Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar ben jij dankbaar voor vandaag?

Ik ben dankbaar dat ik vandaag de hele dag nog vrij ben en dat het prachtig weer is en ik gezellig straks een hondje ga uitlaten!

Sophia_!

Sophia_!

10-08-2021 om 12:36

https://www.viafora.nl/forum/off-topic-discussies/waar-werd-je-vandaag-blij-van?page=22 

Hier is al een vergelijkbaar topic.  Misschien beter daar verder gaan? 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

10-08-2021 om 14:04

dankbaar dat het me zojuist gelukt is mijn dochter naar een vriendinnetje te brengen een paar dorpen verderop, ondanks mijn (beterende) auto rijangst

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

10-08-2021 om 14:05

Sophia_! schreef op 10-08-2021 om 12:36:

https://www.viafora.nl/forum/off-topic-discussies/waar-werd-je-vandaag-blij-van?page=22

Hier is al een vergelijkbaar topic. Misschien beter daar verder gaan?

Ik vind dankbaar of blij toch wel 2 verschillende dingen. 

Sophia_!

Sophia_!

10-08-2021 om 14:08

Mallebeppie schreef op 10-08-2021 om 14:05:

[..]

Ik vind dankbaar of blij toch wel 2 verschillende dingen.

Het maakt mij verder ook niet uit.  Dankbaar ben ik bijna nooit, denk ik 🙈

Voor mij is blij beter. Dankbaar klinkt voor mij een beetje "gelovig". 
Dankbaar ben ik alleen mensen die me helpen en goed voor me zijn.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

10-08-2021 om 15:24

Herfstappeltaart schreef op 10-08-2021 om 15:17:

Voor mij is blij beter. Dankbaar klinkt voor mij een beetje "gelovig".
Dankbaar ben ik alleen mensen die me helpen en goed voor me zijn.

Dankbaar zijn heeft voor mij een compleet andere betekenis gekregen sinds burnout met psychische klachten. Nu het rustig de goede kant op gaat en ik sinds een paar maanden mediteer, heeft dankbaarheid een veel grotere plek gekregen in mijn leven.  Dankbaarheid hoeft niet groots te zijn en kan in hele kleine dingen zitten en staat voor mij volledig los van geloof of zweverigheid. Het staat voor mij meer voor het leven in het "nu ". Dat doen we namelijk veel te weinig. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

10-08-2021 om 15:25

Sophia_! schreef op 10-08-2021 om 14:08:

[..]

Het maakt mij verder ook niet uit. Dankbaar ben ik bijna nooit, denk ik 🙈

Nooit te laat om daar mee te starten!

Mallebeppie schreef op 10-08-2021 om 15:24:

[..]

Dankbaar zijn heeft voor mij een compleet andere betekenis gekregen sinds burnout met psychische klachten. Nu het rustig de goede kant op gaat en ik sinds een paar maanden mediteer, heeft dankbaarheid een veel grotere plek gekregen in mijn leven. Dankbaarheid hoeft niet groots te zijn en kan in hele kleine dingen zitten en staat voor mij volledig los van geloof of zweverigheid. Het staat voor mij meer voor het leven in het "nu ". Dat doen we namelijk veel te weinig.

Het leven in het nu wat je beschrijft ken ik heel erg. Ik ben erg ziek geweest en geniet bewust van elke dag. Ik noem het alleen niet "dankbaar"maar verder bedoelen we hetzelfde denk ik.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

10-08-2021 om 15:32

Herfstappeltaart schreef op 10-08-2021 om 15:26:

[..]

Het leven in het nu wat je beschrijft ken ik heel erg. Ik ben erg ziek geweest en geniet bewust van elke dag. Ik noem het alleen niet "dankbaar"maar verder bedoelen we hetzelfde denk ik.

Dat zou goed kunnen,  dat we beiden er een andere term voor gebruiken,  maar van binnen er hetzelfde bij voelen. 

Ben je weer helemaal op geknapt?

Sophia_!

Sophia_!

10-08-2021 om 15:33

Mallebeppie schreef op 10-08-2021 om 15:25:

[..]

Nooit te laat om daar mee te starten!

Ik kan erg genieten van en blij zijn met kleine dingen, maar daarbij hoef ik niet dankbaar te zijn. Dankbaar betekent voor mij dan anderen iets voor mij doen. 

(Ik had een streng gelovige opvoeding en ben een tikkeltje allergisch voor het woord 'dankbaar' ). 

Ik ben dankbaar dat mijn kat die vanmorgen als een hoopje ellende op de bank lag en amper liep, weer helemaal is opgeknapt. 

Mallebeppie schreef op 10-08-2021 om 15:32:

[..]

Dat zou goed kunnen, dat we beiden er een andere term voor gebruiken, maar van binnen er hetzelfde bij voelen.

Ben je weer helemaal op geknapt?

Ik blijf levenslang op controle. Het gaat nu goed.

Sophia_! schreef op 10-08-2021 om 15:33:

[..]

Ik kan erg genieten van en blij zijn met kleine dingen, maar daarbij hoef ik niet dankbaar te zijn. Dankbaar betekent voor mij dan anderen iets voor mij doen.

(Ik had een streng gelovige opvoeding en ben een tikkeltje allergisch voor het woord 'dankbaar' ).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.