Huiskamer
BlairW
28-03-2026 om 08:26
Netherfield schreef op 27-03-2026 om 18:20:
[..]
Ik erger me sowieso aan collega’s die minder ver van kantoor wonen dan ik en toch écht niet met de fiets gaan.
Zullen mensen van mij vast ook zeggen. Ik woon 15km van mijn werk. Met de auto is het 21 minuten, met de fiets 45. Die ruim 20 minuten eerder thuis zijn me heel wat waard, dus ik pak lekker de auto (of carpool met mijn man).
Mick87
28-03-2026 om 08:27
Auwereel schreef op 27-03-2026 om 21:27:
[..]
Het autogebruik heeft een grote impact op hoe steden worden ingericht, er ligt al snel een klacht bij de gemeente dat er te weinig parkeerplaatsen zijn. Dus haar ding beïnvloedt ook het leven van anderen.
Om nog maar te zwijgen over de slechte luchtkwaliteit op plekken met veel auto's, inderdaad parkeerplekken en impact op kinderen die minder speelgelegenheid hebben
Bakblik
28-03-2026 om 08:40
BlairW schreef op 28-03-2026 om 08:26:
[..]
Zullen mensen van mij vast ook zeggen. Ik woon 15km van mijn werk. Met de auto is het 21 minuten, met de fiets 45. Die ruim 20 minuten eerder thuis zijn me heel wat waard, dus ik pak lekker de auto (of carpool met mijn man).
Nou 15 km met de auto is geen stukkie waar je je voor moet schamen vind ik. Dat is best een pittige fietstocht bij wind en ander slecht weer.
Het originele bericht fijn over minder dan 5 km en dat kan hier echt makkelijk op de fiets. Zeker in deze tijd van het jaar, als de Keukenhof open is, moet je niet met de auto willen. Dat kan je dan lopend bijhouden. Fietsen is ook niet ideaal vanwege de vele huurfietsen met bestuurders die niet kunnen fietsen/deelnemen aan het verkeer naar goed. Over 8 weken is het weer voorbij.
BlairW
28-03-2026 om 08:48
Bakblik schreef op 28-03-2026 om 08:40:
[..]
Nou 15 km met de auto is geen stukkie waar je je voor moet schamen vind ik. Dat is best een pittige fietstocht bij wind en ander slecht weer.
Het originele bericht fijn over minder dan 5 km en dat kan hier echt makkelijk op de fiets. Zeker in deze tijd van het jaar, als de Keukenhof open is, moet je niet met de auto willen. Dat kan je dan lopend bijhouden. Fietsen is ook niet ideaal vanwege de vele huurfietsen met bestuurders die niet kunnen fietsen/deelnemen aan het verkeer naar goed. Over 8 werken is het weer voorbij.
Ik denk altijd zelf, ik zou het ook prima kunnen fietsen eigenlijk. Misschien is dat het meer 😁 5 km zou ik zeker wel fietsen ook. Het is hier gewoon onhandig, omdat ik een rivier over moet en dus een niet zo’n fijne route heb. Zou graag weer met een scooter gaan, maar die kan ik op het werk niet veilig stallen. Anders had ik een elektrische scooter aangeschaft voor dit stuk.
HAHA!wait..what
28-03-2026 om 09:03
Ik kan sinds gisteren ineens mijn voet niet meer afwikkelen tijdens het lopen.
Het begon met het gevoel dat mijn sok verkeerd zat onder mijn voet aan het begin van de week maar nu alsof er een knikker onder mijn voorvoet/tenen zit.
Heel pijnlijk en heel vreemd dit 🤔 Herkenbaar voor iemand? 😅 Maandag maar de huisarts bellen als het dan nog niet over is
Bakblik
28-03-2026 om 09:12
BlairW schreef op 28-03-2026 om 08:48:
[..]
Ik denk altijd zelf, ik zou het ook prima kunnen fietsen eigenlijk. Misschien is dat het meer 😁 5 km zou ik zeker wel fietsen ook. Het is hier gewoon onhandig, omdat ik een rivier over moet en dus een niet zo’n fijne route heb. Zou graag weer met een scooter gaan, maar die kan ik op het werk niet veilig stallen. Anders had ik een elektrische scooter aangeschaft voor dit stuk.
Je denkt er in ieder geval heel bewust over na, dat vind ik al een goed ding. Hier verderop in de straat een vrouw die echt voor elk wissewasje de auto pakt. Ze gaat zelfs voor een pak melk en een brood met de auto naar de supermarkt. Dat is wel 350 hele meters van mijn huis vandaan. Zij woont nog iets dichterbij.
