Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Treurniet schreef op 14-09-2022 om 09:48:

[..]

L lysine gebruiken, dan komen ze niet weer.

Ik erger me eraan dat ik dacht een leuk boek in huis te hebben. Helemaal op verheugd. Blijkt dat ik hem al gelezen heb

Was het een leuk boek?

JtM

JtM

14-09-2022 om 11:16 Topicstarter

[..]

Heb ik geprobeerd maar ik krijg die pillen niet weg (zelfs niet als ze al doormidden zijn) zó groot. 

[..]

Ik erger me eraan dat ik dacht een leuk boek in huis te hebben. Helemaal op verheugd. Blijkt dat ik hem al gelezen heb

Ik had regelmatig een uitbraak,  dwars door L lysine heen. De laatste jaren echter zelden een koortslip,  gebruik geen L ,ysine meer

Dorestad schreef op 14-09-2022 om 11:42:

[..]

Ik had regelmatig een uitbraak, dwars door L lysine heen. De laatste jaren echter zelden een koortslip, gebruik geen L ,ysine meer

L-Lysine deed ook voor mij niks. Ik had zo vaak een uitbraak dat ik nu elke dag een onderhoudsdosis valaciclovir slik. Dat werkt wel. Heel soms nog een uitbraakje en dan slik ik een beetje extra en de koortsblaar vertrekt vaak dezelfde dag nog.

Aan die l.l in die dikke Mercedes die ineens uit de rij voor de brug de stoep op stuurde om te keren en nog het lef had om bod uit het raampje te roepen dat ik niet zo boos hoefde te zijn.
Ja sorry l.l ik liep daar en schrok erg van je.
De stoep is voor voergangers en al je je auto wilt keren moet hij kijken of je niemand hindert. 
Moest wel lachen dat je binnen 250 meter weer stilstond. Die wagen met kermisattractie moest het kermisterrein op maar dat was krap, moest je weer wachten. Eigen schuld dikke bult. 

Bakblik schreef op 14-09-2022 om 13:08:

Aan die l.l in die dikke Mercedes die ineens uit de rij voor de brug de stoep op stuurde om te keren en nog het lef had om bod uit het raampje te roepen dat ik niet zo boos hoefde te zijn.
Ja sorry l.l ik daar en schrok erg van je.
De stoep is voor voergangers en al je je auto wilt keren moet hij kijken of je niemand hindert.
Moest wel lachen dat je binnen 250 meter weer stilstond. Die wagen met kermisattractie moest het kermisterrein op maar dat was krap, moest je weer wachten. Eigen schuld dikke bult.

Aan mijn ‘regeldag’. Heb een lijstje van dingen die ik moet regelen van achter m’n laptop, maar heb daar een hekel aan. Duurt altijd langer dan gehoopt.

JtM

JtM

14-09-2022 om 16:14 Topicstarter

stokstaart schreef op 14-09-2022 om 12:11:

[..]

L-Lysine deed ook voor mij niks. Ik had zo vaak een uitbraak dat ik nu elke dag een onderhoudsdosis valaciclovir slik. Dat werkt wel. Heel soms nog een uitbraakje en dan slik ik een beetje extra en de koortsblaar vertrekt vaak dezelfde dag nog.

Als ik Google op dit product lees ik dat je dit niet voor een langere tijd mag gebruiken, kan je me hier iets over vertellen? Koop je dit bij de apotheek of Kruidvat oid? En hoe groot zijn die pillen?

JtM schreef op 14-09-2022 om 16:14:

[..]

Als ik Google op dit product lees ik dat je dit niet voor een langere tijd mag gebruiken, kan je me hier iets over vertellen? Koop je dit bij de apotheek of Kruidvat oid? En hoe groot zijn die pillen?

Het is een antiviraal middel wat ik op recept van de HA krijg. Ze zijn zo groot als langwerpige paracetamol pillen maar wel door midden te breken in kleinere stukjes.

