Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Mijn bloeddruk is te hoog. Klote stress. 

Bakblik schreef op 06-02-2026 om 09:46:

Als kind had zoon heftige bloedneuzen na een val van de schommel. Jaren mee getobd tot hij 5 jaar geleden eindelijk met zilverchloride behandeld is. Dat mag pas vanaf 16. 5 Jaar ging het hartstikke goed.
Sinds ruim 2 weken is het in volle hevigheid terug. Moest hem eergisteren ophalen van werk, want als hij ging fietsen, en zijn hartslag een pietsje omhoog ging dan begon het weer.
Afspraak bij de dokter gemaakt, want dit gaat niet vanzelf over. Hij is 20 dus ik hoefde niet mee. Zalfje gekregen en het advies om "het nog even aan te kijken".
Dat wordt een leuke stage vanaf volgende week. 3 tot 5 keer per week 20 minuten zitten om je bloedneus te stelpen en dan wel een paar uur rustig doen om het niet opnieuw te laten beginnen. Zijn werk is vrij fysiek😭.

Vandaag voor de derde keer deze week de bloederige troep opgeruimd in de badkamer, bloedneus begon steeds tijdens/na douchen. Zoon zit nu nog te knijpen. Volgende week toch maar weer naar de huisarts.

Hopen op een andere arts die wel wel doorpakken.  

Dolfje schreef op 15-02-2026 om 12:27:

probeer anders even wat te gaan wandelen. Het is koud maar de zon schijnt, misschien kun je daardoor wat ontspannen?

Ik had vanmorgen ook al gewandeld maar we gaan nu ook even samen. De situatie is al moeilijk maar het is al het gedoe eromheen wat het extra zwaar maakt.

Dolfje schreef op 15-02-2026 om 13:04:

Ik had vanmorgen ook al gewandeld maar we gaan nu ook even samen. De situatie is al moeilijk maar het is al het gedoe eromheen wat het extra zwaar maakt.

Sterkte Dolfje. Het lijkt me allemaal erg zwaar.

Dolfje schreef op 15-02-2026 om 13:04:

Goed om ook even samen te gaan. 

Wandelen was best lekker. De zon scheen. Nu wordt het erg grijs. Ben benieuwd wanneer en of  de sneeuw begint.
Normaliter zou ik nu in een gek pekske bij de optocht staan met een blik bier in mijn hand. De keuze gemaakt om niet te gaan want voel me echt niet fit maar als ik dan die verklede mensen hier voorbij zie fietsen krijg ik bijna spijt.

Bakblik schreef op 15-02-2026 om 12:28:

[..]

Vandaag voor de derde keer deze week de bloederige troep opgeruimd in de badkamer, bloedneus begon steeds tijdens/na douchen. Zoon zit nu nog te knijpen. Volgende week toch maar weer naar de huisarts.

Hopen op een andere arts die wel wel doorpakken.

Bloedvaten neus laten dichtbranden?

Bij mijn broer gedaan, maar wel veertig jaar geleden. Hielp wel .

Dat ik weer eens niet vooruit te branden ben, moe en nergens zin in.

kerst schreef op 15-02-2026 om 14:04:

[..]

Bloedvaten neus laten dichtbranden?

Bij mijn broer gedaan, maar wel veertig jaar geleden. Hielp wel .

Ja dat willen we ook graag. Het is 5 jaar geleden gedaan en toen is het 5 haar goed gegaan. Deze huisarts "wil het nog even aankijken, het duurt pas 3 weken".

We weten hoe het ging nadat hij van de schommel was gevallen. 8 jaar lopen tobben en weleens naar school geroepen om te komen knijpen, de juf had daar geen tijd voor.

Dolfje schreef op 15-02-2026 om 12:27:

Hier ook, ik had bij de huisarts al bijna 160/100. Waardeloos!
Stomme rotstress inderdaad… 
Sterkte!!

Nou loulou en dolfje, pas maar op met die hoge bloeddruk. Het heeft mij 2 hersenbloedingen opgeleverd en neem maar van mij aan, daar word je niet gelukkiger van.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.