ik "even" de hordeur open liet staan 

Yumi schreef op 30-06-2023 om 11:39:

[..]

Ohh wat erg.

Ik weet dat het door stilstaand water kan komen, de afwatering van het balkon is niet goed, maar daar kon de woningstichting niets aan doen. Verder schijnen ze ook door de ventilatieroosters te kunnen komen, en die kunnen niet volledig dicht vanwege centraal ventilatiesysteem. Tijd voor zoiets?

OIP.dZWNr5tZ62wWU1xmZHpJwQHaH5?w=181&h=193&c=7&r=0&o=5&dpr=1.7&pid=1.7

Misschien een stuk oude panty over het ventilatorrooster heentrekken? 

Dat er allemaal voorstellen komen van hoe ik mijn verjaardag kan vieren maar ehm… het is MIJN verjaardag. 
En ik houd heus wel rekening met ieders middagslaapjes en mankementen en invalidetoiletten en dieetwensen. 
Verder erger ik me aan een soort collectieve chagrijnigheid als het een keertje regent. Het ruikt lekker, het gras is meteen weer groen… wees blij!! 

Damoontje schreef op 01-07-2023 om 10:52:

Dat er allemaal voorstellen komen van hoe ik mijn verjaardag kan vieren maar ehm… het is MIJN verjaardag.
En ik houd heus wel rekening met ieders middagslaapjes en mankementen en invalidetoiletten en dieetwensen.
Verder erger ik me aan een soort collectieve chagrijnigheid als het een keertje regent. Het ruikt lekker, het gras is meteen weer groen… wees blij!!

Oh zo herkenbaar wat betreft je verjaardag! Dat is dus de reden dat ik het niet echt meer groots vier. Ik ben binnenkort ook jarig en ik werk die dag gewoon. Er komen wel wat mensen maar gewoon verspreid over meerdere dagen. Ze doen het er maar mee, het is mijn keuze toch?

SuzyQFive schreef op 30-06-2023 om 07:38:

Onrustig geslapen… Mijn vriend heeft eindelijk, na 17 jaar ingeschreven gestaan bij de wbv, een fijn huis met voldoende slaapkamers voor zijn kinderen toegewezen gekregen.

Gaat zijn ex moeilijk doen. Voor zijn ex is het dan ipv 4,5km dan 9km rijden. Ik denk dan: lekker laten! Maar nu gaat vriend dus twijfelen of ie uberhaupt wel moet gaan verhuizen 🤦🏼‍♀️. Heb ik daar in dat nieuwe huis, met al mijn beperkingen, al twee dagen lopen klussen, laat ie zich wéér door dat mens dicteren… Terwijl de kinderen bij mijn vriend wonen en er alleen een omgangsregeling is voor moeder. Het zou dus enkel gaan om 2x in de 14 dagen iets verder rijden (ze doet alles met de auto).
Ik heb heel veel meer pijn door het klussen, maar dat was voor een goed doel. Nu heb ik doelloze pijn en dat is nog pijnlijker…

Dus ik erger me aan die ex, maar nog meer aan mijn ruggengraatloze vriend, dat zachte ei.

Even off topic, maar kan hij dan niet aanbieden de kinderen te brengen en halen? Hoeft zijn ex niet te rijden. En toch verhuizen natuurlijk. 

Dat het weer weekend is en mijn kat ziek

We eten vanavond Kofta, heerlijk!
Wat alleen een ergernis is dat mijn moeder bij dat soort gerechten altijd tomaten toevoegt.
Dat wordt meestal zo papperig, bah!

Morgen de verjaardag van mijn zus. De verhouding met haar kostte altijd al energie, maar bleef redelijk. Nu heeft ze laatst een heel naar en jaloers appje gestuurd, gewoon gemeen. Heb zo geen zin in die verjaardag. 
Een smoes verzinnen is doorzichtig en niet gaan gaat echt nog heel veel meer gedoe opleveren, dat wil ik mijn ouders niet aan doen.
Maar erger me nu al aan de energie die het kost.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.