Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

wat ik vandaag wel beetje irritant vind is dat een dun pakketje van post.nl bij mijn afwezigheid niet gewoon door de brievenbus gedaan wordt..

Meestal plak ik wel een briefje met die boodschap op de deur maarja weer vergeten..

Brrr, volgens mij zat er een vliegje of een mug ik m'n drankje en heb ik 'm ingeslikt 😳.

als iemand zich bemoeien mat wat hun niet aangaat

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

24-07-2022 om 08:49

Tikki schreef op 24-07-2022 om 05:16:

als iemand zich bemoeien mat wat hun niet aangaat

Oh inderdaad. Op micro- en macroniveau overigens. 

Ik heb me al minstens een volle dag niet geërgerd; had gisteren een topdag, alles lukte wonderwel en het weer was precies goed!

Maar - dat was gisteren en vandaag is vandaag.

Ik heb nog vier knotten wol, misschien ga ik daar een das van breien. Maar eigenlijk minder zin in.

Een das gaan breien terwijl er tropische temperaturen op het programma staan? Of moet je vroeg beginnen om voor de winter je das af te hebben?

Aan de figuur die al een half uur achter ons huis op een hondenfluitje fluit iedere drie seconden en dat ieder weekend. Er zijn hier geen schapen hè?! Ga lekker in je eigen achtertuin staan vervelen!

LostJellyfish83

LostJellyfish83

24-07-2022 om 12:15

Aan man, hij heeft een ergerlijke gewoonte: 

hij komt net binnen lopen uit de tuin en zegt iets. Ik was bezig en had hem niet verstaan dus vraag wat hij zei. Zegt ie:  "muis". 
Hè, wat?? Is hij dood, zit hij daar, ligt hij in de weg, wat wil je nou?  Nee, hij zei dat hij buiten aan tafel wilde gaan werken en vroeg aan mij waar de muis voor de laptop is. Herhaal dan ook je hele zin!!

Dat doet hij nou altijd, als ik 'm niet verstaan heb 1 woord herhalen en dan moet ik maar gokken wat hij gezegd heeft. 

Mug schreef op 24-07-2022 om 12:15:

Aan man, hij heeft een ergerlijke gewoonte:

hij komt net binnen lopen uit de tuin en zegt iets. Ik was bezig en had hem niet verstaan dus vraag wat hij zei. Zegt ie: "muis".
Hè, wat?? Is hij dood, zit hij daar, ligt hij in de weg, wat wil je nou? Nee, hij zei dat hij buiten aan tafel wilde gaan werken en vroeg aan mij waar de muis voor de laptop is. Herhaal dan ook je hele zin!!

Dat doet hij nou altijd, als ik 'm niet verstaan heb 1 woord herhalen en dan moet ik maar gokken wat hij gezegd heeft.

Hahahaha dit is zó herkenbaar. En zo verschrikkelijk irritant. Mijn man doet dat ook. En dan nog geïrriteerd zijn ook als ik dat irritant vind 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

24-07-2022 om 12:20

Regendrup. schreef op 24-07-2022 om 12:18:

[..]

Hahahaha dit is zó herkenbaar. En zo verschrikkelijk irritant. Mijn man doet dat ook. En dan nog geïrriteerd zijn ook als ik dat irritant vind

Haha ja, dat is hier ook zo 😂

Auwereel schreef op 24-07-2022 om 12:04:

Een das gaan breien terwijl er tropische temperaturen op het programma staan? Of moet je vroeg beginnen om voor de winter je das af te hebben?

Nee hoor, puur als handwerk met mogelijk nut voor het winterseizoen.

Vroeger, ja toen moesten de mensen alles zelf maken om een warm wolletje voor in de winter te hebben maar tegenwoordig koop je alles binnen vijf minuten zó!

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

24-07-2022 om 14:02

Treurniet schreef op 23-07-2022 om 23:07:

wat ik vandaag wel beetje irritant vind is dat een dun pakketje van post.nl bij mijn afwezigheid niet gewoon door de brievenbus gedaan wordt..

Misschien moet je ervoor tekenen? Zo niet dan is het echt heel raar, als het door de brievenbus past moeten ze dat ook doen.

Krijg wel héél rare resultaten voor de zoekterm "breinaalden" hier:
https://www.action.com/nl-nl/search/?q=breinaalden

Mag ik even binnenvallen in jullie topic.  Ik lig mij zo te ergeren en kan het nergens anders kwijt. 
Ik ben in het ziekenhuis, geplande ingreep afgelopen vrijdag. met 2 nachtjes blijven, worden er 3 denk ik.  Was vrijdag de laatste op het okprogramna dus heel laat terug op zaal. Toen stond er op de gang een man te bellen met het thuisfront over zijn ingreep met alle smerige details in geuren en kleuren beschreven. Die heb ik door de verpleging weg laten sturen,  ik was al zo misselijk van de narcose en de morfine. 
De dame tegenover mij schijnt te denken dat ze de enige is op de hele afdeling die verzorgd moet worden.  Ze begon vanochtend om 6.00 al te zeuren dat ze wilde douchen,  de verpleegkundige zei dat dat niet mocht, omdat ze de nachtdienst met te weinig personeel deden en er niemand beschikbaar was om haar te helpen douchen met aangekoppeld infuus.  Ze is boos nu. 
Ik kan er niet bij dat je zo gaat zitten dwingen om je zin te krijgen. Die meiden van de nachtdienst hebben hun benen uit hun gat gelopen en als ze dus vertellen dat je moet wachten met douchen op de dagdienst dan doe je dat. 
Ze vraagt al sinds gisteren continue om pijnstillers en wil niet accepteren dat ze op een bepaald moment gewoon niks meer erbij mag hebben, omdat ze van alles wat ze mag hebben aan de maximale dosis zit. 
Zegt ze net tegen de zuster dat ze hetzelfde wil als die mevrouw aan de overkant, die kan dingen doen (ik werk aan een handwerkje) en ik heb zoveel pijn ik kan niks. 
Zegt de zuster: "Die mevrouw slikt bijna niks, die heeft een andere ingreep ondergaan en kan misschien beter tegen pijn dan u."
Is ze weer boos
Gelukkig kan ik haar sinds begin van de middag niet meer zien.  Het gordijn tussen haar en de buurman is dicht.  Ze wilde niet dat die knul (jaar of 17) bij ons op de zaal kwam, een man tussen de vrouwen dat hoorde niet.  Die knul lag bij een oudere man waar het helemaal niet goed mee gaat denken we, hij mag als enige de hele dag bezoek ontvangen veel te onrustig voor die knul die een spoedoperatie heeft gehad. 

O dom mens aan de overkant je ligt in een ziekenhuis, omdat je wat mankeert. Er zijn hier regels en protocollen waar je in mee moet ook al wil je dat niet. Hou op met zeuren en neem van de verpleging aan dat ze doen wat het beste is voor jouw herstel. 

O help, daar komt de volgende ronde met trombose prikken, die doen pijn ja.  Maar dat doen ze niet om je te pesten maar om je te behoeden voor complicaties. 

Sluit ik af met de kreet  die mijn dochter altijd gebruikt: mum come pick me up I'm scared.

Daarom zouden gedeelde kamers in ziekenhuizen afgeschaft moeten worden. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.