Huiskamer
Elmie
06-11-2022 om 13:39
Bakblik schreef op 06-11-2022 om 12:33:
[..]
Discussie kan snel klaar zijn: Kleed je kind niet warmer dan jezelf. Dus als man een winterjas niet nodig vindt voor zichzelf dan is winterjas ook niet nodig voor je kind.
Ligt er wel een klein beetje aan hoe oud kind is. In de wandelwagen, onder een dekbedje een zo'n dekzeiltje goed beschermd tegen de wind door de kap is een echte winterjas voor een baby van 3 maanden niet nodig maar voor jezelf misschien wel.
Het punt is dat ik een dikkere jas al nodig vind voor mezelf en man niet. Maar zo warm is het niet en als kind eventueel ziek word, kan ik ervoor zorgen 😬
En zoon is trouwens 7 😁
Bakblik
06-11-2022 om 13:52
Elmie schreef op 06-11-2022 om 13:39:
[..]
Het punt is dat ik een dikkere jas al nodig vind voor mezelf en man niet. Maar zo warm is het niet en als kind eventueel ziek word, kan ik ervoor zorgen 😬
En zoon is trouwens 7 😁
Zoon kan dan ook al zelf aangeven of hij het koud heeft of niet.
Ik heb de kinderen altijd zelf een stem gegeven in keuze voor warmer of koeler kleden. Echt dat kunnen ze. Mijn dochter kon nog niet echt praten maar wel aangeven of ze haar vest aan wilde.
Overigens worden ze van alleen te koel gekleed niet ziek. Pas als ze al iets bij zich dragen van virus of zoiets kan kou ze net over de drempel helpen om ziek te worden.
Treurniet
06-11-2022 om 14:26
Bakblik schreef op 06-11-2022 om 13:52:
[..]
Zoon kan dan ook al zelf aangeven of hij het koud heeft of niet.
Ik heb de kinderen altijd zelf een stem gegeven in keuze voor warmer of koeler kleden. Echt dat kunnen ze. Mijn dochter kon nog niet echt praten maar wel aangeven of ze haar vest aan wilde.
Overigens worden ze van alleen te koel gekleed niet ziek. Pas als ze al iets bij zich dragen van virus of zoiets kan kou ze net over de drempel helpen om ziek te worden.
Precies dat.
Ik moest van mijn moeder ook altijd van die warme winterjassen aan, terwijl ik het al gauw te warm heb.
Elmie
06-11-2022 om 14:26
Ja dat is wel zo dat ze het zelf kunnen inschatten. En de weerstand kan omlaag gaan inderdaad.
Ik vraag het hem net zelf en hij vond de winterjas wel lekker warm zegt hij. Maar dank je voor de eye-opener om het hem zelf ook te vragen 😊
Al is een tussenjas kopen dan handig omdat een zomerjas dan misschien weer wat fris is.
Bakblik
06-11-2022 om 17:01
Treurniet schreef op 06-11-2022 om 14:26:
[..]
Precies dat.
Ik moest van mijn moeder ook altijd van die warme winterjassen aan, terwijl ik het al gauw te warm heb.
Hier fietsten de pubers naar school altijd in hun softshell met fleecevoering in de winter. Wel handschoenen erbij maar verder warm zat.
Mama-Inge
06-11-2022 om 20:55
niet echt vandaag.
Maar hoorde van de week dat schoonzus jaloers op ons is.
En dat vind ik zo krom (en ik erger me er ook behoorlijk aan)
Ze heeft een schat van een man, kinderen, koophuis op een leuke plek met heel veel ruimte, verschillende dieren in en om huis.
Werken beide 40 uur en alles heeft ze zelf voor gekozen
Wij hebben het niet breed en mijn man is afgekeurd
En dat steekt haar, dat hij niet werkt en wij daardoor recht hebben op bepaalde potjes
Ik snap dat niet.
De situatie waar wij in zitten is verre van ideaal.
En ik had het ook graag anders gezien.
Maar om daar nou jaloers op te zijn??
FaithfulDuck87
06-11-2022 om 20:57
oh wat vreemd, Mama-Inge. Dat is toch niet iets om jaloers op te zijn? Denk dat jij graag met haar geruild had?
