Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Mammoet schreef op 12-02-2026 om 21:25:

Een van de 3 katten heeft een levende muis mee naar binnen genomen vannacht, losgelaten, muis op de vlucht geslagen en waarschijnlijk gordijn in gerend. Kat via vensterbank er achteraan. Plant eraf, pot aan gort, alles onder de aarde. Muis gevangen en met huid en haar verslonden. Niet goed gevallen. Muis en rest maaginhoud over stoelkussen en de eettafel gekotst. Okee tot daar aan toe. Nieuwe pot gekocht blijkt hij echt te vloeken qua kleur bij de rest. Bedankt kat 1, 2 of 3 of allemaal. Zucht.

....

Auwereel schreef op 12-02-2026 om 20:03:

@Lientje, volgens mij is het heel normaal om er moeite mee te hebben als het leven je een loer draait. Volgens mij zou je een heilige moeten zijn om zonder frustratie zoiets te accepteren. En als je ergernis voelt opkomen, kijk daar naar en denk, ik erger me en daar hoort zo, ook dat hoort erbij. Dan hoef je je ook niet te ergeren aan het feit dat je je ergert.
En aan je man ergeren dat hij op een onhandige manier je tegen jezelf beschermen wil, dat mag ook.

Ik vind dit een mooie reactie. En heel erg waar.

mijn vriend ergert me met zijn zucht en gesteun omdat hij een keer goed verkouden is. Doet alsof ie terminaal is en zo ziek en ligt dramatisch te kuchen en klagen maar vanavond wel gaan carnavallen.

Ik lees dat er een voorstel is om de kamerleden, ministers etc. 18% loonsverhoging te geven. Dat zijn dezelfde mensen die vinden dat 55.000 rijksambtenaren, waaronder gevangenbewaarders, in 2026 geen loonsverhoging krijgen. Hoe. Dan.

Mick87 schreef op 13-02-2026 om 09:36:

mijn vriend ergert me met zijn zucht en gesteun omdat hij een keer goed verkouden is. Doet alsof ie terminaal is en zo ziek en ligt dramatisch te kuchen en klagen maar vanavond wel gaan carnavallen.

Ah, gevalletje “man flu”. Sterkte 😁

Netherfield schreef op 13-02-2026 om 09:53:

Ik lees dat er een voorstel is om de kamerleden, ministers etc. 18% loonsverhoging te geven. Dat zijn dezelfde mensen die vinden dat 55.000 rijksambtenaren, waaronder gevangenbewaarders, in 2026 geen loonsverhoging krijgen. Hoe. Dan.

🤮 

Mick87 schreef op 13-02-2026 om 09:36:

😅

Netherfield schreef op 13-02-2026 om 09:53:

Ik geloof dat dit wel een onafhankelijke adviseur (Adviescollege Rechtspositie Politieke Ambtsdragers) was die dat heeft voorgesteld. Omdat het ambt door alle hufters in de maatschappij (bedreigingen e.d.) zoveel zwaarder is geworden. Misschien zijn ze bang dat niemand dit werk nog wil doen straks.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.