Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Frisdrank1972 schreef op 20-09-2026 om 19:21:

[..]

Kinderen zijn heel impulsief en het is soms ook lastig welke dieren je mag schoppen en welke niet. Mijn kinderen gingen altijd achter duiven en meeuwen aanrennen niemand die er iets van zei. Wees blij dat die moeder er gelijk wat van zei.

Ik neem toch echt aan dat jij er zelf wat van zei!!

Ik kan niet geloven dat je dit zegt, echt verschrikkelijk! 

[..]

Kinderen zijn heel impulsief en het is soms ook lastig welke dieren je mag schoppen en welke niet. Mijn kinderen gingen altijd achter duiven en meeuwen aanrennen niemand die er iets van zei. Wees blij dat die moeder er gelijk wat van zei.

Dat is niet lastig, gewoon niet, nooit geen enkel dier mag je schoppen! 

[..]

Ja? Welk dier mag er volgens jou wel geschopt worden dan?

En waarom moeten andere mensen iets tegen jouw kinderen zeggen? 

Yumi schreef op 20-09-2026 om 19:25:

[..]

Ik leg zelf ook zout op slakken en toen wij op het werk muizen hadden lieten wij ze ook verdelgen. Dus als dat wel mag is het voor kinderen erg moeilijk te begrijpen welke dieren je wel en niet pijn mag doen. Deed mij denken aan een moeder op het schoolplein  die zei dat ze dierentuinen zielig vond terwijl ze een broodje ham at.

Yumi schreef op 20-09-2026 om 19:25:

[..]

Dit! Hoezo is het lastig welk dier je mag schoppen en welk dier niet. 

Bailey26 schreef op 20-09-2026 om 19:28:

[..]

Ja? Welk dier mag er volgens jou wel geschopt worden dan?

En waarom moeten andere mensen iets tegen jouw kinderen zeggen?

Mensen lopen toch achter duiven aan of slaan meeuwen weg als ze hun eten proberen te stelen. Dan is het toch niet gek dat een 5 jarige niet begrijpt welke je dieren je wel of niet achter aan mag gaan. Wij zijn nogal hypocriet als het om dierenrechten gaat. 

Frisdrank1972 schreef op 20-09-2026 om 19:30:

[..]

Mensen lopen toch achter duiven aan of slaan meeuwen weg als ze hun eten proberen te stelen. Dan is het toch niet gek dat een 5 jarige niet begrijpt welke je dieren je wel of niet achter aan mag gaan. Wij zijn nogal hypocriet als het om dierenrechten gaat.

Maar wegjagen is toch wat anders dan doelbewust een dier schoppen?

Frisdrank1972 schreef op 20-09-2026 om 19:28:

[..]

Ik leg zelf ook zout op slakken en toen wij op het werk muizen hadden lieten wij ze ook verdelgen. Dus als dat wel mag is het voor kinderen erg moeilijk te begrijpen welke dieren je wel en niet pijn mag doen. Deed mij denken aan een moeder op het schoolplein die zei dat ze dierentuinen zielig vond terwijl ze een broodje ham at.

Tja, ik eet ook vlees maar vind de dierentuin ook zielig. Zo'n olifant in de vrieskou, die toen meter heen en tien meter terug kan lopen. 

Dat stukje vlees op mijn bord is een dood dier niks zielig meer aan. 

Frisdrank1972 schreef op 20-09-2026 om 19:28:

[..]

Ik leg zelf ook zout op slakken en toen wij op het werk muizen hadden lieten wij ze ook verdelgen. Dus als dat wel mag is het voor kinderen erg moeilijk te begrijpen welke dieren je wel en niet pijn mag doen. Deed mij denken aan een moeder op het schoolplein die zei dat ze dierentuinen zielig vond terwijl ze een broodje ham at.

Dit is toch heel iets anders!! Een broodje ham?!?!

En zout op slakken? Je kunt slakken ook op een andere manier verwijderen, dit is dierenmishandeling.

Dat het voor kinderen moeilijk is om te begrijpen welk dier je pijn mag doen en welk niet? Ik kan niet geloven dat je dit allemaal schrijft. Tuurlijk mag je dieren wegjagen als ze je eten willen pakken, maar pijn doen??

Kampeerder schreef op 20-09-2026 om 19:33:

[..]

Tja, ik eet ook vlees maar vind de dierentuin ook zielig. Zo'n olifant in de vrieskou, die toen meter heen en tien meter terug kan lopen.

Dat stukje vlees op mijn bord is een dood dier niks zielig meer aan.

Hoe denk je dat dat dier dood is gegaan? Niet omdat het zo'n mooi lang leven heeft geleid. 

Loulou39 schreef op 20-09-2026 om 19:34:

[..]

Dit is toch heel iets anders!! Een broodje ham?!?!

En dat het voor kinderen moeilijk is om te begrijpen welk dier je pijn mag doen en welk niet? Ik kan niet geloven dat je dit schrijft.

Waarom is dat zo raar? Als een kind kipnuggets eet betekent dat dat kippen er zijn om te eten. Dan is het goed om uit te leggen dat op de kinderboerderij kippen een andere functie hebben. Dat is een ongeschreven regel die je kinderen moet leren. 

Grindelwald schreef op 20-09-2026 om 19:33:

[..]

Maar wegjagen is toch wat anders dan doelbewust een dier schoppen?

Zoals ik zei is het impulsief. Ik denk niet dat een 5 jarige daar goed overnadacht. Het is geen volwassen man.

Frisdrank1972 schreef op 20-09-2026 om 19:36:

[..]

Waarom is dat zo raar? Als een kind kipnuggets eet betekent dat dat kippen er zijn om te eten. Dan is het goed om uit te leggen dat op de kinderboerderij kippen een andere functie hebben. Dat is een ongeschreven regel die je kinderen moet leren.

Het is raar omdat je het hebt over welk dier je pijn mag doen, en welk dier niet.

Frisdrank1972 schreef op 20-09-2026 om 19:37:

[..]

Zoals ik zei is het impulsief. Ik denk niet dat een 5 jarige daar goed overnadacht. Het is geen volwassen man.

Maar jij als ouder kan daar wel goed over nadenken. En het tegen je kind zeggen. En dat begrijpt een 5 jarige heus wel.

Loulou39 schreef op 20-09-2026 om 19:38:

[..]

Het is raar omdat je het hebt over welk dier je pijn mag doen, en welk dier niet.

Net als welk dier je mag eten en welk dier niet. Varkens en kippen worden aan de lopende band geslacht, maar een hond of een kat mag je dan geen pijn doen. Dat is toch dan raar dat er verschil is.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.