Huiskamer
PensioNada
19-07-2026 om 19:45
Die bij mij in de straat heeft het nog heel lang uitgehouden. Pas een jaar of tien geleden verdween het hokje nadat de ramen er waren uitgeblazen met vuurwerk.
Thora
21-07-2026 om 12:43
Rogue schreef op 19-07-2026 om 17:09:
jaren 90
kinkkeren zie ik ook niet meer, buiten spelen gebeurt hier wel nog, aan het eind van de straat is er een grote speeltuin.
bij mijn zus in de buurt spelen ze ook veel buiten, nichtje crossed regelmatig op haar fietstje door de buurt.
wij ook vooral zomers was iedereen buiten, deden van alles van tikkertje tot spelen in de speeltuin, stoepkrijten, elastieken
Bij mij in de buurt spelen heel veel kinderen buiten. In de speeltuintjes of op fietsjes rondrijden. Ik zie het nog genoeg om mij heen.
wild-flower
21-07-2026 om 19:56

Op weg naar een camping in het buitenland.
De auto vol tassen en levensmiddelen, de rest op het dakimperiaal.
Geen ruzie op de achterbank, maar een spelletjesboek, ik zie ik zie wat jij niet ziet en
en stickers om op het raam te plakken.
Zonder airco, zonder gordel...
Mooie herinneringen.
Wie ook?
ToetieToover
21-07-2026 om 20:01
Herfstappeltaart schreef op 19-07-2026 om 18:32:
De telefooncel, ja hoor heb ik ook meegemaakt.
Ik ook! En ik had een vriendje dat een trucje wist om gratis te bellen (tone dialing) dus ik belde uuuuuuurenlang uit zo’n hokje. Naar hem uiteraard.
Herfstappeltaart
22-07-2026 om 19:05
ToetieToover schreef op 21-07-2026 om 20:01:
[..]
Ik ook! En ik had een vriendje dat een trucje wist om gratis te bellen (tone dialing) dus ik belde uuuuuuurenlang uit zo’n hokje. Naar hem uiteraard.
😂
MissHolmes
31-07-2026 om 16:44
wild-flower schreef op 19-07-2026 om 17:21:
Wie kent hem nog, de PTT telefooncel.
Ooit belden we in glazen hokjes op straat![]()
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa!! Ik ben in een klein boerendorp nabij A'dam opgegroeid maar wij hadden er desondanks 2. Weet nog precies waar die stonden. Vond het helemaal niks toen dan op een gegeven moment niet meer met kwartjes kon maar met een kaart..
En weten jullie nog de vierkleurenpen? Wat was je blij als je die kreeg..
MissHolmes
31-07-2026 om 16:47
wild-flower schreef op 21-07-2026 om 19:56:
Geen ruzie op de achterbank, maar een spelletjesboek, ik zie ik zie wat jij niet ziet en
Mooie herinneringen.
Wie ook?
Wij kregen dan altijd een cassettebandje met sprookjes erop en Bert en Ernie die we dan op de walkman luisterden
(mijn cadeaukinderen zouden nu zeggen 'jij bent echt oud..
)
Herfstappeltaart
31-07-2026 om 17:27
wild-flower schreef op 31-07-2026 om 16:33:
Jaren 70 verjaardag snacks
![]()
Ja héél bekend hahaha, vooral ook die sigaretten in het midden, ook een snack
. En natuurlijk de oranje schaal met vakverdeling!
Daglichtlamp
31-07-2026 om 18:45
Herfstappeltaart schreef op 19-07-2026 om 18:32:
De telefooncel, ja hoor heb ik ook meegemaakt.
En als je dan vertraging had met de trein met zijn allen in de rij om het thuisfront op de hoogte te stellen, zodat ze wisten waar en wanneer ik opgehaald kon worden.
Daglichtlamp
31-07-2026 om 18:49

En als je de treinroute wilde uitstippelen was een spoorboekje onmisbaar. Ik las dat ze de treinlijnen weer nummers willen geven.
nlies
31-07-2026 om 23:18
O ja, spoorboekje. Hele tijd van station A naar B moeten reizen. Zocht t op in spoorboekje, en daarin moest ik overstappen. Heb de trein die ik echt had nooit in het boekje gevonden, want ben nooit overgestapt, en kwam wel op station B aan
duizel
01-08-2026 om 00:25
wild-flower schreef op 21-07-2026 om 19:56:
Mooie herinneringen.
Wie ook?
Heb herkenbaar. En dat zei zeil bovenop dat alles bij elkaar moest houden werd dicht geplakt met tape. Soms hoorde je het zeil klapperen onderweg.
Bij ons met 4 kinderen wel ruzie op de achterbank soms hoor. De stickers zijn ook herkenbaar. Ik weet nog dat we een keer in de nacht reden. Toen werd de bank omdat plat gelegd en lagen we naast elkaar in de auto om te kunnen slapen.
Verder handdoeken tussen de ramen (die je open en dicht moest draaien) tegen de hitte en files waarbij we ook wel eens uit de auto zijn gestapt omdat we echt stil stonden.