Huiskamer
Ginevra
25-06-2025 om 18:17
Netherfield schreef op 25-06-2025 om 17:50:
[..]
Waar heeft hij die gevolgd? Mag ook via pb als je het niet openbaar wilt hebben.
Je hebt PB 
Dolfje
25-06-2025 om 20:04
Eigenlijk iets heel stoms , ik zowat elke Engelstalige film en serie als iemand zich aan iemand anders voorstelt zegt hij/zij “ i am Lisa/Tom by the way. En dat vooral dat By the way. Echt het valt me echt bijna elke dag op dat het op exact die manier gaat. En het is niet fout natuurlijk maar het stoort me mateloos om een reden die ik niet weet 
Koettie
25-06-2025 om 20:55
Soms zo jammer dat ik zo weinig 'heb' aan m'n ouders. Mn vader kwam eten met mn zusjes en hij komt gewoon echt niet mee in het gesprek en advies vragen of een keer troost zoeken ofzo kan niet. Mn moeder is er beter in maar ook niet 'goed' op veel vlakken. Lijkt me zo fijn om steun van je ouders te hebben, in de breedst mogelijke zin. Ik mis dat best wel.
Dolfje
25-06-2025 om 20:57
Koettie schreef op 25-06-2025 om 20:55:
Lijkt me zo fijn om steun van je ouders te hebben, in de breedst mogelijke zin. Ik mis dat best wel.
Herkenbaar. Steun, gezelligheid het is er gewoon niet.
Broodjebrie
25-06-2025 om 21:18
Soms zo jammer dat ik zo weinig 'heb' aan m'n ouders. Mn vader kwam eten met mn zusjes en hij komt gewoon echt niet mee in het gesprek en advies vragen of een keer troost zoeken ofzo kan niet. Mn moeder is er beter in maar ook niet 'goed' op veel vlakken. Lijkt me zo fijn om steun van je ouders te hebben, in de breedst mogelijke zin. Ik mis dat best wel.
Gedeeltelijk herkenbaar.
Loulou39
25-06-2025 om 22:02
Dit herken ik ook.
Ik heb het vanaf klein kind alleen gedaan, en als ik anderen zie en de band met hun ouders, dan kan dat best pijn doen.
Koettie
25-06-2025 om 23:18
Thanks allemaal, en knuffel voor degene die het herkennen!
Zo pfff. Hoorde van mn oude buurvrouw dat mn ex het huis al verkocht heeft voor 75k meer dan hij mij uitgekocht heeft, nog geen half jaar later. Was er even goed zuur van net. Merk dat ik nog boos ben maar ook wel soort berusting. Helemaal afgesloten nu, huis weg, alles afgehandeld. Behalve dat ik nog een foto album heb van hem en hij reageert niet op de vraag wanneer hij het komt halen. Twijfel tussen lekker wegflikkeren of in mn berging gooien. (of aan hem verkopen voor 37,5k
) Wil er vanaf en hem gewoon niet meer zien/spreken. Klaaaaar ermee.
Yumi
25-06-2025 om 23:48
Koettie schreef op 25-06-2025 om 23:18:
Thanks allemaal, en knuffel voor degene die het herkennen!
Zo pfff. Hoorde van mn oude buurvrouw dat mn ex het huis al verkocht heeft voor 75k meer dan hij mij uitgekocht heeft, nog geen half jaar later. Was er even goed zuur van net. Merk dat ik nog boos ben maar ook wel soort berusting. Helemaal afgesloten nu, huis weg, alles afgehandeld. Behalve dat ik nog een foto album heb van hem en hij reageert niet op de vraag wanneer hij het komt halen. Twijfel tussen lekker wegflikkeren of in mn berging gooien. (of aan hem verkopen voor 37,5k) Wil er vanaf en hem gewoon niet meer zien/spreken. Klaaaaar ermee.
Als je hem niet meer wilt zien of spreken zou ik het versturen, dan ben je er echt klaar mee. Dat zou ik liever doen dan dat hij het komt ophalen.
Koettie
26-06-2025 om 00:16
Yumi schreef op 25-06-2025 om 23:48:
[..]
Als je hem niet meer wilt zien of spreken zou ik het versturen, dan ben je er echt klaar mee. Dat zou ik liever doen dan dat hij het komt ophalen.
Ja, misschien wel. Ben er niet zeker van dat hij er nog woont maar dat is eigenlijk ook niet mijn probleem. Hij heeft vast zn nieuwe adres gegeven aan de nieuwe bewoners als hij al weg is. Dacht geen zin om te betalen/moeite te doen maar ik hev er meer last van dan hij dus dat is dat kwartiertje en 7,5 wel waard.
Yumi
26-06-2025 om 00:24
Koettie schreef op 26-06-2025 om 00:16:
[..]
Ja, misschien wel. Ben er niet zeker van dat hij er nog woont maar dat is eigenlijk ook niet mijn probleem. Hij heeft vast zn nieuwe adres gegeven aan de nieuwe bewoners als hij al weg is. Dacht geen zin om te betalen/moeite te doen maar ik hev er meer last van dan hij dus dat is dat kwartiertje en 7,5 wel waard.
Doen, anders blijft het je bezighouden.
Mochten ze zijn adres niet hebben, schrijf jou adres niet op de verpakking dan komt het niet retour.
JtM
26-06-2025 om 09:33
stokstaart schreef op 25-06-2025 om 12:05:
[..]
Ooh vreselijk! Ik ben zo blij dat ik valaciclovir heb tegen die krengen, miss ook iets voor jou?
Dankjewel voor de tip, Google leert mij dat de huisarts dit moet voorschrijven?
Verder lees ik dat de koortslip nog steeds doorkomt alleen 1/2 dagen minder lang duurt? Wat is jouw ervaring hiermee?
stokstaart
26-06-2025 om 09:37
Mijn ervaring is dat als ik de maximale dosering slik op het moment dat ik een branderige kriebel voel en een verdikking zie, dat het savonds al weer bijna weg is.
Als het echt een heftige uitbraak zou worden komt er soms een heel licht blaasje op. Destijds heb ik ook in literatuur gelezen dat mensen die deze pillen gebruiken maar weinig besmettelijk meer zijn.
Ik slik elke avond 500mg en als er een uitbraak is 3x 1000mg.
JtM
26-06-2025 om 10:07
stokstaart schreef op 26-06-2025 om 09:37:
Mijn ervaring is dat als ik de maximale dosering slik op het moment dat ik een branderige kriebel voel en een verdikking zie, dat het savonds al weer bijna weg is.
Als het echt een heftige uitbraak zou worden komt er soms een heel licht blaasje op. Destijds heb ik ook in literatuur gelezen dat mensen die deze pillen gebruiken maar weinig besmettelijk meer zijn.
Ik slik elke avond 500mg en als er een uitbraak is 3x 1000mg.
Dat klinkt positief! Maar jij slikt de pillen dus preventief ook?
Kan je een indicatie geven van hoe groot de pillen zijn?
stokstaart
26-06-2025 om 12:44
Maat ovale paracetamol denk ik. Niet van die joekels zoals vitaminepillen.
Ik slik ze inderdaad preventief
Moosey
26-06-2025 om 13:33
Mijn lief moest ze slikken als onderdeel van zijn kankerbehandeling maar hij kreeg er wel echt last van op een gegeven moment. Nu waren dat wel grotere pillen dus het zal een hogere dosis zijn geweest. Maar helemaal onschuldig zijn ze niet perse