Mama-Inge
06-11-2022 om 21:07
Friezinnetje schreef op 06-11-2022 om 20:57:
oh wat vreemd, Mama-Inge. Dat is toch niet iets om jaloers op te zijn? Denk dat jij graag met haar geruild had?
Ja hoor, ze hebben het prima en zou wat dat betreft zo willen ruilen
Mischa83
06-11-2022 om 22:09
watertoren schreef op 06-11-2022 om 00:40:
Ik word schijtziek van mannen die iets met mij willen. Mijn man is overleden en dat wordt in januari 7 jaar. Ik wil helemaal geen nieuwe relatie meer. Mannen bellen mij op om af te spreken maar ik heb daar geen zin in. Nu is er een man die vroeger bij mij in de straat heeft gewoond en zijn vriendin is overleden. Hij belde 2 weken geleden 's avonds ineens bij me aan en ik kreeg hem bijna de deur niet uit. Sindsdien belt hij mij telkens om af te spreken maar ik heb geen zin in hem! Hij zegt van ik ben maar alleen en jij bent alleen, dan kunnen we toch gezelschap hebben aan elkaar en leuke dingen doen samen zoals uit eten gaan. Hij wilde die avond weer naar mij komen maar ik heb gezegd dat ik daar geen zin in heb. Toen zei hij en toch wil ik je zien. Dat kom ik woensdagavond wel naar de voetbalclub waar ik achter de bar werk. En ja hoor, ik begin om half 7 en om 8 uur was hij er. Ik heb nogmaals uit gelegd dat ik niet zit te wachten op mannelijk gezelschap. Ik ben alleen maar verre van eenzaam. Ik voel me niet op mijn gemak en heb het gevoel dat ik gestalkt word.
Ohh wat vervelend! Heb je het idee dat hij na jouw uitleg de boodschap wel begrepen heeft? Hoop t wel!
Mischa83
06-11-2022 om 22:11
Mama-Inge schreef op 06-11-2022 om 20:55:
niet echt vandaag.
Ze heeft een schat van een man, kinderen, koophuis op een leuke plek met heel veel ruimte, verschillende dieren in en om huis.
En dat steekt haar, dat hij niet werkt en wij daardoor recht hebben op bepaalde potjes
Ik snap dat niet.
Nou wat lelijk zeg! Moeilijk te begrijpen hè, dat sommige mensen alles hebben maar in hun hoofd toch zo arm zijn!
Treurniet
06-11-2022 om 22:14
Mama-Inge schreef op 06-11-2022 om 20:55:
niet echt vandaag.
Ik snap dat niet.
Schoonzus weet blijkbaar niet dat gezondheid de grootste rijkdom is voor ieder mens.
watertoren
06-11-2022 om 22:39
Mischa83 schreef op 06-11-2022 om 22:09:
[..]
Ohh wat vervelend! Heb je het idee dat hij na jouw uitleg de boodschap wel begrepen heeft? Hoop t wel!
Ik heb dit weekend gelukkig niks van hem gehoord of gezien.
watertoren
06-11-2022 om 23:26
Friezinnetje schreef op 06-11-2022 om 23:05:
ik schrok van de prijs van een doosje strepsils € 8,99!!!
Wel goed spul vind ik. Ik heb het altijd in huis en moet eigenlijk even kijken naar de houdbaarheidsdatum. Ik heb wel eens dat ik slik en mijn keel zeer doet maar na 1 strepsil is het altijd over.
Mama-Inge
07-11-2022 om 06:45
Treurniet schreef op 06-11-2022 om 22:14:
[..]
Schoonzus weet blijkbaar niet dat gezondheid de grootste rijkdom is voor ieder mens.
Ze is zelf ook niet 100 procent gezond. Maar heeft er zelf wel voor gekozen om 40 uur te gaan werken en dat hoefde absoluut niet. Haar man heeft een prima baan en inkomen. En zo heeft ze wel meer dingen waarvan ik denk, laat dat dan of doe dat anders. Maar goed het is hun leven en ze zoeken het maar mooi uit