Huiskamer
Moosey
24-09-2025 om 20:51
SuzyQFive schreef op 24-09-2025 om 16:08:
[..]
Moet je daar echt nog heen? Nadat de garantietermijn is verlopen heeft het nog maar weinig meerwaarde.
Wilde ik ook vragen. Lekker naar de dichtstbijzijndste BOVAG-garage, ik heb daar 1000x betere ervaringen mee dan met dealers
Broodjebrie
24-09-2025 om 21:21
vanavond werd ik door iets getriggerd, wat ik vroeger heb meegemaakt. Ik weet dat dit weer overgaat maar het zorgt wel weer dat ik wat van slag raak en dat haat ik.
BlairW
24-09-2025 om 23:25
SuzyQFive schreef op 24-09-2025 om 16:08:
[..]
Moet je daar echt nog heen? Nadat de garantietermijn is verlopen heeft het nog maar weinig meerwaarde.
Maar wanneer verloopt dan de garantie? Want een auto heeft natuurlijk niet maar 2 jaar garantie. Je hebt ook nog wettelijke garantie en dan heb ik hem toch graag bij de merkdealer onderhouden. Wij doen het ook nog steeds. Auto is 6 jaar oud, maar was wel €32.000,-. Daar laat ik niet beuntje de haas aan sleutelen. Bij een auto van 20 jaar oud, prima. Maar niet bij zo’n dure. Maar goed, ik heb dan ook alleen maar goede ervaring met de merkdealer. Die gaan heel netjes te werk, geen onnodige kosten, filmen alles wat ze doen en ik heb via hen ook gratis pechhulp in heel Europa voor de auto van hen maar ook voor de andere die niet bij hen vandaan komt. En dat wordt elke keer gratis verlengd als je hem jaarlijks brengt voor onderhoud. Scheelt dus ook weer qua kosten voor de anwb.
Broadway
25-09-2025 om 08:01
er zit natuurlijk nog héél veel tussen de merkdealer en jouw beuntje de haas
BlairW
25-09-2025 om 08:11
Broadway schreef op 25-09-2025 om 08:01:
er zit natuurlijk nog héél veel tussen de merkdealer en jouw beuntje de haas
![]()
Ik heb vooral graag een monteur die echt verstand van deze auto heeft. Dat scheelt namelijk vaak ook een hoop zoeken, omdat dan bekend is wat het probleem is ipv dat ze eerst 5 andere dingen proberen. Zo ging bij ons het motorstoringslampje aan als we met de caravan in de bergen reden. Monteur van een garage in het buitenland gaf aan dat het aan de katalysator lag. Maar die kon in Nederland wel vervangen worden. Eenmaal daar gaf de merkdealer meteen aan dat het een bug in het systeem was en het met 1 update (gratis) opgelost was. Een andere garage had dus waarschijnlijk eerst andere dingen vervangen. En dat kost allemaal geld. Dus in dit opzicht was de merkdealer dan weer een stuk goedkoper dan een andere garage, omdat die dus bekend is met dit merk en model auto.
Koettie
25-09-2025 om 08:22
Het is koud! Net terug van vakantie en na nachtje slapen meteen door naar dagje Duitsland maar brrrrr. Gelukkig trui van vriend meegegegrepen want mijn vestje was niet voldoende
Broadway
25-09-2025 om 08:51
BlairW schreef op 25-09-2025 om 08:11:
[..]
Ik heb vooral graag een monteur die echt verstand van deze auto heeft. Dat scheelt namelijk vaak ook een hoop zoeken, omdat dan bekend is wat het probleem is ipv dat ze eerst 5 andere dingen proberen. Zo ging bij ons het motorstoringslampje aan als we met de caravan in de bergen reden. Monteur van een garage in het buitenland gaf aan dat het aan de katalysator lag. Maar die kon in Nederland wel vervangen worden. Eenmaal daar gaf de merkdealer meteen aan dat het een bug in het systeem was en het met 1 update (gratis) opgelost was. Een andere garage had dus waarschijnlijk eerst andere dingen vervangen. En dat kost allemaal geld. Dus in dit opzicht was de merkdealer dan weer een stuk goedkoper dan een andere garage, omdat die dus bekend is met dit merk en model auto.
oh, ik snap wat je zegt, maar mijn uitspraak blijft staan. er zit echt enorm veel tussen beun en merkdealer. en iedereen pakt daarvan wat hij prettig vindt. het is wel echt onwaar dat, van gangbare auto's, alleen merkdealers dit soort issues weten. een goede garage weet dit ook want die hebben erik die altijd bij renault gewerkt heeft en bas is BMWofiel etc.
Dolfje
25-09-2025 om 08:58
Stom gedroomd en werd huilend wakker en zit nog te grienen. Moet dadelijk naar mijn werk maar zou het liefst in bed blijven en uithuilen tot het voorbij is.
kerst
25-09-2025 om 09:13
Dolfje schreef op 25-09-2025 om 08:58:
Stom gedroomd en werd huilend wakker en zit nog te grienen. Moet dadelijk naar mijn werk maar zou het liefst in bed blijven en uithuilen tot het voorbij is.
Schoondochter
25-09-2025 om 09:19

Yumi
25-09-2025 om 09:19
Broodjebrie schreef op 24-09-2025 om 21:21:
vanavond werd ik door iets getriggerd, wat ik vroeger heb meegemaakt. Ik weet dat dit weer overgaat maar het zorgt wel weer dat ik wat van slag raak en dat haat ik.
Ach wat naar, weet dat van slag raken door het verleden menselijk is, dat hoef je niet te haten. Ben wat liever voor jezelf
Yumi
25-09-2025 om 09:20

Broodjebrie
25-09-2025 om 10:06
Yumi schreef op 25-09-2025 om 09:19:
[..]
Ach wat naar, weet dat van slag raken door het verleden menselijk is, dat hoef je niet te haten. Ben wat liever voor jezelf
![]()
Dank je wel ♥️
Koettie
25-09-2025 om 10:19
Wilde concertkaartjes in de pre sale, helemaal de auto geparkeerd en gefrustreerd want kwam er niet in.. Is het 10:00 Engelse tijd. Dus 11:00 hier 
HAHA!wait..what
25-09-2025 om 11:44
Broodjebrie schreef op 24-09-2025 om 21:21:
Het is ook rot dat je je zo voelt maar wel heel begrijpelijk dat je van slag raakt! Hopelijk voel je je snel weer beter