Tip:
Om een grote pil door te kunnen slikken neem je water in de mond, duwt de pil tussen je lippen door (dan zit hij niet alvast vastgeplakt aan tong of gehemelte), big dan je hoofd VOOROVER en slik. 
Veel mensen gooien hun hoofd achterover, omdat de pil dan met de zwaartekracht me zou gaan.  Met het hoofd achterover is de slokdarm afgesloten dus is slikken moeilijker. 

Probeer het maar,  het lukt echt. 

Ik erger me aan de woningbouw. Ze gaan allerlei werkzaamheden doen aan mijn flat wat ze niet vertelt hebben en waar ik kosten voor moet maken zoals bv de katten"kooi" op het balkon afbreken omdat ze daarbij willen. Daarnaast klonk het zo leuk "we houden rekening met dingen" (in mijn geval nachtdiensten) maar in de brief staat daar dus echt helemaal niks over. Er is schijnbaar een "rustwoning" wat een wassen neus is want in hetzelfde pand waar ze de voegen eruit gaan boren en je kunt koffiedrinken in de kinderboerderij en dus tussen de krijsende kinderen tegenover het pand waar ze de voegen uitboren. Oftewel, geen ontsnappen aan. De voegen uitboren hebben ze ook niet vertelt overigens.
Ik heb al gekeken of ik niet gewoon kan verhuizen maar ze beginnen volgende maand en ik sta lang niet hoog genoeg op de woninglijst.

Nu ga ik het wel overleven want ik werk 32uur wat ik wel kan ophogen naar 36u en dus tijdelijk 5 dagen ga werken in de ergste weken. Maar ik vind het wel heel zielig voor de poezen die al in de stress waren omdat ze kastjes aan de buitenmuren boorden om de vleermuizen de toegang tot het dak te ontnemen.

stokstaart schreef op 14-09-2022 om 17:01:

Ik erger me aan de woningbouw. Ze gaan allerlei werkzaamheden doen aan mijn flat wat ze niet vertelt hebben en waar ik kosten voor moet maken zoals bv de katten"kooi" op het balkon afbreken omdat ze daarbij willen. Daarnaast klonk het zo leuk "we houden rekening met dingen" (in mijn geval nachtdiensten) maar in de brief staat daar dus echt helemaal niks over. Er is schijnbaar een "rustwoning" wat een wassen neus is want in hetzelfde pand waar ze de voegen eruit gaan boren en je kunt koffiedrinken in de kinderboerderij en dus tussen de krijsende kinderen tegenover het pand waar ze de voegen uitboren. Oftewel, geen ontsnappen aan. De voegen uitboren hebben ze ook niet vertelt overigens.
Ik heb al gekeken of ik niet gewoon kan verhuizen maar ze beginnen volgende maand en ik sta lang niet hoog genoeg op de woninglijst.

Nu ga ik het wel overleven want ik werk 32uur wat ik wel kan ophogen naar 36u en dus tijdelijk 5 dagen ga werken in de ergste weken. Maar ik vind het wel heel zielig voor de poezen die al in de stress waren omdat ze kastjes aan de buitenmuren boorden om de vleermuizen de toegang tot het dak te ontnemen.

Ik heb met jou en de katten te doen. Deze ellende staat mij ook nog te wachten. Zie dr vreselijk tegen op vooral voor de katten.

Uch, wat een ellende Rooiekater! Gaan ze er lang over doen?
Hier 6-9mnden  

stokstaart schreef op 14-09-2022 om 17:06:

Uch, wat een ellende Rooiekater! Gaan ze er lang over doen?
Hier 6-9mnden

Hier ook inclusief kozijnen badkamer keuken 

Ze zeggen nu start is over 1 jaar. 

Voor iedereen die in een huis zit waaraan geknutseld moet worden, sterkte! Ik hoop dat het beter gaat dan bij mijn zwager, wat daar allemaal mis ging... Tot een nieuw raam met een enorme barst aan toe, en die pas veel later vervangen kon worden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.