Huiskamer
FaithfulDuck87
08-06-2025 om 20:01
Schoondochter schreef op 08-06-2025 om 19:56:
[..]
Herkenbaar! Ik moest er een werkafspraak voor verzetten, dat was echt niet meer haalbaar. Inmiddels vind ik wel dat de NS makkelijk en snel naar staken grijpt. Als laatste redmiddel snap ik het, maar om nu al het hele land twee dagen plat te leggen vind ik wel heftig.
het is niet de NS die de staking doet he, dat zijn de vakbonden en het personeel.
Bakblik
08-06-2025 om 20:14
Schoondochter schreef op 08-06-2025 om 19:56:
[..]
Herkenbaar! Ik moest er een werkafspraak voor verzetten, dat was echt niet meer haalbaar. Inmiddels vind ik wel dat de NS makkelijk en snel naar staken grijpt. Als laatste redmiddel snap ik het, maar om nu al het hele land twee dagen plat te leggen vind ik wel heftig.
Hier een kind dat praktijkexamens heeft op het mbo. Geen idee hoe hij er gaat komen. Geen lukt misschien nog, het is een examen dat eind van de middag begint en duurt tot en uur of 21.00. Geen idee hoe hij dan nog thuis komt.
We balen hier allemaal van. Niet komen is geen cijfer en het vak niet gehaald.
SuzyQFive
08-06-2025 om 20:17
Bakblik schreef op 08-06-2025 om 20:14:
[..]
Hier een kind dat praktijkexamens heeft op het mbo. Geen idee hoe hij er gaat komen. Geen lukt misschien nog, het is een examen dat eind van de middag begint en duurt tot en uur of 21.00. Geen idee hoe hij dan nog thuis komt.
Weer ballen hier allemaal van. Niet komen is geen cijfer en het vak niet gehaald.
Ergens logeren in de buurt een optie? Flixbus?
Schoondochter
08-06-2025 om 20:27
Friezinnetje schreef op 08-06-2025 om 20:01:
[..]
het is niet de NS die de staking doet he, dat zijn de vakbonden en het personeel.
Ja, 'het personeel van de NS' is alleen zo'n lange term
Rogue
08-06-2025 om 20:31
Magnoliatakje schreef op 08-06-2025 om 19:42:
Ik erger mij eraan dat de NS dinsdag alweer gaat staken. Ik moet dinsdag naar een ziekenhuis verder weg, ik ben afhankelijk van de trein. Nu moet ik met een hele omweg en een heel aantal bussen om weer thuis te komen. Wat een gedoe.
weet natuurlijk niet hoe je financieel zit maar is bolt of uber een optie? zal wel takkeduur zijn😔
Broodjebrie schreef op 08-06-2025 om 18:05:
[..]
Haha ja inderdaad ! Ik moet tot 13.00 werken' dat scheelt nog iets..
goddank ben ik vrijdag vrij, maar donderdag wordt een uitdaging..
Netherfield
08-06-2025 om 20:35
Man was jarig. Bedacht zijn zus ineens dat een vriendin ook jarig is en toen ging ze haar zitten bellen. Terwijl ze bij ons op de bank zat op de verjaardag van haar broer.
Romir
08-06-2025 om 20:43
Netherfield schreef op 08-06-2025 om 20:35:
Man was jarig. Bedacht zijn zus ineens dat een vriendin ook jarig is en toen ging ze haar zitten bellen. Terwijl ze bij ons op de bank zat op de verjaardag van haar broer.
Wat onbeschoft. Liep ze niet eens eventjes weg?
Ik erger me nog steeds aan mezelf, net als gisteren. Op dit soort dagen kan ik beter in bed gaan liggen en niemand zien, denk ik. We gingen net na het eten nog even een rondje in het bos fietsen. Man wilde met beide kinderen een klein stukje mountainbike pad meepakken. Prima, ik wacht wel even. 20 minuten later kwamen ze weer bij me terug en waren de kinderen zo moe dat we weer naar huis fietsten. Was gezellig hoor, bedankt allemaal
Bakblik
08-06-2025 om 20:48
SuzyQFive schreef op 08-06-2025 om 20:17:
[..]
Ergens logeren in de buurt een optie? Flixbus?
We zijn alle mogelijkheden aan het verkennen op dit moment. Als ze dat nou voor het weekend bekend hadden gemaakt dan hadden we wat langer tijd en had hij op school al kunnen aangeven dat dat moeilijk werd.
Yumi
08-06-2025 om 23:12
Bakblik schreef op 08-06-2025 om 20:48:
[..]
We zijn alle mogelijkheden aan het verkennen op dit moment. Als ze dat nou voor het weekend bekend hadden gemaakt dan hadden we wat langer tijd en had hij op school al kunnen aangeven dat dat moeilijk werd.
Nachtje in een Hostel, zie prijzen vanaf €15,- . Misschien kan je iets vinden in de buurt van de examen locatie?
Low-cost hostels in Nederland: prijzen en aanbiedingen · HostelsClub
Netherfield
10-06-2025 om 18:26
We hadden zin in snert. Maar spliterwten duurt te lang. Dus blik van Unox. En daar zitten dan ook doperwten in! Die horen niet in snert!!!
Yumi
10-06-2025 om 18:59
Zat vanmiddag midden in een plensbui, regen kwam dwars door mijn plu. Mijn broek zat onder de modder vanwege opspattend water, riool kon het niet meer aan, en vanwege hoogteverschil veranderde weg in rivier.
Loulou39
10-06-2025 om 20:08
Yumi schreef op 10-06-2025 om 18:59:
Zat vanmiddag midden in een plensbui, regen kwam dwars door mijn plu. Mijn broek zat onder de modder vanwege opspattend water, riool kon het niet meer aan, en vanwege hoogteverschil veranderde weg in rivier.
Oh bah!!
Hopelijk was je onderweg naar huis...
Romir
10-06-2025 om 20:56
Aan de weersvoorspelling voor zaterdag. We geven een feest en er komen teveel mensen om allemaal fatsoenlijk in huis te kunnen hebben. Onze ruime tuin is er perfect voor, maar dan moet het niet gaan regenen en onweren
we hebben in ieder geval 1 partytent, maar misschien nog maar eentje regelen...