Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

13-07-2021 om 23:04

Waar heb jij een hekel aan zonder aanwijsbare reden?

Geen idee onder welke rubriek het zou moeten, dus maar Huiskamer gekozen. 
Op het andere forum was er een dergelijk topic, vond het wel vermakelijk. 

YOLO. Dat vind ik echt zo stompzinnig.

Ander kleurtje in je haar Mlah? Leuk!

Moxxie schreef op 31-07-2021 om 20:01:

Ander kleurtje in je haar Mlah? Leuk!

Thanks! Vond de rode bandana eigenlijk niet mooi. Toen werd het gewoon bruin haar, maar toen kon ik mezelf niet meer terugvinden in topics 😅

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

31-07-2021 om 20:10

Mlah! schreef op 31-07-2021 om 19:55:

YOLO. Dat vind ik echt zo stompzinnig.

Ik niet, je leeft maar 1 keer daar moet je alles uithalen toch? Beter dan later spijt hebben omdat je iets niet hebt gedaan. 

Charlottew88 schreef op 14-07-2021 om 18:56:

Aan bananen de geur, de structuur en de smaak.

Heb ik ook. Toen ik zwanger was kon ik niet op de groente en fruit afdeling komen. Toen moest ik zelfs kotsen van de geur en ruikvermogen was heel goed toen.

Yolo schreef op 31-07-2021 om 20:10:

[..]

Ik niet, je leeft maar 1 keer daar moet je alles uithalen toch? Beter dan later spijt hebben omdat je iets niet hebt gedaan.

Oeps, sorry Yolo.

Het gaat meestal gepaard met slechte keuzes, kortzichtigheid, verspilling, egoisme. Sowieso is de gedachte dat je alles uit het leven moet halen een recept voor desillusie, frustratie, depressie en/of schulden. Zeker voor de jeugd die denkt dat de plaatjes die ze voorgeschoteld krijgen op insta etc het echt leven is en zij falen / losers zijn, omdat het echte leven er anders uitziet.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

01-08-2021 om 01:58

[..]

Oh, dát betekent yolo! 

[..]

Ik vind het wel een beetje suf, het is in mijn ogen gewoon de nieuwe generatie van Live fast, die young. Het idee is niet nieuw zeg maar. Sta verder wel achter het concept. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

01-08-2021 om 10:49

Maree schreef op 01-08-2021 om 10:47:

[..]

Ik vind het wel een beetje suf, het is in mijn ogen gewoon de nieuwe generatie van Live fast, die young. Het idee is niet nieuw zeg maar. Sta verder wel achter het concept.

Ja dat is jouw mening he, je kunt het negatief of positief opvatten.

Maree schreef op 01-08-2021 om 10:47:

[..]

Nèh, ik heb juist het idee dat ze er helemaal niet bij stil staan dat ze ook dood kunnen gaan. (curlingouders en zo, maar dat wordt wel een hele andere discussie). En pardoes valt er weer eentje van een klif doordat ze de ultieme selfie moeten nemen. 

Yolo schreef op 01-08-2021 om 10:49:

[..]

Ja dat is jouw mening he, je kunt het negatief of positief opvatten.

Ik snap je niet. In mijn ogen is het een ander woord voor een concept wat al bestond. Dat vind ik overbodig en dus suf, niet per se positief of negatief. 

Mensen die blijven refereren aan iets uit het verre verleden, elke keer dat je ze ziet.

Een aangetrouwde tante heeft een zus die elke keer dat ik haar zie (op verjaardagen doorgaans) altijd weer vraagt of ik op de motor ben. 
Ik ben ooit, 25 jaar terug of zo, 1x op de motor naar een verjaardag gekomen. 
Zit ik daar netjes in pak, stromende regen buiten, grote bos bloemen bij me, en dan nog “ben je op de motor?” 
Wat denk je zelf? 

Auditor schreef op 01-08-2021 om 12:34:

Mensen die blijven refereren aan iets uit het verre verleden, elke keer dat je ze ziet.

Een aangetrouwde tante heeft een zus die elke keer dat ik haar zie (op verjaardagen doorgaans) altijd weer vraagt of ik op de motor ben.
Ik ben ooit, 25 jaar terug of zo, 1x op de motor naar een verjaardag gekomen.
Zit ik daar netjes in pak, stromende regen buiten, grote bos bloemen bij me, en dan nog “ben je op de motor?”
Wat denk je zelf?

Leuk beschreven! 

safari schreef op 30-07-2021 om 23:40:

[..]

ja!! en in dit licht: iemand vertelt een verhaal maar komt dan niet op de EXACTE straatnaam, terwijl volkomen irrelevant is voor de anekdote.

"oooh waar was t ook alweer.. niet de Jozefstraat, maar wel daar in de buurt.. nou ja laat maar. Nou dus toen werd Piet opeens gebeld door, dit raad je nooit - oh nee wacht ik weet t weer! Het was op t Willemsplein'

Dat heeft een vriend van me.

Die is planner bij een transportbedrijf en we hebben het wel eens over werk, want we hebben daarin raakvlakken (ik doe veel audits bij transportbedrijven).

Altijd moet er precies dat gehucht vlakbij Glasgow of Mannheim worden benoemd (en er niet tegen kunnen als hij de naam niet paraat heeft en alsof ik weet waar dat ligt) en de precieze vrachtprijs, de marge, etc. terwijl dat helemaal niet relevant is voor het verhaal. 
Er zitten ergens wat autistische trekjes in bij hem…. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

01-08-2021 om 14:31

Auditor schreef op 01-08-2021 om 12:45:

[..]

Dat heeft een vriend van me.

Die is planner bij een transportbedrijf en we hebben het wel eens over werk, want we hebben daarin raakvlakken (ik doe veel audits bij transportbedrijven).

Altijd moet er precies dat gehucht vlakbij Glasgow of Mannheim worden benoemd (en er niet tegen kunnen als hij de naam niet paraat heeft en alsof ik weet waar dat ligt) en de precieze vrachtprijs, de marge, etc. terwijl dat helemaal niet relevant is voor het verhaal.
Er zitten ergens wat autistische trekjes in bij hem….

Of ADHD/ADD. Ik heb ADD en heb grote moeite met onderscheid maken van hoofd- en bijzaken. Ik praat ook op die manier zoals een paar keer hierboven beschreven.

Edit: waar anderen overigens best een hekel aan mogen hebben, want het is soms ook irritant.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.