Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

13-07-2021 om 23:04

Waar heb jij een hekel aan zonder aanwijsbare reden?

Geen idee onder welke rubriek het zou moeten, dus maar Huiskamer gekozen. 
Op het andere forum was er een dergelijk topic, vond het wel vermakelijk. 

Regendrup. schreef op 28-07-2021 om 11:01:

[..]

Herkenbaar! Maar ik weet van mezelf dat ik heel stevig op mijn kleine pootjes sta, dus ik heb wel eens stug blijven doorlopen zelf. Die verbaasde blik als ze dan tegen me aan "knalden", nog verontwaardigd ook. Terwijl zij dan ook aan de verkeerde kant lopen ofzo.

En dat zijn dan ook niet mensen die dit per ongeluk doen omdat ze in gedachten zijn, nee, dat zijn van die mensen die zich al op 10 meter afstand "breed" gaan maken.

Haha ja héél herkenbaar! 

Volwassen dames die voor alles verkleinwoordjes gebruiken; jurkje, jasje, rokje, bloesje, kindje, make-upje, mannetje, vriendinnetje.... Zeer infantiel vind ik dat alsof er geestelijk een bepaalde achterstand is (niet denigrerend bedoeld).

Mensen die tijdens het praten speeksel in hun mondhoeken verzamelen en het niet inslikken (of is het doorslikken?). Ontzettend ranzig aangezicht waarbij ik alle aandacht en interesse in/tijdens het gesprek verlies. 

Fat-PumPum schreef op 28-07-2021 om 11:21:

Volwassen dames die voor alles verkleinwoordjes gebruiken; jurkje, jasje, rokje, bloesje, kindje, make-upje, mannetje, vriendinnetje.... Zeer infantiel vind ik dat alsof er geestelijk een bepaalde achterstand is (niet denigrerend bedoeld).

Mensen die tijdens het praten speeksel in hun mondhoeken verzamelen en het niet inslikken (of is het doorslikken?). Ontzettend ranzig aangezicht waarbij ik alle aandacht en interesse in/tijdens het gesprek verlies.

Oeh dat laatste ja....weerzinwekkend.

Dingen die ik heel lang vergeefs geprobeerd heb.

Piepschuimbolletjes die aan je handen en aan je kleren blijven kleven als je ze wil weggooien.

Als ik iets normaal goed kan, en dan even aan anderen wil laten zien hoe je dat doet, en dat het dán juist niet wil lukken.

rionyriony schreef op 28-07-2021 om 14:16:

Als ik iets normaal goed kan, en dan even aan anderen wil laten zien hoe je dat doet, en dat het dán juist niet wil lukken.

Heel herkenbaar . In het Duits heet dat het 'Vorführeffekt', dat dekt de lading precies. In het Nederlands is er volgens mij geen woord voor?

OxfordComma schreef op 28-07-2021 om 14:19:

[..]

Heel herkenbaar . In het Duits heet dat het 'Vorführeffekt', dat dekt de lading precies. In het Nederlands is er volgens mij geen woord voor?

Nee, ik had er twee regels voor nodig.

AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

28-07-2021 om 14:23

Piratenkoningin schreef op 27-07-2021 om 13:32:

[..]

Dat zei mijn opa altijd, lang niet aan gedacht ♥️ ‘Ach kind, je hebt mensen en fietsbellen’, was ook zo’n pareltje van hem.

Die ken ik weer van kennissen, dat is ook zo'n gouwe ouwe.

AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

28-07-2021 om 14:26

Regendrup. schreef op 28-07-2021 om 11:01:

[..]

Herkenbaar! Maar ik weet van mezelf dat ik heel stevig op mijn kleine pootjes sta, dus ik heb wel eens stug blijven doorlopen zelf. Die verbaasde blik als ze dan tegen me aan "knalden", nog verontwaardigd ook. Terwijl zij dan ook aan de verkeerde kant lopen ofzo.

En dat zijn dan ook niet mensen die dit per ongeluk doen omdat ze in gedachten zijn, nee, dat zijn van die mensen die zich al op 10 meter afstand "breed" gaan maken.

Heel herkenbaar.
Ik vraag dan altijd of ze door mij heen wilde.. Dan krijg je een rare blik van ze  
Die zijn hun "Who's chicken" fase nog niet ontgroeit geloof ik.

Mensen die iets willen vragen en dan zeggen        " en wat voor werk doet Marjorette? " dus niet wat voor werk doe je? Constant je naam zeggen , " hoe is het met Marjorette? " 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

28-07-2021 om 20:53

majorette2005 schreef op 28-07-2021 om 19:46:

Mensen die iets willen vragen en dan zeggen " en wat voor werk doet Marjorette? " dus niet wat voor werk doe je? Constant je naam zeggen , " hoe is het met Marjorette? "

Dat nep-geïnteresseerde ja. Net zoals iemand steeds je vraag of opmerking herhaalt. Debbie in B&B heeft daar een handje van.

muggen en naaktslakken.

maar met stip op nummer 1: eetgeluiden 

Tremain schreef op 28-07-2021 om 23:42:

muggen en naaktslakken.

maar met stip op nummer 1: eetgeluiden

Hou op over naaktslakken, vorige week wilde ik de achterdeur dicht doen voordat ik naar bed ging en ik zet ik blote voet buiten en trapte recht in een naaktslak. Ik moest echt kokhalzen.

AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

29-07-2021 om 08:01

majorette2005 schreef op 28-07-2021 om 19:46:

Mensen die iets willen vragen en dan zeggen " en wat voor werk doet Marjorette? " dus niet wat voor werk doe je? Constant je naam zeggen , " hoe is het met Marjorette? "

Nou echt he!? Ik reageer dan met: 'Oh goed,hoor. En hoe is het met (hun naam)?" Dan staan ze meestal heel stom te kijken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.