Huiskamer
Schemerlampje
23-06-2025 om 11:43
Koettie schreef op 23-06-2025 om 11:29:
Koppijn. Weet nu dat het echt aan mijn ogen ligt (verschillende sterktes) , maar als het eenmaal begin gaat het niet meer weg en kan ik straks mn ogen open houden van de koppijn en het is al begonnen..
Vanmiddag even langs een brillenzaak maar daar heb ik pas wat aan als die bril er is en ben nu al half scheel en nog niet eens halverwege mn dag.
Je zou ook iets van een ooglapje voor één van je ogen kunnen doen. Want het probleem zit toch in de samenwerking van je ogen? Of kan dat niet ivm je bezigheden van vandaag?
oudmaarnognietkoud
23-06-2025 om 11:45
Cle0 schreef op 22-06-2025 om 20:16:
[..]
Ik zie het als: je stopt je portemonnee goed weg en je zet je fiets op slot.
Vertrouw op God maar zet wel uw fiets op slot 
Netherfield
23-06-2025 om 12:35
https://www.ad.nl/wetenschap/mensen-in-armoede-gevangen-in-web-van-fastfood-en-bewerkt-eten-80-procent-van-aanbod-supermarkt-is-ongezond~a1fd23f7/
80% van het eten in de supermarkt is ongezond. Dat is wel heel veel. En arme mensen eten ongezond want dat is goedkoper dan gezond voedsel. Er was een idee om groente en fruit 0% BTW te doen, maar dat lukte niet. Hier moeten we toch iets aan kunnen doen!
Yumi
23-06-2025 om 12:38
Koettie schreef op 23-06-2025 om 11:29:
Koppijn. Weet nu dat het echt aan mijn ogen ligt (verschillende sterktes) , maar als het eenmaal begin gaat het niet meer weg en kan ik straks mn ogen open houden van de koppijn en het is al begonnen..
Vanmiddag even langs een brillenzaak maar daar heb ik pas wat aan als die bril er is en ben nu al half scheel en nog niet eens halverwege mn dag.
Ik herken het probleem, ook vaak hoofdpijn. Corrigerende glazen helpt wel, maar het blijft lastig.
Yumi
23-06-2025 om 12:50
Thuiszorg, Anna kan niet komen ze is ziek. Uur voor ze hier zou zijn. Hebben jullie een vervanger, ze is al 4 weken niet geweest... ? Morgen 1,5 uur meer kan ik niet doen, en dan hoop ik dat we over 2 weken weer iemand hebben. Met andere woorden, Anna is ook weer gestopt 
Bakblik
23-06-2025 om 12:58
Yumi schreef op 23-06-2025 om 12:50:
Thuiszorg, Anna kan niet komen ze is ziek. Uur voor ze hier zou zijn. Hebben jullie een vervanger, ze is al 4 weken niet geweest... ? Morgen 1,5 uur meer kan ik niet doen, en dan hoop ik dat we over 2 weken weer iemand hebben. Met andere woorden, Anna is ook weer gestopt
Koettie
23-06-2025 om 13:04
Schemerlampje schreef op 23-06-2025 om 11:43:
[..]
Je zou ook iets van een ooglapje voor één van je ogen kunnen doen. Want het probleem zit toch in de samenwerking van je ogen? Of kan dat niet ivm je bezigheden van vandaag?
Ja oogarts wil over 5 weken checken hoe het is, moet nu druppelen dus dat durf ik nirt aecht want weet niet of dat wat gaat doen met de metingen. En op werk ook niet te doen, thuis misschien wel. Een bril mocht wel iig!@
Ginevra. Heb zo even tijd dus misschien zo even in een leeg kantoortje.
Yumi
23-06-2025 om 13:20
Koettie schreef op 23-06-2025 om 13:04:
[..]
Ja oogarts wil over 5 weken checken hoe het is, moet nu druppelen dus dat durf ik nirt aecht want weet niet of dat wat gaat doen met de metingen. En op werk ook niet te doen, thuis misschien wel. Een bril mocht wel iig!@
Ginevra. Heb zo even tijd dus misschien zo even in een leeg kantoortje.
Wel blijven druppelen Koettie, ik las dat je droge ogen hebt en dan is het belangrijk om erger te voorkomen. Hierdoor is bij mij het probleem van verschil in sterkte ontstaan. Druppelen zal de meting beïnvloeden als je het een paar uur van te voren doet, maar anders niet.
Als je gewend bent om te druppelen dan doe je dat gewoon even tussendoor
Auwereel
23-06-2025 om 13:25
Ik heb me geërgerd aan het feit dat mijn man vanmorgen mijn verjaardag vergeten was, zelfs de hint dat ik voor mijn verjaardag nog even traktaties ging kopen voordat ik naar mijn werk ging was niet voldoende om een felicitatie te krijgen. Pas toen ik aangaf dat ik het niet zo leuk vond dat hij mijn verjaardag vergeten was, werd hij wakker. Slaapkop.
Gelukkig heeft mijn dochter er wel aan gedacht, daar is nu toch een knopje om. Voorheen moest man er altijd voor zorgen dat mijn kinderen mij feliciteerden op mijn verjaardag, maar dit keer kwam het uit haarzelf, want man was het dus vergeten. Ik vermoed dat er in haar woning waar ze nu een klein jaar woont, naar goed Nederlands gebruik, een verjaardagskalender op de wc hangt!
Rogue
23-06-2025 om 13:29
Grindelwald schreef op 23-06-2025 om 11:00:
Aan de wind, waarom waait het zo hard.
dit alleen in NL is er een storm tijdens de zomer
Rogue
23-06-2025 om 13:31
Auwereel schreef op 23-06-2025 om 13:25:
Ik heb me geërgerd aan het feit dat mijn man vanmorgen mijn verjaardag vergeten was, zelfs de hint dat ik voor mijn verjaardag nog even traktaties ging kopen voordat ik naar mijn werk ging was niet voldoende om een felicitatie te krijgen. Pas toen ik aangaf dat ik het niet zo leuk vond dat hij mijn verjaardag vergeten was, werd hij wakker. Slaapkop.
Gelukkig heeft mijn dochter er wel aan gedacht, daar is nu toch een knopje om. Voorheen moest man er altijd voor zorgen dat mijn kinderen mij feliciteerden op mijn verjaardag, maar dit keer kwam het uit haarzelf, want man was het dus vergeten. Ik vermoed dat er in haar woning waar ze nu een klein jaar woont, naar goed Nederlands gebruik, een verjaardagskalender op de wc hangt!

JtM
23-06-2025 om 14:22
Gefeliciteerd Auwereel!
Niet leuk dat je man je verjaardag vanochtend vergeten was.
Citroengraag
23-06-2025 om 15:03
Gefeliciteerd Auwereel en nu ik je toch spreek: er is met groot succes een halve fles wortelsap in twee kilo witte koolsla gegaan. (Witte kool, prei, appel, wortel, yoghurt, snuf zout, zwarte peper) En de sap.