Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

13-07-2021 om 23:04

Waar heb jij een hekel aan zonder aanwijsbare reden?

Geen idee onder welke rubriek het zou moeten, dus maar Huiskamer gekozen. 
Op het andere forum was er een dergelijk topic, vond het wel vermakelijk. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

15-07-2021 om 23:40

Pepperoni schreef op 15-07-2021 om 23:34:

[..]

Als ik ff mag inhaken hierop. Ik word daar dus helemaal gek van. Vraag ik aan man wil je ook brood, en hoeveel dan? En al meer dan 30 jaar liggen we met elkaar in de clinch. 1 boterham is bij mij 1 snee, bij hem is 1 boterham 2 sneetjes want je kan het doormidden snijden. Dikke doei 😛

Dus ik wacht even met je mee totdat iemand met het verlossende antwoord komt.

Ellori schreef op 15-07-2021 om 23:37:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Boterham
1 snee is 1 boterham

Haha, gelukkig niet de enige dus. Ik heb ook altijd bij het woord boterham 1 sneetje.bedoeld. Totdat ik ergens (?) las dat het er officieel twee zouden zijn. 

Maar blijkbaar niet dus. Oeps. Of zou het een streekgebonden betekenis hebben?

Hier trouwens een hekel aan het woord koelkast.

Al 15 jaar ruzie thuis want het is voor mij toch écht ijskast.

En een snee is een snee en dus 1 boterham. Anders eet ie 2 snee's.

Pepperoni schreef op 15-07-2021 om 23:34:

[..]

den here heeft vreemde kostgangers, dacht ik in eerste instantie, leek me no-brainer: het is 1 (éen) boterham, dus 1 sneetje! 
maar 1 tosti zijn twee boterhammen op elkaar.. we leven in een complexe wereld 😳 maar ik blijf: team 1 sneetje!

oh. bijgelezen. ik ben misschien wel 5 x mosterd 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

16-07-2021 om 00:38

safari schreef op 16-07-2021 om 00:36:

[..]

den here heeft vreemde kostgangers, dacht ik in eerste instantie, leek me no-brainer: het is 1 (éen) boterham, dus 1 sneetje!
maar 1 tosti zijn twee boterhammen op elkaar.. we leven in een complexe wereld 😳 maar ik blijf: team 1 sneetje!

Dat zeker!

Met ons ingewikkelde Nederlands moet ik altijd aan allochtonen denken. Als ik als autochtoon het al niet snap soms, wat moeten zij dan aanvangen?

zeg dat! word al plaatsvervangend moedeloos voor hen ☺️

influensers

-Mensen die niks zeggen als het er toe doet zoals op een vergadering, bespreking of verkiezing maar wel klagen.
-Botox en fillers, witte neptanden/haren/nagels/wimpers omdat mensen allemaal op elkaar gaan lijken.
-de voorspelbaarheid van mensen. 

safari schreef op 16-07-2021 om 00:38:

oh. bijgelezen. ik ben misschien wel 5 x mosterd

😁 Geeft niks joh. 

Marty1984 schreef op 15-07-2021 om 23:49:

Hier trouwens een hekel aan het woord koelkast.

Al 15 jaar ruzie thuis want het is voor mij toch écht ijskast.

En een snee is een snee en dus 1 boterham. Anders eet ie 2 snee's.

Tegenwoordig zijn wij allen in het bezit van een koelkast.  En kast die door een elektrisch aangedreven systeem koel gehouden wordt. 

Vroeger bestonden er ijskasten. Om die koel te houden moest daar elke x dagen en broodje ijs in. Zeg maar een megaformaat ijsklont. Als dat volledig gesmolten was moest er een nieuwe in. Net als de bakker en de melkboer was er een ijsboer die dat aan huis kwam bezorgen. 

Ooit gehoord van mijn oma die als jong meisje en dienstje had bij rijke mensen.  Het gewone volk had geen geld om iedere dag is te kopen. Je haalde iedere dag opnieuw je levensmiddelen voor die dag bij de bakker, kruidenier, melkboer en slager. 

Bakblik schreef op 16-07-2021 om 08:19:

[..] (uitleg ijskast)

Dat verhaal ken ik ook. Het is me alleen nooit duidelijk geworden hoe die ijsboer dan aan zijn ijs kwam. Weet jij dat? 

https://gtrovers.nl/columns-troskompas/ijsdrager-tot-koelkast/ 
Even snel Google geraadpleegd. Is vast meer over te vinden. 

Bakblik schreef op 16-07-2021 om 09:35:

https://gtrovers.nl/columns-troskompas/ijsdrager-tot-koelkast/
Even snel Google geraadpleegd. Is vast meer over te vinden.

Thanks! Dat had ik natuurlijk ook zelf kunnen doen ☺️

In grote lijnen kende ik dat verhaal wel uit mijn hoofd maar had geen zin om dat helemaal te typen.  Link plakken is dan sneller. 😉

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

16-07-2021 om 11:41

Smyle60 schreef op 15-07-2021 om 18:14:

[..]

Ik ken serieus 2 mensen met een strottenhoofdaandoening, die kunnen enkel fluisteren

(maar is snap je wel, als mensen fluisteren in je bijzijn is dat veelal niet bepaald goed voor je eigen ego)

Ja, als mensen er niets aan kunnen doen is het anders natuurlijk. Wil niet zeggen dat ik het geluid dan prettig vind maar dan moet ik het maar verdragen. 

Maar bijvoorbeeld een presentator van een natuurprogramma die gaat fluisteren om de vogels niet te storen. En dan een heel verhaal houdt al fluisterend. Ik trek dat geluid niet, dan gaat hier de volumeknop uit. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.