Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vroeger...deel je herinneringen

Groentetuin

Groentetuin

19-07-2026 om 10:27 Topicstarter

PensioNada schreef op 17-07-2026 om 11:25:

[..]

Wij hadden geen Loco in mijn jeugd. Het spel is in 1968 geïntroduceerd, dus daar zal het aan liggen. We waren er toen al wat oud voor.

In mijn jeugd hadden we elektro, bestaat ook nog steeds, ook vragen en t goede antwoord geven.Bij goed antwoord begin t lampje te branden.

Groentetuin schreef op 19-07-2026 om 10:27:

[..]

In mijn jeugd hadden we elektro, bestaat ook nog steeds, ook vragen en t goede antwoord geven.Bij goed antwoord begin t lampje te branden.

Ja, dat hadden wij ook, herinner ik me nu.

PensioNada schreef op 19-07-2026 om 10:42:

[..]

Ja, dat hadden wij ook, herinner ik me nu.

Wij hebben elektro gekocht voor onze kleinkinderen om hier mee te spelen maar de belangstelling is gering. Ze hebben zoveel boeiender speelgoed tegenwoordig. Kleinzoon vond het vooral leuk om de twee ijzertjes tegen elkaar te houden, want dan gaat het lampje óók branden 

[..]

Ja dat was ook leuk!

[..]

En als je het vaak genoeg speelde wist je al waar de antwoorden stonden

Groentetuin

Groentetuin

19-07-2026 om 13:53 Topicstarter

Wordt er nog geknikkerd tegenwoordig?
Hier hebben de kleinkinderen totaal geen belangstelling voor mijn knikkers.

wie kent deze nog:

3819cf27-f92f-4419-8130-4f275ca405ce?rule=ecg_mp_eps$_83

Dat heb ik nog nooit gezien Rogue. 

Knikkeren zie ik al jaren nooit kinderen meer doen buiten. Sowieso heb ik het idee dat kinderen veel minder buiten spelen dan vroeger. Ik zie nog wel wat kinderen af en toe in de buurt in een van de speeltuintjes of voetballen maar echt niet heel veel. 
Wij speelden altijd buiten als het droog was, met hele groepen uit de omliggende straten deden we verstoppertje, stoeprandje butsen( wat in mijn straat niet kon want woonerf) van die speurtochten met stoepkrijt( kijk naar links en spring 4x op en neer opdrachten bv)  en hinkelen etc. 

Groentetuin

Groentetuin

19-07-2026 om 15:04 Topicstarter

Rogue : dat is mij totaal onbekend, wanneer was dat" in"?

jaren 90 

kinkkeren zie ik ook niet meer, buiten spelen gebeurt hier wel nog, aan het eind van de straat is er een grote speeltuin. 
bij mijn zus in de buurt spelen ze ook veel buiten, nichtje crossed regelmatig op haar fietstje door de buurt.

wij ook vooral zomers was iedereen buiten, deden van alles van tikkertje tot spelen in de speeltuin, stoepkrijten, elastieken 

Herfstappeltaart schreef op 19-07-2026 om 10:49:

[..]

Wij hebben elektro gekocht voor onze kleinkinderen om hier mee te spelen maar de belangstelling is gering. Ze hebben zoveel boeiender speelgoed tegenwoordig. Kleinzoon vond het vooral leuk om de twee ijzertjes tegen elkaar te houden, want dan gaat het lampje óók branden

Herkenbaar 

Wie kent hem nog, de PTT telefooncel.
Ooit belden we in glazen hokjes op straat 

pttcel.jpg

Groentetuin

Groentetuin

19-07-2026 om 17:24 Topicstarter

wild-flower schreef op 19-07-2026 om 17:21:

pttcel.jpg

Jazeker ken ik die. Vaak in gebeld naar mijn eerste vriendje toen ik werk vond in een andere plaats, en zo vervelend als er meer mensen in de rij stonden om te bellen, dan moest je opschieten .

En in t buitenland , op vakantie vertellen dat je goed was aangekomen, maar dan moest je wel buitenlands geld hebben.

wild-flower schreef op 19-07-2026 om 17:21:

pttcel.jpg

O ja. Bellen met kwartjes naar vriendje omdat ik thuis de telefoon niet zo lang bezet mocht houden. In de stad bij het station stond je soms zelf in de rij te wachten voor de cel. En stapels van die mega dikke telefoonboeken hingen  er in de cel. 

oh getver, ik ruik die dingen nog...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.