Huiskamer
lientje69
12-01-2026 om 08:17
Die intense , alles omvattende vermoeidheid van me. Niet te vergelijken met gewoon moe. Gewoon zo erg dat je arm optillen al te zwaar is. 
Bloemenzee
12-01-2026 om 08:26
lientje69 schreef op 12-01-2026 om 08:17:
Die intense , alles omvattende vermoeidheid van me. Niet te vergelijken met gewoon moe. Gewoon zo erg dat je arm optillen al te zwaar is.
kerst
12-01-2026 om 09:14
lientje69 schreef op 12-01-2026 om 08:17:
Netherfield
12-01-2026 om 09:19
Normaliter werk ik op maandag thuis en zijn man en kinderen naar werk of school. Nu werkt man ook thuis vandaag (ijzel) en zijn de scholen van de kinderen dicht. Ik baal er nu van dat mijn dagje alleen thuis er nu dus niet is. Op wereldniveau een ergernis van niks natuurlijk, maar ik vind het stom.
Broadway
12-01-2026 om 09:38
Ik erger mij aan mensen die in hun achtertuin niet gevallen zijn en DUS code oranje betutteling vinden.
kerst
12-01-2026 om 11:10
Ik baal ervan dat de aannemer precies tijdens mijn zwemuurtje wil langskomen. Ze hebben er gewoon een neus voor
SuzyQFive
12-01-2026 om 11:20
Dees! schreef op 11-01-2026 om 22:12:
[..]
Die horen ook niet in de prullenbak.
Maar goed, daar zou ik dan dus dat zakje voor meenemen.
Ja, veel mensen (en met name pubers) denken daar niet aan. Of hebben er schijt aan 😬
Herfstappeltaart
12-01-2026 om 13:31
SuzyQFive schreef op 12-01-2026 om 11:20:
[..]
Ja, veel mensen (en met name pubers) denken daar niet aan. Of hebben er schijt aan 😬
Dat laatste is toch vaak het geval ben ik bang. Mijn man moest jaren geleden een keer op een Hogeschool zijn voor iets technisch. De jongeren gooiden allerlei afval op het plein en toen ze daar op werden aangesproken zeiden ze ijskoud: "daar hebben we toch de conciërge voor".
En deze types kun je nauwelijks nog pubers noemen.
Koettie
12-01-2026 om 13:35
Ben gevallen vanmorgen door de gladheid en nu beurs en heel chagrijnig op werk
oudmaarnognietkoud
12-01-2026 om 13:41
Herfstappeltaart schreef op 11-01-2026 om 19:34:
[..]
Wij hebben onze kinderen ook altijd geleerd om geen afval op straat te gooien. Ik kan me nog een avondvierdaagse op de basisschool van ze herinneren waar een jongetje een leeg appelsap-pakje op straat gooide, erop stampte en daarna gewoon verder wandelde. Moeder liep erbij en zei niks. Ik vond dat heel raar.
Toen mijn kinderen kleiner waren stond er een pedaalemmer naast de wasmachine. Je wil niet weten wat er uit hun jas- en broekzakken kwam. Maar dat lag dus niet op straat.
Tussendoor schudde ik ook wel eens een kind uit als de broekzakken uitpuilden.
Herfstappeltaart
12-01-2026 om 13:42
oudmaarnognietkoud schreef op 12-01-2026 om 13:41:
[..]
Toen mijn kinderen kleiner waren stond er een pedaalemmer naast de wasmachine. Je wil niet weten wat er uit hun jas- en broekzakken kwam. Maar dat lag dus niet op straat.
Tussendoor schudde ik ook wel eens een kind uit als de broekzakken uitpuilden.
Kijk, zo hoort het
Caroline80
12-01-2026 om 14:24
Netherfield schreef op 12-01-2026 om 09:19:
Normaliter werk ik op maandag thuis en zijn man en kinderen naar werk of school. Nu werkt man ook thuis vandaag (ijzel) en zijn de scholen van de kinderen dicht. Ik baal er nu van dat mijn dagje alleen thuis er nu dus niet is. Op wereldniveau een ergernis van niks natuurlijk, maar ik vind het stom.
Daar zou ik me ook vreselijk aan kunnen ergeren. Ik vind het ook nooit fijn als mijn man thuis gaat werken op mijn vrije dag. En zeker niet als hij dan ook nog eens in de woonkamer gaat werken.
Koettie
12-01-2026 om 14:41
Boze cliënten. Ik snap het allemaal wel. Nieuwe artsen dus veel nieuw medicatiebeleid, en blij toe. Maar voor cliënten wennen en wordt veel afgebouwd dus veel boze mensen en klachten. Maakt het uiteindelijk beter maar voor nu niet leuker.
Kampeerder
12-01-2026 om 14:42
Caroline80 schreef op 12-01-2026 om 14:24:
[..]
Daar zou ik me ook vreselijk aan kunnen ergeren. Ik vind het ook nooit fijn als mijn man thuis gaat werken op mijn vrije dag. En zeker niet als hij dan ook nog eens in de woonkamer gaat werken.
Sinds corona is dat hier niet meer aan de orde. Toen hebben we afgesproken dat de woonkamer primair voor wonen is. Hadden nog drie kinderen thuis die allemaal een eigen kamer hadden én man had ook een werkkamer. Ik werd gek van al dat gebel en gezoom en gemeet in de huiskamer.
Man vond eerst dat hij prima in de woonkamer kon werken want was immers ook zijn huis. Daar hebben we wel even ruzie over gemaakt. Nu wordt er alleen in de huiskamer gewerkt als er verder niemand thuis is.
Neweve
12-01-2026 om 15:46
Caroline80 schreef op 12-01-2026 om 14:24:
[..]
Dat heb ik in de avonden, als mijn man dan zegt "ik ga niet sporten ben een beetje moe", kan ik enorm balen van een avondje in mijn uppie op de bank.
(En vaak doe ik niet eens heel veel anders dan als we samen bankhangen).