Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

13-07-2021 om 23:04

Waar heb jij een hekel aan zonder aanwijsbare reden?

Geen idee onder welke rubriek het zou moeten, dus maar Huiskamer gekozen. 
Op het andere forum was er een dergelijk topic, vond het wel vermakelijk. 

TriflingButterfly90

TriflingButterfly90

27-07-2021 om 07:36

redbulletje schreef op 26-07-2021 om 16:46:

[..]

Mijn Limburgse tak van de familie ook! Al klinkt 't meer als haiie dan als hoi.

Hier een Limburger en hier zeggen ze hajje of hojje inderdaad. Hoi als afsluiting heb ik nog nooit gehoord hier. Maar goed dat kan per regio en zelfs per dorp nogal verschillen. En hajje betekent gewoon doei en geen hoi trouwens. Dat is dis wel een verschil, al kan ik me indenken dat het als hoi klinkt. 

AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

27-07-2021 om 07:57

Rachel. schreef op 26-07-2021 om 16:14:

[..]

En wat stuurde je terug? Deze:

🤣🤣

Ik heb het eerst drie keer gelezen, zo verbaasd was ik en daarna dacht ik terug aan wat mijn oma altijd zei: "Kind, een mens praat naar dat hij verstand heeft." 
Ik heb maar geen reactie terug gestuurd, ik kon er niks zinnigs op verzinnen

AeonofWinter schreef op 26-07-2021 om 16:19:

Mensen die 'hoi' zeggen terwijl er 'doei' bedoeld wordt. ARGH!
Je neemt afscheid, dan zeg je geen hoi!

Mijn man en pa hebben er helaas een handje van

Haha ik doe dat ook. Maar er zit wel degelijk wen verschil in mn hoi bij binnenkomst en bij weggaan/afscheid. Het laatste is wat uitgerekter, zo van: hoo-oii. Kom trouwens uit NH maar moeder is wel Limburgse. 

Tamsyn schreef op 27-07-2021 om 07:57:

[..]

Ik heb het eerst drie keer gelezen, zo verbaasd was ik en daarna dacht ik terug aan wat mijn oma altijd zei: "Kind, een mens praat naar dat hij verstand heeft."

Dat zei mijn opa altijd, lang niet aan gedacht ♥️  ‘Ach kind, je hebt mensen en fietsbellen’, was ook zo’n pareltje van hem. 

Aan slissende mensen (vooral mannen). Ugh, ik kan dan alleen maar kijken naar die raar bewegende tong tussen de tanden, walg daar echt van   
Vind ik echt erg van mezelf maar krijg er zo erg de kriebels van. Ook mensen (op tv) met een bepaald klikje in de stem. Vaak aan het einde van een zin. Moeilijk uit te leggen wel, niemand snapt dan waar ik het over heb 

Tamsyn schreef op 27-07-2021 om 07:57:

[..]

Muahaha heel begrijpelijk, je kan ook er ook niks mee met zo'n nutteloos bericht 🤣

Piratenkoningin schreef op 27-07-2021 om 13:32:

[..]

Dat zei mijn opa altijd, lang niet aan gedacht ♥️ ‘Ach kind, je hebt mensen en fietsbellen’, was ook zo’n pareltje van hem.

Hahaha dat vind ik ook een leuke!

AcidicShark11

AcidicShark11

28-07-2021 om 01:45

MonkeyTown schreef op 27-07-2021 om 13:29:

[..]

Haha ik doe dat ook. Maar er zit wel degelijk wen verschil in mn hoi bij binnenkomst en bij weggaan/afscheid. Het laatste is wat uitgerekter, zo van: hoo-oii. Kom trouwens uit NH maar moeder is wel Limburgse.

Ja nou vooruit, mensen met een spraakgebrek vergeef ik het, jullie kunnen er ook niks aan doen.

Mensen van boven de rivieren mogen kapot. Met je Hoi DOEI! 

AcidicShark11

AcidicShark11

28-07-2021 om 01:47

MonkeyTown schreef op 27-07-2021 om 13:29:

[..]

Spraakgebrek dus.

Mensen die tijdens het inhalen van een vrachtwagen PRECIES 100km/u rijden, daar de complete doorstroom van de linkerbaan mee belemmeren, en dan ook nog zelfgenoegzaam een blik je auto inwerpen ‘want ik rij toch 100km’. Geef gewoon even voor die paar honderd meter gas man, iedereen moet op de rem voor je. 

In dezelfde categorie: mensen die niet doorhebben dat ze op een 80km weg beland zijn en daar standvastig 60km/u blijven rijden, ondanks gigantische slinger aan auto’s achter ze aan en om de paar meter een 80 bordje. 

Eigenlijk zijn al mijn irritaties verkeer gebonden, voor de rest maak ik me niet zo druk. 

Oh ik weet er nog een: mensen die mij aan zien komen waggelen met mijn 41wkn zwangerschap en dan stug gewoon op mij af door blijven lopen in mijn looppad. Elke stap kost mij moeite en ik ben inmiddels formaat legertank vriend, dit ga jij niet winnen. 

Sowieso is het stom, als mensen niet even uitwijken terwijl ze elkaar tegemoet lopen. Sommige mensen blijven echt stug doorlopen, en knallen gewoon door je heen, als je niet uitwijkt. Ik heb hier echt veel last van; waarschijnlijk omdat ik zelf redelijk dun ben, en dat mensen daardoor denken dat ik wel uitwijk omdat ze fysiek 'sterker' zijn. Maar dat is off-topic want wel met reden .

Phlora schreef op 28-07-2021 om 07:02:

Oh ik weet er nog een: mensen die mij aan zien komen waggelen met mijn 41wkn zwangerschap en dan stug gewoon op mij af door blijven lopen in mijn looppad. Elke stap kost mij moeite en ik ben inmiddels formaat legertank vriend, dit ga jij niet winnen.

Hahahaha sorry die zag ik voor me, compleet met doorgedraaide blik in je ogen. Ik zou al 100 meter voor je aan de kant rennen denk ik 

OxfordComma schreef op 28-07-2021 om 10:58:

Sowieso is het stom, als mensen niet even uitwijken terwijl ze elkaar tegemoet lopen. Sommige mensen blijven echt stug doorlopen, en knallen gewoon door je heen, als je niet uitwijkt. Ik heb hier echt veel last van; waarschijnlijk omdat ik zelf klein & smalletjes ben, en dat mensen daardoor denken dat ik wel uitwijk. Maar dat is off-topic want wel met reden .

Herkenbaar! Maar ik weet van mezelf dat ik heel stevig op mijn kleine pootjes sta, dus ik heb wel eens stug blijven doorlopen zelf. Die verbaasde blik als ze dan tegen me aan "knalden", nog verontwaardigd ook. Terwijl zij dan ook aan de verkeerde kant lopen ofzo. 

En dat zijn dan ook niet mensen die dit per ongeluk doen omdat ze in gedachten zijn, nee, dat zijn van die mensen die zich al op 10 meter afstand "breed" gaan maken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.