Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vroeger...deel je herinneringen

Yumi schreef op 05-06-2026 om 17:10:

[..]

Het was zeker een hele klus, ook al heette het ding snelwasser

8c9c1599e5740f57d36b97624bc086a2.jpg

Mijn moeder had eerst deze en daarna een bovenlader (want we hadden al een centrifuge)

Voor di eerste elektrische machine die ik een paar blz geleden noemde hadden wij een houten kuip met wringer. Jaren later zag ik die in het Openluchtmuseum. En vol verbazing zei ik tegen mijn oudste zus, die erbij was: Die van ons was toch veel groter. Nee dus, ik was toen veel kleiner

nlies schreef op 05-06-2026 om 23:23:

Voor di eerste elektrische machine die ik een paar blz geleden noemde hadden wij een houten kuip met wringer. Jaren later zag ik die in het Openluchtmuseum. En vol verbazing zei ik tegen mijn oudste zus, die erbij was: Die van ons was toch veel groter. Nee dus, ik was toen veel kleiner

Hahaha dat heb ik ook met een aantal dingen. O.a. de pennywafels van vroeger. Die kreeg ik altijd na de zwemles en in mijn herinnering waren die twee keer zo groot als nu.

Herfstappeltaart schreef op 06-06-2026 om 08:37:

[..]

Hahaha dat heb ik ook met een aantal dingen. O.a. de pennywafels van vroeger. Die kreeg ik altijd na de zwemles en in mijn herinnering waren die twee keer zo groot als nu.

Oja, herkenbaar. Ik bezocht ooit eens mijn oude lagere school, ik wandelde er toevallig in de buurt en liep even om. Wat klein! Het schoolplein was klein. Het klaslokaal was klein 

ToetieToover schreef op 06-06-2026 om 08:44:

[..]

Oja, herkenbaar. Ik bezocht ooit eens mijn oude lagere school, ik wandelde er toevallig in de buurt en liep even om. Wat klein! Het schoolplein was klein. Het klaslokaal was klein

Ik wilde precies hetzelfde typen . Toen ik op de middelbare school zat kwam er ergens bericht dat mijn lagere school afgebroken zou worden dus zijn mijn vriendinnen en ik nog eens terug gegaan. Dat was heel gek. Nog steeds jammer dat het afgebroken is want het waren 2 leuke gebouwtjes ( in mijn herinnering teminste )

mut

mut

06-06-2026 om 11:08

Iets vergelijkbaars. In een schoolmuseum kwam ik rekenboekjes tegen van de lagere school, wij gebruikten die op mijn lagere school. Ik weet niet meer zeker of ik toen nog op de lagere school zat of net op de middelbare. In elk geval scheelde het niets / niet veel.

Ik had dit bij een flat, het trappenhuis die ik toen ik er woonde, dagelijks op- en neer liep. Toen ik daar jaren later terugkwam, was het trappenhuis zoveel kleiner dan in mijn herinnering. Alleen, in beide gevallen, de woontijd en dat ik er weer terugkwam, was ik al ruimschoots volwassen! Dus grootte van iets kan je herinneringen wijzigen ook zonder dat je zelf van grootte verandert.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.