Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

13-11-2022 om 19:56

Aan mijn lijf. En ik mag niet mopperen, want vorige week positief getest, maar vandaag een rondje gelopen en ik hou het gewoon niet vol. Het zweet breekt me uit, ik snak naar adem. Morgen maar even overleg op het werk. 

Friezinnetje schreef op 13-11-2022 om 19:56:

Aan mijn lijf. En ik mag niet mopperen, want vorige week positief getest, maar vandaag een rondje gelopen en ik hou het gewoon niet vol. Het zweet breekt me uit, ik snak naar adem. Morgen maar even overleg op het werk.

Wat rot! Beterschap.

Friezinnetje schreef op 13-11-2022 om 19:56:

Ah wat vervelend, zo'n nasleep! Hopelijk van korte duur  

Mijn ergernis, misschien een stomme want ik kijk het zelf    Maar ik ben Kopen zonder kijken België (blind gekocht) aan het terugkijken.. En ik erger me echt aan alle idiote wensen/verwachtingen wat ze hebben en toch echt wat verwend gedrag..

Aan die gluiperd van een Gideon van Meijeren.

Herfstappeltaart schreef op 14-11-2022 om 14:48:

Aan die gluiperd van een Gideon van Meijeren.

Ik ook, maar dat is niet voorbehouden aan vandaag 

Cookielover schreef op 14-11-2022 om 14:51:

[..]

Ik ook, maar dat is niet voorbehouden aan vandaag

Nee klopt maar vandaag gaf weer een trigger 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

14-11-2022 om 15:18

Ik ergerde me zaterdagavond aan 2 restaurants in Kleve-Duitsland. Ik woon vrij dichtbij Duitsland. Vriend en ik hebben 1 avond in de week, meestal zaterdag, een soort datenight waarin we met zn tweeen iets leuks gaan doen en we wilden daar dus wat gaan eten. In 2 tenten werden we zonder pardon weer weggestuurd met de boodschap dat ze vol zaten. (Wat ze niet waren want er waren zat tafels vrij)
Vriend is Grieks en zo ziet ie er ook uit en hij spreekt geen Duits en ik ook niet.  Ik weet natuurlijk niet zeker of het feit dat we beiden niet Duits zijn zeker de rede was dat we zonder pardon weggestuurd werden maar ik heb meer verhalen gehoord dat ze in Duitsland niet zo dol zijn op eehh, niet Duitsers zeg maar. Dat zou dus gewoon discriminatie zijn... (Ik heb spijt dat ik ze geen grote bek gaf maar goed dat is achteraf)

Oeh, ik kom nog weleens in Kleve en eet er ook. Ik zie er zelf ook niet bepaald Noord-Europees uit, maar dit is me nooit overkomen. Ik vraag me af welke restaurants het waren. Wel was ik zelf laatst in een restaurant waar het personeel niet al te vriendelijk was, in een ander restaurant was het wel supervriendelijk. 

Ook al waren die tafels leeg, misschien zijn ze wel gereserveerd. Maar het is dan fijner dat ze gewoon zeggen; de lege tafels zijn helaas reeds gereserveerd. Dan is het gewoon duidelijk.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

14-11-2022 om 15:56

Gelsomina schreef op 14-11-2022 om 15:24:

Oeh, ik kom nog weleens in Kleve en eet er ook. Ik zie er zelf ook niet bepaald Noord-Europees uit, maar dit is me nooit overkomen. Ik vraag me af welke restaurants het waren. Wel was ik zelf laatst in een restaurant waar het personeel niet al te vriendelijk was, in een ander restaurant was het wel supervriendelijk.

Mij ook niet, ik was erg verbaasd. Kan idd dat er tafels gereserveerd waren hoor, daar dacht ik ook wel aan... En dan kunnen ze nog zeggen dat we tot 20u of zo kunnen eten. (Dat zou geen probleem zijn, we hoefden geen 4 gangendiner..)
Het gekke was dat het 3e meer een internationale tent was, die vergeleken met de eerste twee propvol zat maar toch maakten ze plek voor ons, tot 20u maar dat was geen probleem.

Het 1e was eenvoudig met burgers e.d., net buiten het centrum en het andere was in het centrum. Ik weet geen namen maar het zag er oud en boers uit qua stijl. (Sorry ik weet echt niet hoe ik het anders moet omschrijven...)

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

14-11-2022 om 16:07

Ik had gister trouwens ook nog een ergenis, vriend en ik waren in Utrecht. Niet dat we er daarvoor waren ;-maar er was toevallig een Sinterklaasintocht en we gingen uiteraard ook even kijken. Hoor ik een ouder tegen een kind zeggen 'kijk een pieten-boot', waarop dat meisje zegt 'Nou dat zijn toch geen pieten'? Echt ik snap dat sommige mensen zich gediscrimineerd voelen maar dit is nou dus het gevolg van die stomme pietendiscussie en dat er dingen aangepast worden maar dat de groep waar het bij dit feest om draait, namelijk de kinderen, er geen zak van snappen. Nogmaals discriminatie is super erg en ik snap het maar op deze manier help je een leuk kinderfeest wel naar de maan en of dat nou de bedoeling is, ik weet het niet... 

Aan de andere kant, als je het nu inzet, dan weet de volgende generatie niet beter meer. Dan zijn de roetveeg-, regenboog-, niet gekleurde pieten gewoon normaal. Verandering kost nu eenmaal tijd en ik vind zelf aangepaste pieten veel leuker dan helemaal geen pieten meer.

Maar het is natuurlijk wel jammer voor de groep die net tussen het oude en het nieuwe vallen.

Waar ik mij wel aan stoor is dat er zoveel heisa om Sinterklaas wordt gemaakt. Het lijkt mij gewoon heel verwarrend dat hij op zoveel plekken aanwezig is. Of misschien valt dat wel mee, maar ik heb geen kinderen, dus weet het niet uit de praktijk...

Ik erger me aan kind dat niks uitvreet qua huiswerk, aan bende in huis, aan dat ik mijn bed nog niet verschoond heb, aan dat ik moet koken. Nou ja, zo’n dag dus. 

Phoebe1982 schreef op 14-11-2022 om 16:07:

Ik had gister trouwens ook nog een ergenis, vriend en ik waren in Utrecht. Niet dat we er daarvoor waren ;-maar er was toevallig een Sinterklaasintocht en we KNIP

Volgens de huisregels mag dit niet:

2.12 Het is niet toegestaan om te discussiëren over Zwarte Piet.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

14-11-2022 om 17:30

Rondstruiner schreef op 14-11-2022 om 16:23:

[..]

Volgens de huisregels mag dit niet:

2.12 Het is niet toegestaan om te discussiëren over Zwarte Piet.

Oww oops, snorry 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.