Als je een krat bier en veel boodschappen moet halen voor een feestje dan snap ik dat je de auto pakt maar voor 1 of 2 dingen die je tekort hebt is de fiets net zo snel.
Netherfield
28-03-2026 om 09:19
Mijn man wil een of andere passwordmanager geval voor het hele gezin. Dan moet alles dus via Roboform. Omdat het veiliger is en: “omdat ik vaak loop te kloten met wachtwoorden” zegt hij. Dus omdat hij zijn wachtwoorden niet kan onthouden moeten wij allemaal aan een passwordmanager? Ik wil dat helemaal niet. Mijn wachtwoorden doen het prima. Mijn bankapps werken met een numerieke code. Ik heb geen probleem maar het moet wel opgelost. Ofzo. Grrrrrr.
oudmaarnognietkoud
28-03-2026 om 09:22
HAHA!wait..what schreef op 28-03-2026 om 09:03:
Ik kan sinds gisteren ineens mijn voet niet meer afwikkelen tijdens het lopen.
Het begon met het gevoel dat mijn sok verkeerd zat onder mijn voet aan het begin van de week maar nu alsof er een knikker onder mijn voorvoet/tenen zit.
Heel pijnlijk en heel vreemd dit 🤔 Herkenbaar voor iemand? 😅 Maandag maar de huisarts bellen als het dan nog niet over is
Dat had ik twee weken geleden. Ik ben trouwens 60+. Ik kon ook geen gewicht op die voet zetten. De eerste avond ben ik op mijn billen door het huis geschoven. Echt kut.
In de loop van een paar dagen werd het steeds minder en nu is het weg. Geen idee wat dat was.
Had mn pa toch gelijk. Gauw naar de dokter voor het over is.
amarna
28-03-2026 om 09:29
Voor diegenen die fietsen als alternatief voor de auto: is er geen OV bij jullie? Ik heb geen rijbewijs en ben een blije gebruiker van het OV. Sinds 3 maanden gratis !
SuzyQFive
28-03-2026 om 09:37
Netherfield schreef op 27-03-2026 om 18:20:
[..]
Ik erger me sowieso aan collega’s die minder ver van kantoor wonen dan ik en toch écht niet met de fiets gaan.
Ik woon ook echt niet ver van de school waar ik ‘werk’ maar voor mij is het heel vaak de keuze om met de auto te gaan wegens gezondheidsredenen. Als ik met de auto ga kan ik werken, als ik moet fietsen kan je me na een uur afschrijven.
SuzyQFive
28-03-2026 om 09:39
amarna schreef op 28-03-2026 om 09:29:
Voor diegenen die fietsen als alternatief voor de auto: is er geen OV bij jullie? Ik heb geen rijbewijs en ben een blije gebruiker van het OV. Sinds 3 maanden gratis !
Hier niet gratis 😬.
Schemerlampje
28-03-2026 om 09:41
SuzyQFive schreef op 28-03-2026 om 09:37:
[..]
Ik woon ook echt niet ver van de school waar ik ‘werk’ maar voor mij is het heel vaak de keuze om met de auto te gaan wegens gezondheidsredenen. Als ik met de auto ga kan ik werken, als ik moet fietsen kan je me na een uur afschrijven.
Voor mij precies hetzelfde. De eerste jaren ging ik meestal wel op de (elektrische) fiets (7 km) ondanks fibromyalgie. Maar nu er Long COVID bijgekomen is, neem ik toch de auto.
Bakblik
28-03-2026 om 09:47
amarna schreef op 28-03-2026 om 09:29:
OV gebruik ik ook wel. Helaas voor mijn werkdagen is het ov net zo onbruikbaar als de auto. Het ov staat in dezelfde file als de auto's. Fietsen is dan echt sneller in deze tijd van het jaar.
Mick87
28-03-2026 om 09:58
watertoren schreef op 28-03-2026 om 09:07:
Dat vannacht de klok weer verzet wordt. Ik heb daar zo'n hekel aan.
Ik ook. Nu ben ik geen zomerliefhebber. Dus dat zal meespelen. Maar ben na tijd verzetten ontregeld. En dan straks weer te lang licht waardoor ik 's avonds minder goed in slaap val. Ik ben voorstander van stoppen met tijd verzetten en altijd de oorspronkelijke tijd houden: de wintertijd. Dan is het in de zomer ook tot uiterlijk 21.30 licht. En 's ochtends wel lekker licht